Search
Close this search box.

המזרחן ד״ר דורון מצא מזהיר מפני הפוגה נוספת: "תשפר את שרידות חמאס"

סינוואר מנסה לשחק עם החברה הישראלית ולהביא לסיום הלחימה עם החזרת החטופים, מה שעלול לגזור את גורלנו במזרח התיכון ולהפוך אותנו לקורבנות תמידיים לניסיונות טבח נוספים

תגיות

שתפו :

פלאש 90

יחיא סינוואר הכריז כי לא יסכים למשא ומתן על החטופים כל עוד נמשכת הלחימה. "הוא מבין שהוא יכול לשחק עם החברה הישראלית ולסכסך בתוכה כדי להשהות את הלחימה", אומר ד"ר דורון מצא, בכיר בשב"כ לשעבר. הוא מוסיף כי סינוואר משתמש בכל הרפרטואר שעומד לרשותו כדי להגדיר את ההצלחה מבחינתו שהיא הישרדות חמאס.

Photo by Attia Muhammed/Flash90

הוא מוסיף ומסביר כי הפסקת האש הראשונה הציבה אותנו במדרון חלקלק אך ידענו להחלץ ממנו – עם קורטוב עזרה מצד חמאס שהפר ראשון את ההפוגה. היום אנחנו נמצאים באתגר דומה שנולד כתוצאה מהשגגה הטראגית בסג׳עיה בה שלושה חטופים נורו מאש צה"ל. מדובר באירוע גדול שמייצר לחץ על הממשלה להחזרת החטופים במסגרת עסקה מחודשת עם חמאס, "סינוואר מזהה זאת וכבר משחק על כך", מבהיר ד"ר מצא.

עם זאת, הוא סבור כי הדרגים המדיניים והצבאיים ערים לגודל האירוע ומנסים לייצר את ההבנה שישראל לא תשנה את סדר העדיפויות שלה במלחמה: החזרת החטופים אינה יכולה להיות במקום היעד הראשי שהוא מיטוט חמאס, "אחרת אולי נקבל את החטופים – אבל נישאר עם סוג של הפסד אסטרטגי שיגזור את גורלנו למשך שנים ויהפוך אותנו לקורבנות תמידיים לעוד הרבה ניסיונות כמו ה-7 באוקטובר".

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
י. כאוס
י. כאוס
7 חודשים לפני

. "סינוואר מבין שהוא יכול לשחק עם החברה הישראלית ולסכסך בתוכה כדי להשהות את הלחימה", אומר ד"ר דורון מצא, בכיר בשב"כ לשעבר. ו…..
יש לו שותפיםמושלמים שהפלת נתניהו חשובה להם יותר משחרור חטופים
אז למה לו למהר?

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום