חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר אבי פיקאר: הסיקור התקשורתי על נפילת החיילים מסתיר את התמונה הגדולה ופוגע במורל

חוסר הפרופורציה בין מספר הנופלים להיקף החיכוך עם האויב שמסתיים ללא נפגעים משדר לציבור בישראל תמונה מעוותת ומחלישה. ד"ר אבי פיקאר מפנה זרקור לתופעה תקשורתית שראוי לשים לב אליה

שתפו :

פלאש 90

בזמן מלחמה קיים מתח קבוע בין הצורך של התקשורת להציף מידע ופרשנות לבין הצורך והחשיבות בשמירה על המורל הלאומי שעשוי להשפיע באופן לא מועט על תוצאות המלחמה.

צילום מסך, ערוץ 12

 

 

 

 

 

 

ד"ר אבי פיקאר, תוך כדי שירות המילואים שלו בפיקוד דרום, מפנה את תשומת הלב לפרופורציות במתח הזה: "בתפקיד שלי במילואים אני נפגש עם קצינים שמכסים גזרה רחבה, שנותנים דיווח על מה שקרה בגזרה שלנו. בדיווחים האלה אני שומע על עשרות היתקלויות שלנו עם מחבלי החמאס ובמיעוט קטן, אולי 5% של ההיתקלויות, מדווח שיש הרוג. אני יודע שלמחרת היום מכל הדיווחים האלה מה שמגיע לתקשורת הישראלית זה ההרוגים האלה".

"כשמקבלים רק את ההודעות על נפילת החיילים", מסביר ד"ר פיקאר, "ולא את הסיפור הגדול של מלחמה קשה, אינטנסיבית, עם אנשים נחושים מאוד שנערכו במשך שנים, התאמנו כדי לגבות מאיתנו מחיר דמים ענק – אנחנו מבינים שהיעדר התשלום עכשיו יכריח אותנו לשלם פי כמה בעתיד. זה חסר פרופורציות שהציבור מקבל את ההודעות בעיקר על הנופלים ולא את הפרופורציה וההקשר".

ד"ר פיקאר: "טוב עושה התקשורת שמדווחת על הנופלים וזו נקודת חוזקה. מצד שני, אנחנו לא רגילים למלחמה רצופה אבל צריך להבין שזו מלחמה במתח גבוה, עם כוח מאוד מאורגן, עם המון חיכוך עם האויב, כל יום ויום, כל שעה, יריות RPG, מטענים והרוב המכריע נגמר כשיש מחבלים הרוגים וללא נפגעים לכוחות צה"ל. המיעוט שנגמר אחרת מגיע לציבור וקצת מוריד את המורל".

מה מומלץ מבחינת צריכת התקשורת?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

שמן CBD, הפתרון הטבעי ליום רגוע ושינה טובה: https://bit.ly/3R2qvo9

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
4 חודשים לפני

מצטרפים בהמונים לתביעה בעת המלחמה לצמצם משמעותית ולהגביל את המחאות ואת התקשורת והרשתות בשם חופש הדיבור. החופש הזה מופקר ומסוכן ומסכן את הפעילות הביטחונית שרק היא במוקד החיים כעת במדינה. חובה לצמצם להגביל ולעצור.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום