חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החוקר ד"ר אבי פיקאר: יש שינוי בצבא – יותר דתיים, עם כיפות יותר גדולות

ד"ר אבי פיקאר מאוניברסיטת בר אילן בראיון על השינויים שעבר הצבא ומדוע רואים כל כך הרבה נופלים מהציונות הדתית בחוסר פרופורציה למספרם באוכלוסיה

שתפו :

פלאש 90

בימים האחרונים שומעים שוב ושוב על נופלים במלחמה מהציונות הדתית. 43% מקרב הנופלים במלחמה עד כה הם בני הציונות הדתית, מספר בלתי פרופורציונלי לאחוז המגזר באוכלוסיה.

טל אורנן
הרצי הלוי, יונתן זינדל פלאש 90

 

 

 

 

 

 

 

ד"ר אבי פיקאר מאוניברסיטת בר אילן שחוקר במשך שנים את התהליכים בצבא אומר: "קיוויתי שלא נצטרך להגיע לספירת הגופות הזו. במשך עשרות שנים שאני עושה מילואים אני רואה את השינוי בצבא: יש הרבה יותר דתיים וכיפות יותר גדולות. אם פעם הייתה מגמה שמי שמתקדם בצבא יש לו כיפה קטנה יותר, אנחנו רואים את השינוי. ראינו שמי שהולך לצבא לא חוזר דתי ובמשך השנים התפיסה השתנתה. הייתה פעם שישבתי בחמ"ל של מרכז לחימה ואני רואה שם גמרא ללימוד דף יומי והיו כמה אנשים שם שחשבנו שהגמרא הזו שייכת להם, כלומר זה לא נדיר כל כך".

״חשוב להגיד שלא רק דתיים נמצאים בצבא״, מדגיש פיקאר, ״יש המון אנשים מכל הסוגים בצבא אבל עד המלחמה המוטיבציה לעשות מילואים דרשה מחיר ותמיכה של החברה הסביבתית ובציונות הדתית אדם שלא עשה מילואים הרגיש מובך. זה לב ליבה של התפיסה של החלוציות 'אם אין גלגל אני גלגל' זה התחיל ביש"ע, ואחרי זה בעיירות הפיתוח, וגם בצבא. שירות במילואים הוא מחיר אבל כשיש לך תמיכה הוא מחיר יחסית נסבל. ולכן בדרג המ"פ והמג"דים אנחנו רואים המון המון קצינים דתיים או כאלו שהיו דתיים והורידו את הכיפה״.

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום