Search
Close this search box.

האלוף במיל' בריק: "ההסלמה ביו"ש זולגת לישראל, וזו רק טיפה בים ממה שיהיה במלחמה כוללת"

האלוף במיל' יצחק בריק מודאג מאוד אחרי הפיגוע בת"א אבל לא מהפיגוע עצמו אלא מהמוכנות של צה"ל למלחמה כוללת

תגיות

שתפו :

גדר ההפרדה

האלוף במיל' יצחק בריק פסימי מאוד אחרי העימותים ביו"ש בין יהודים לפלסטינים והפיגוע בת"א בו נרצח אמיר חן (40), אשר נטרל את המחבל במסגרת תפקידו כסייר ביטחון בעיריית ת"א-יפו.

"אני לא יודע אם יש קשר ישיר בין מה שקורה ביו"ש לבין מה שקורה בת"א", אומר בריק אבל מדגיש כי "ההסלמה הטרוריסטית ביו"ש זולגת למדינת ישראל וזו טיפה בים לקראת מה שיקרה במלחמה. אין ספק שהשב"כ וצה"ל עושים עבודה טובה, אבל זה רחוק מאוד מהפוטנציאל שמתהווה ביו"ש שיבוא לידי ביטוי לא רק באירוע אחד כמו בת"א אלא במלחמה האיזורית הבאה. כשאני מדבר על אירוע המוני, אני מדבר שבתוך יהודה ושומרון, עשרות אלפים עם נשק בידם, שלא בהכרח פעילים עכשיו ירוצו בין היישובים ובין הצירים וירו על כל מה שזז. עשרות אלפים בתוך ישראל עם נשק שהוברח במשך שנים לתוך ישראל, ירוצו בין הערים ופשוט ירו יהרגו ויפצעו. אנחנו מתעסקים בכיבוי שריפות על הפיגוע אתמול ולא עוסקים במחר. ובמה אנחנו מתכוננים לאיום האמיתי והגדול".

מלבד צה"לז, בריק מאשים גם את התקשורת שלא שואלת את השאלות הקשות האמיתיות אחרי הפיגוע בת"א: "אותו מחבל שידעו עליו ורצו לתפוס אותו חדר דרך פרצה בגדר, אותה גדר שמחוררת במאות פרצות, שמושיבים על ידן חיילים סדירים עם אוהל וגזיה כמו בפיקניק והם מפסיקים להתאמן. וברגע שהם עוזבים מתחילה חדירה פנימה. וזה סיפור של אחד מיני רבים שיש להם מוטיבציה לעשות את זה. שים לב מה קרה אתמול, אחרי הרצח, התקשורת מפסיקה את השידורים שלה ומתעסקת בזה מהבוקר עד הלילה וכך משחקת לידי האויב וזה בדיוק מה שהוא רוצה. הם מתעסקים במה שקרה ולא מדברים במילה אחת איך מתכוננים לרצח הבא, או לזוועה שתהיה במלחמה הבאה. בצה"ל לא עוסקים בזה והתקשורת צריכה לעסוק במה שיקרה".

האם צבא המילואים יוכל לסייע לאחר הקיצוצים שחווה והאם צה"ל משקיע במקומות הלא נכונים?
צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום