חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף במיל׳ יצחק בריק: "בני גנץ לקח לכיתות הכוננות את הנשקים"

האלוף במיל׳ יצחק בריק קובע שעל צה"ל להיות צבא גדול וחזק עם הרבה יותר לוחמים, ולכן קיצור שירות הגברים משלוש שנים לשנתיים וחצי הוא טעות. הדבר מקטין את גודלו של הצבא, ואף מוריד את רמת הכשירות כי יש פחות זמן לאימונים

שתפו :

האלוף במיל׳ יצחק בריק מצדיע לבני הישיבות, שאיתם שירת במלחמת יום הכיפורים, ומעיד עליהם שהם "קבוצת איכות ממדרגה ראשונה" ומציין את הערכים שיש בהם, הבאים לידי ביטוי גם במלחמה נגד עזה, כשלמעלה מ40 אחוז מהנופלים במלחמה הם בני הציונות הדתית.

האלוף בריק רואה בהם את הקיבוצניקים של פעם שעמדו בחוד החנית. הוא קורא גם לחרדים שאינם בישיבות להתגייס, ולצה"ל לפתוח בשבילם יחידות שיתאימו להשקפת עולמם ושבהן יוכלו לתרום.

לדעת האלוף בריק, כיתות הכוננות שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר דוחף להקמתן, הן מענה חובה. הוא מספר שחודשים מספר לפני השבעה באוקטובר, הוא נפגש עם 50 רכזי ביטחון באיו"ש, ואמר להם: "אם אתם לא תבנו יכולת יישובית להגן על עצמכם, לא יהיה מי שיעשה זאת במקומכם, כי הצבא לא יוכל להגיע לשמור עליכם, ויש צורך לא בכיתת כוננות עם כמה אקדחים, אלא בפלוגת כוננות עם 50-60 רובים, עם נ"ט ועמדות סביב היישוב נגד עשרות אלפי פורעים", וכך היה צריך להיות לדבריו, גם בגבול הדרום כדי למנוע את הטבח.

האלוף בריק מעיר, שהישובים שהחזיקו מעמד הם הישובים שהיו בידיהם 30-40 כלי נשק. בישובים אחרים לא היו כלי נשק, כי הצבא בהוראות שר הביטחון, בני גנץ, לקח מהם את הנשק בגלל אירועים של גניבות נשקים.

בריק מדגיש שבדרום ובצפון, יש "לבנות ביישובים יכולת הגנה עצמית, ולהחזיר את הנשק", אך הצבא אינו מבין את מלחמת העתיד ושוב מנסה לקחת את הנשק מיישובי הצפון, ולכן צריך דור חדש שיבנה את הצבא.

האלוף בריק מצדיק את ח"כ אורית סטרוק, ואת הלוחמים המתלוננים על אי מתן סיוע אווירי מספק, ומשבח את דור הלוחמים הנוכחי.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
4 חודשים לפני

בני משיגענע גנץ לא רק זה עשה אלה החליף רמטכל לפני בחירות וראינו תוצאות המעשים הכל גדי להפיל את הימין מהשלטון כמו עוטף ישראל מהדרום גם שם כמו בעוטף ישראל מהמזרח וגם מהצפון
כשהפרוגרס יגמרו להשתמש בו יזרקו אותו כמו את כולם

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום