חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תא״ל במיל׳ אפי איתם מציג: זו התוצאה של מסירת שטחים לאויב

תא״ל במיל׳ אפי איתם בראיון על צדקת הדרך והחיבור של עם ישראל אל האדמה

שתפו :

פלאש 90

המציאות החדשה ברצועת עזה, אשר הולכת ומתרקמת לכדי שליטה של מדינת ישראל ברצועה מביאה את הדרג הבטחוני, המדיני ורבים מהתחום, לחשוב על היום שאחרי המלחמה. האם מדינת ישראל תאמר לעצמה לעולם לא עוד ולכן אנחנו חוזרים להתיישב בתוך הרצועה ולשקם מחדש את יישובי גוש קטיף?

תא"ל במיל' אפי איתם נחשב לאחד הלוחמים הגדולים של צה"ל ומתנגד נחרצות למסירת שטחים, "בכל המקומות שברחנו מהם וסיפרנו לעצמינו סיפור שאם אנחנו לא נראה את החושך החושך יתעסק בדברים אחרים." כך אומר איתם, ובשלב זה הזכיר שהוא פרש מצה"ל, "על רקע מחלוקת מאוד חריפה מול ראש הממשל דאז אהוד ברק. אני הייתי המפקד האחרון  מהבריחה ללבנון ואני אמרתי לאהוד אנחנו לא יוצאים מלבנון ומכניסים את לבנון אלינו." וכשאנחנו מסתכלים על המצב היום אומר אפי איתם: "מי שלא רצה איזור ביטחון מצפון לנו קיבל איזור ביטחון בתוך מדינת ישראל".

שקמה ברסלר
צילום: פלאש90

איתם מסביר שזה בדיוק מה שקרה גם בעזה, כאשר המדינה בראשות אריק שרון החליטה להתנתק מרצועת עזה ולהשאיר את השליטה בידי טרוריסטים. בעניין יהודה ושומרון מדינת ישראל התעשתה אמנם מאוחר אבל הבינה, שהיא איננה יכולה לתת לטרור להרים ראש גם שם ולהפקיר את השטח האסטרטגי הזה.

אפי איתם נוגע בהשפעה של הטבח הנורא על מדינת ישראל, "הם עשו מה שעשו בגלל שאנחנו יהודים, ובדרך הבירור הזה כואב ככל שיהיה מוצבת לנו מראה על השאלה מי אנחנו. והאחדות הזאת שעכשיו מופגנת בלחימה ושהופגנה בגבורה של עוטף עזה, הדבר הזה יוצק מחדש את בירור התודעה היהודית. לא הדתה ולא דתיות אלא יהדות ודתיות כיסוד לאחדות הלאומית שלנו ובזה נצטרך לטפל.

אפי איתם מרחיב בראיון מה הוא חושב על צורת הלחימה בעזה ומתי זה צפוי להסתיים?

צפו בריאיון המלא

חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור: https://bit.ly/ZMedicAirTov

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום