חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ טלי גוטליב: "זו הסיבה שלא כבשנו את צפון הרצועה"

ראיון של עו"ד זיו מאור עם ח"כ טלי גוטליב על הסיבה בגללה צה"ל וחברי הקבינט החליטו שלא לכבוש את צפון הרצועה ומה דעתה על מנהיגות הימין?

שתפו :

חברת הכנסת טלי גוטליב מתייחסת בראיון עם עו״ד זיו מאור לרפורמה המשפטית. היא מתארת את השתלשלות העניינים מאז שביקשה להיות חברה בוועדה למינוי שופטים. לדבריה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט שלא לקדם את הרפורמה המשפטית, ושר המשפטים, יריב לוין, החליט לשנות כיוון ולשתף פעולה עם מערכת המשפט.

"זו חולשה ותבוסתנות של הימין כימין", היא אומרת, ומוסיפה שהדברים נכונים גם מול המערכת הצבאית וגם במלחמה נגד עזה.

ח"כ טלי גוטליב מזכירה, כי כבר מיומה הראשון של המלחמה, היא דרשה לפעול נגד עזה תוך שימוש בנשק הארטילרי המתקדם, "טיל יריחו", דבר שכל המזרח התיכון היה מדבר עליו, והיה משקם מיידית את תפיסת ישראל כמעצמה במרחב.

ח"כ גוטליב מעידה כי אם יש דבר המעודד ומנחם אותה, זוהי רוח החיילים והמפקדים בשטח. היא ציפתה שהדרג המדיני יחשוב לבד על הצעדים שיש לנקוט, ויבחר בין כמה תוכניות אפשריות, אולם היא מתפלאת שאיש אינו מעלה את האפשרות של כיבוש עזה.

ח"כ גוטליב רוצה להאמין שנתניהו התפקח, והבין שיש לשנות את "הסכם פריז", שהינו חלק מהסכמי אוסלו, הדורש מישראל לגבות מיסים בעבור הרשות הפלסטינית. "אין טירוף מזה", היא מדגישה, שישראל מממנת רשות שלא מגנה את חמאס, וממשיכה לממן קיני טרור באיו"ש ובעזה.

"שכחנו מה זה להרים את הראש", קובעת ח"כ טלי גוטליב, "שכחנו מה זה להיות עוצמתיים, זה הכל מילים שאסור לומר אותן. כשאני אומרת "לתקוף ללא רחם", חמאס שם את התמונות שלי בהפגנות שלהם, ובבית הדין בהאג מצטטים את הדברים שאני אומרת. אני לא מתביישת בהם, אני אסביר אותם שוב ושוב".

בנוסף, משיבה ח"כ טלי גוטליב בראיון לשאלות הבאות: מדוע היא מתלבטת בעניין כוונת ישראל להופיע בבית הדין של בהאג? ומדוע ח"כ איימן עודה הגיש נגדה תלונה בוועדת האתיקה של הכנסת?

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום