חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יוני בן מנחם: חלק מההנהגה מוכר לוקשים לציבור!

יוני בן מנחם פרשן צבאי במגזין אפוק אומר שהנסיון לדבר על גורמים פלסטינים "בלתי עוינים" אינו מחובר למציאות. אין חיה כזאת

שתפו :

פלאש 90

בעקבות דבריו של שר הבטחון יואב גלנט על הכוונה להעביר את השליטה האזרחית ברצועת עזה כבר בשלב הזה לידיים פלסטיניות או בלשונו המצוטטת "גורמים בלתי עוינים", הודיע ראש הממשלה כי אין בכוונתו להעביר את השלטון בעזה לידיים של גורמים תומכי טרור. הודעה זו שהוצגה כהכחשה של דברי גלנט, היא לטענת רבים דווקא חיזוק ברור לדברי גלנט כאילו ישנם פלסטינים שאינם תומכי טרור. הביקורת החריפה בימין לא איחרה לבוא.

שאלנו את יוני בן מנחם, חוקר במרכז הירושלמי לעניני ציבור ומדינה והפרשן הצבאי של מגזין אפוק, מה דעתו באשר לרעיון להעביר את השליטה האזרחית ל"גורמים בלתי עויינים". בן מנחם השיב באופן מאד חותך, "שהדברים יהיו ברורים חלק מההנהגה שלנו מוכר לוקשים לציבור הישראלי. אין דבר כזה שיהיה שלטון פלסטיני שאינו עויין את ישראל. לא תמצא פלסטיני אחד בעזה שאינו עויין את ישראל. אם שמים פלסטיני שינהל את עזה זה לשים מי שעויין את ישראל ואין זה משנה אם זה חמאס או הרשות הפלסטינית. אם מחפשים ערבי שאינו עויין את ישראל זה רק ממדינות זרות כמו מצרים. כל פלסטיני שיהיה שם יהיה עויין את ישראל. ואני מציע להנהגה שלנו להפסיק למכור לוקשים לחברה הישראלית".

צילום: חיים גולדברג – פלאש 90

לשאלתנו האם ניתן לסמוך על גורמים זרים בלתי עוינים. האם לא ברור שהדרך היחידה לשמור על ביטחוננו היא ליישם שליטה ישראלית בעזה, השיב בן מנחם, "מדינת ישראל אינה צריכה לשלוט בחיים האזרחיים בעזה. אנחנו לא צריכים לטפל בביוב שלהם. יש לנו צרות משלנו. אנחנו צריכים כעת לשקם את הכלכלה, לשקם את יישובי עוטף עזה, להפריח את ההתנחלויות ביהודה ושומרון. לא צריכים להיכנס שוב לבוץ העזתי. אבל השליטה הביטחונית ברצועת עזה חייבת להיות בידי ישראל אחרת לא עשינו כלום במלחמה הזו כי הטרור יצמח מחדש. צריך בעזה מכסחת דשא ולקצץ כל ניסיון של הטרור לצמוח מחדש. שליטה ביטחונית ולא אזרחית".

באשר לחידוש ההתיישבות היהודית בעזה סבור בן מנחם שבחלק הצפוני של עזה אפשר לעשות זאת אבל הוא חושב שהאמריקאים מתנגדים לכך בכל תוקף ואין בישראל כעת להערכתו ממשלה שמסוגלת לבצע את זה. "אני לא מציע להיכנס לעימות עם הנשיא ביידן זה רק יביא בעיות. צריך להמתין לבחירות בארה"ב. כרגע יש להביא לשליטה מלאה ויצירת איזור חיץ על הגבול על כל המשתמע מכך. זו צריכה להיות המטרה שלנו. יש את הרצוי ויש את המצוי".

צפו בראיון המלא.

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום