חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלדד בק: "קטאר קנתה את אירופה במכירת חיסול"

אלדד בק העיתונאי המסקר את אירופה שנים רבות אומר כי קטאר קנתה את אירופה ונותן סקירה פרטנית מיוחדת על גרמניה כמובילת דעת קהל באירופה

שתפו :

פלאש 90

רבות מדובר על הכסף הקטארי והשפעתו על דעת הקהל העולמית. מסתבר כי אירופה "נמכרה" לקטארים במכירת חיסול.

בתחילת הראיון ביקשנו מאלדד בק, סופר ועיתונאי המסקר את אירופה שנים רבות, להתייחס לעמדה הרשמית והציבורית של גרמניה בכל הקשור למלחמה בעזה. שרת הפנים של גרמניה ננסי פזר אסרה כל פעילות הקשורה לחמאס במדינה. נשמע טוב. האם זה אומר שגרמניה עומדת לצד ישראל או שמא מדובר ברוח הנושבת במפלגה השלטת אך העם הגרמני לא שם.

בק פתח בהתייחסות כללית לעמדה הגרמנית ואמר, "אני משייך את גרמניה לצד היותר פרו ישראלי אך לא ברשימת המדינות שתומכות בישראל באופן חד משמעי. לדוגמא בעצרת הכללית של האו"ם שינתה גרמניה את הצבעתה בסוגיית הפסקת האש בעזה ונמנעה".

מסתבר כי בכל הקשור לאירופה יש לעמדה הגרמנית חשיבות שמתרחבת הרבה מעבר לגבולותיה. כך מסביר אלדד בק, "לגרמניה יש מעמד מאוד חשוב באיחוד האירופי. הרבה  מדינות מסתכלות על גרמניה כדי לגבש את העמדה שלהן. ברגע שגרמניה אינה ניצבת באופן חד משמעי לצד ישראל יש לזה השפעה".

בק מדגיש כי תמיכה גרמנית אינה מובנת מאליה משום שכעת שולטת בגרמניה מפלגת מרכז שמאל. "היה הרבה יותר קל לקבל תמיכה גורפת מממשלת מרכז ימין בגרמניה. פחות ציפיתי שמפלגת מרכז שמאל שחברים בה גם הירוקים וגם הסוציאל דמוקרטים שיש בהם זרמים מאוד בעייתיים מבחינתה של ישראל, יהיו עד כדי כך פרו ישראלים אבל זה קרה".

קנצלר גרמניה, צילום: אוליביה פיטוסי

באשר לשאלתנו האם עמדת השלטון היא גם עמדת הציבור בגרמניה, משיב בק, "אני עושה הבחנה מאוד ברורה בין התמיכה ההצהרתית של גרמניה הרשמית כפי שהשמיעה בשבועות האחרונים, שהייתה חד משמעית לצד ישראל, אם כי פה ושם בעיקר מצידה של שרת החוץ ממפלגת הירוקים נשמעו כל מיני זיופים בעניין הזה, לבין המצב בשטח. יש פער די משמעותי בין התמיכה של הממשלה בעמדות של ישראל לבין עמדות הציבור הרחב שהן מאוד לא פרו ישראליות בלשון המעטה. אנחנו רואים את זה בהפגנות הפרו פלסטיניות הגדולות שמתקיימות בערים הגדולות של גרמניה ולא רק ערבים ומוסלמים משתתפים בהפגנות הללו. אמנם יש חלק מסוים באוכלוסיה שהאלימות בהפגנות אלו דווקא פתחה את עיניו".

אלדד בק ממשיך ומסביר כיצד משפיע הגידול באוכלוסיה המוסלמית על גרמניה בפרט ואירופה בכלל. בנוסף, מדבר בק על האמירה כי הכסף הקטארי קנה למעשה את אירופה. "זו אמירה נכונה ביותר. צרפת לדוגמא הוצעה למכירת חיסול לקטארים. גם בארה"ב זה אותו דבר. קטארים תמכו בהרבה מאוד דברים שקשורים למפלגה הדמוקרטית וגם באוניברסיטאות בארה"ב. זו תופעה מאוד מאוד בעייתית".

צפו בראיון המלא.

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום