חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי הבעיה עם המודיעין של צה"ל?

אל״מ במיל׳ רונן כהן, לשעבר סגן ראש חטיבת מחקר באמ"ן, מסביר מהי הבעיה בהתנהלות המודיעינית של צה״ל

שתפו :

פלאש 90

בחודשים האחרונים ישנו איבוד אמון ביחידות המודיעין של צה״ל. זה קרה גם לאחר שפרצה מלחמת יום כיפור. נשאלת השאלה כיצד המודיעין כשל כל כך ולא צפה את הפעולה של חמאס.

אל"מ במיל' רונן כהן, סגן ראש חטיבת מחקר באמ"ן, סבור שיש להבדיל "בין אלו שמביאים את המודיעין לבין אלו שמעריכים את המודיעין וההערכה היא על ידי הבכירים של אמ"ן".

ראש אמ"ן אהרון חליוה, Photo by Tomer Neuberg/Flash90

כהן סבור שבכל המקומות בהם כשל המודיעין, לא היה מדובר באיסוף המודיעין אלא בהערכת המודיעין שהייתה שגויה. "גם באירוע הזה היה מודיעין כמה שבועות לפני, כמה חודשים לפני וגם בלילה לפני".

צפו בקטע מהראיון.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורנה
אורנה
4 חודשים לפני

ברגע ששמו בתפקיד ראש אמן אדם ככ לא אינטיליגנטי ושטחי כחליבה, אז ברור שלא התייחסו לאמן כמשהו חשוב. הם גם לא התקשרו אליו בלילה לפני המחדל כי, כנראה לא העריכו אותו, והתייחסו אליו כמיותר.

יוסף
יוסף
4 חודשים לפני

יש אמון רב בחיילי המודיעין ואין אמון בכלל בקצונה הבכירה שמחליטים במקום נבחרי ציבור מה הנכון ובאיזה מדי נה נחייה כי שכחו שהם רק פקידים לכן צריך לעקור מהשורש מושג הקביעות לפקידות הבכירה שיתחלפו כל אימת שמתחלף שלטון

גיל ט
גיל ט
4 חודשים לפני
Pini
Pini
3 חודשים לפני

דיון בשאלה: האם התפקוד של צה"ל בשבת השחורה, 7 באוקטובר נבע מחוסר מקצועיות או ממזימה (קונספירציה) אצל אורי מילשטיין. טרום המלחמה: הפסיקו פעילות חצב (איסוף מידע גלוי מעיתונים וכ"ד). הפסיקו להאזין לטלפונים של האויב מבחוץ והכל הלך על מנת להאזין לראש הממשלה. כל שלושת הבלונים של מודיען פתאום ברחו. על אחד שלחו מטוס כי הוא נסחף לכיוון עזה.  לפי עדויות התצפיתניות הן הושתקו ואף איימו עליהם בכלא באם ידווחו על תרגול האויב. ארבעה פרצות בגדר לא תוקנו. סיירי גולני קבלו פקודה להפסיק את הסיור 40 דקות לפני פרוץ המלחמה. טלי גוטליב קבלה מידע ממקור אמין שלושה ימים לפני והתריעה וכל מי שהתעלם אשם. האמריקאים הוציאו, מספר ימים לפני, התרעה חריגה: להתרחק 7 מייל מהדרום. לאחר פרוץ המלחמה. אין תגבורת. גדוד סמוך אמר לקציני הבטחון השטח לא סטרילי. כוחות מצאלים לא הגיעו. טייס מסוק התראיין בשמו ובתמונתו ואמר שלא נתנו לו להמריא במשך ארבע שעות. אין אירוני יותר מהמטס של מטוסי ה F-15 מעל מחנה המוות בירקנאו כאשר מוביל המבנה קרא את המשפט בקשר- ”אנו טייסי חיל האוויר הישראלי, בשמי מחנה הזוועות, קמנו מאפר מיליוני הקורבנות…". מה חלקו של קובי שבתאי. צוות טקילה של שב"כ, נשלח לדרום לאחר ישיבה לילית והמשטרה לא בטלה אירוע של 4000 ללא ממ"ד. לא הופעל נוהל מחוז משטרה שכן. משטרת המרכז לא קבלה אישור או פקודה לחבור לחבריהם בדרום. על המחבלים נמצאו מפות אם מקומות אסטרטגיים. הפעלת צוות טקילה מחייב הגנה של כוחות מיוחדים למקומות אלו. גם בזה באופן מפתיע נכשל או לא נכשל, אם מסתכלים ממבט המחאה בקפלן. חוזק השרשרת נקבע על פי החולייה החלשה. אם נקרעו שתיים זה לא סביר. אם נקרעה כל השרשרת זה מראה שיש פה יותר מרשלנות.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום