חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אביו של אורי שני הי"ד: לעצור את קמפיין ההחלשה

הרב יהושע אביו של סרן אורי שני הי"ד מספר על בנו ומדבר על מכתב פורום הגבורה שנשלח לרה״מ כתגובה לקמפיין ההחלשה של ערוצי התקשורת והיח"צ

שתפו :

ביקשנו מהרב יהושע שני אביו של סרן אורי מרדכי שני הי"ד לספר לנו על בנו. "אורי נולד וצמח בקרית ארבע עיר האבות. משחר נעוריו בלט במנהיגות והיה מצטיין בכל דבר שנגע בו. מגיל מאוד צעיר הוא הכין את עצמו להיות חייל למען עם ישראל. בשלב התיכון לא היה ברור שזה יהיה דווקא בצה"ל. אבל מאז שאנו זוכרים אותו כנער הוא היה כל הזמן למען הכלל. הוא היה בקיא מאוד בהיסטוריה צבאית וכללית. מצאנו קובץ שהוא כתב ושאל את עצמו מה עם ישראל רוצה מאורי שני והוא כתב שלוש נקודות. א. להקים משפחה. ב. להקים התיישבות בנגב. ג. לשאת חלק בכוח המגן של עם ישראל. את זה הוא כתב בגיל 19. הוא התחתן לפני שנתיים עם מרים היקרה שתחי' נולד לו בן. הסתבר לנו שהוא מאוד פעיל בהקמת גרעין של זוגות צעירים להתיישבות בנגב. בשלוש השנים האחרונות הוא היה לוחם וקצין ומפקד ונפל כגיבור למען עם ישראל".

לאחר פטירתו של אורי ז"ל התגלה פתק מאוד מיוחד שחושף את העבודה האישית המדהימה שלו על עצמו להתעלות ולהתקדם. הפתק הזה הפך לצוואה מדהימה שכדאי לכולנו ללמוד ולשנן. בין הדברים בנוסף לעוצמה של לימוד והתעלות בתורה, כתב אורי, "עין טובה! לאהוב כל יהודי. מידת הכעס. בנחת…, שמחה – לא ליפול לעצבות, לראות את הטוב, לנצל כל דקה, לא לדבר לשון הרע".

הרב יהושע מספר לנו כיצד היתה נראית שבת של אורי מרדכי ז"ל כשהיה חוזר מהצבא. ניצול זמן יוצא מגדר הרגיל בלימוד עם חברותות במהלך השבת. "הקריאה הזו לנצל כל דקה היה לה ביטוי מעשי. זו לא היתה רק הצהרת כוונות. כך הוא היה חי. אורי נפל בגיל עשרים ושתיים וחצי, וכשאנחנו מסתכלים על ההספקים שלו זה הספקים של הרבה יותר מגיל 22 שנה".

פורום הגבורה שהוקם על ידי הורים שכולים שלח מכתב מחזק לראש הממשלה אשר בחר להקריאו בפתח ישיבת הממשלה. שאלנו את הרב יהושע מה הם ראו שגרם להם לכתוב את המכתב המחזק לראש הממשלה. "בתחילה קבינט המלחמה קבע יעדים ובתחילה היה נראה שזה מה שקורה. צה"ל תקף בעוצמה רבה. אנו חשים בשבועות האחרונים שיש איזושהי היחלשות בעוצמת הלחימה וגם שמגיעות כל מיני רוחות מארה"ב וגם מהארץ מקמפיינים כאלה ואחרים שמנסים להוריד את הרגל מהגז. בנינו נלחמים כדי שרצועת עזה תהיה נקיה מטרוריסטים ובשליטה צבאית מוחלטת של מדינת ישראל. אסור לנו לסמוך על אף אחד. הצטרפו אלינו גם הורים שכולים מהעדה הדרוזית. לא ניתן שהממשלה תרד מהשלמת יעדי המלחמה".

באשר לחטופים אומר שני, "אם נעצור את הלחימה זה רק ירחיק את חזרתם. אנו חושבים שהעוצמה הצבאית היא זו שתקרב את השבת החטופים שאנו מתפללים יום יום לשובם בשלום".

באשר לשחרור מהקונספציה הישנה ששלטה כאן אל רוח הגבורה המתחדשת, אומר שני, "רוב הציבור שינה את הדיסקט. החולשות באות מכמה אולפנים ומשרדי יחסי ציבור בעלי ממון רב וזה יוצר רושם כאילו יש איתם ציבור גדול. העם ברובו המוחלט איתנו ברוח הגבורה. אנחנו רק צריכים לוודא שההנהגה שלנו תהיה משוכנעת ויהיה לה את הכח להוביל על פי רצון רוב העם ולא תהיה מושפעת מאותה חולשה שבאה ממיעוט קולני וכוחני".

צפו בראיון המלא.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום