חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר מוטי קידר: "מה לעזאזל מפריע לפיקוד הצבאי שחיילים שמחים על ניצחון על האויב?!"

המזרחן ד"ר קידר בראיון על חוסר האיזון בין חמאס לישראל בציות לדין הבינלאומי, האם הגרפיטי "חוזרים לגוש קטיף" יעיל במלחמה ומה תפקידה של ההונאה באסלאם

שתפו :

פלאש 90

לאחרונה פורסם כי מחבלי חמאס השתמשו בדגל לבן כדי להטעות את החיילים, לגרום להם להתקרב ולפגוע בהם. המזרחן ד"ר מרדכי קידר מסביר את הפערים בין חמאס לצה"ל בהקשר הזה: "אם זה נכון זה עובד בדיוק כמו שארגון טרור עובד. ארגון טרור במהותו, איננו מוגבל על ידי הדין הבינלאומי, דגל לבן לא משנה לו, הוא משתמש באנשים כמגן אנושי, תוקף אנשים שאינם מעורבים במלחמה. זה חוסר איזון בין מה שישראל מחויבת לו, לבין מה שהם כארגון אין להם את המחויבות הזו".

מחבלי חמאס נכנעים ומניחים את נשקם. צילום: דו"צ

 

 

 

 

 

ד"ר קידר מסביר כי זה חלק מהתפיסה של האסלאם: "בתורה שבע"פ האסלאמית הנביא מוחמד אומר ש"המלחמה היא הונאה" כלומר בתוך המלחמה חשוב לכלול גם מרכיב של הונאה. לקחת דגל לבן כדי לבלבל את החיילים זה בדיוק מה שהנביא אומר. עשה הונאה, החיילים ייצאו כדי לבדוק אותו ואז תפגע בהם. זה בדיוק תורת המלחמה האסלאמית כפי שהנביא מוחמד מעצב אותה".

על הטענות נגד החיילים שהדליקו חנוכיה במסגד מציע ד"ר קידר דרך התמודדות שונה לגמרי: "אני חושב שזה הוצג בצורה לא טובה. היה צריך להציג את זה בתור חלק מהקוראן שמביא רעיון אסלמי שהאסלאם בא לעולם כדי לאשר את הדתות הקודמות, היהדות והנצרות, ולא להילחם בהן. אם תגיד את זה כך אתה יכול להראות שחנוכיה של הדת היהודית שהמסגד בא לאשר אותה וזה טוב מאוד, כך האסלאם מאשר את הדת היהודית כפי שכתוב בקוראן".

"לדעתי חשוב מאוד הגרפיטי "חוזרים לגוש קטיף" כדי שיבינו מה יקרה להם אם יעשו לנו דברים שליליים", אומר ד"ר קידר על הטענות נגד החיילים.

מה קרה לכח הצבאי שפינה את ימית שמדגים את זה?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ
TOV

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דויד
דויד
4 חודשים לפני

ככה ייעשה …

אוהב ישראל
אוהב ישראל
2 חודשים לפני

ספר משלי פרק כד
(יז) בִּנְפֹל אוֹיִבְיךָ אַל תִּשְׂמָח וּבִכָּשְׁלוֹ אַל יָגֵל לִבֶּךָ:
(יח) פֶּן יִרְאֶה יְהֹוָה וְרַע בְּעֵינָיו וְהֵשִׁיב מֵעָלָיו אַפּוֹ:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום