חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם הרפורמה המשפטית יכולה להצטמצם לקביעת זהות השופטים בלבד?

עו״ד יסכה בינה, יו״ר התנועה למשילות ולדמוקרטיה, מתייחסת להצעתו של ד״ר חיים שיין להסתפק בסעיף של מינוי שופטים מתוך סעיפי הרפורמה המשפטית

שתפו :

פלאש 90

בראיון שערך ערוץ TOV עם ד"ר חיים שיין, ציין המרצה למשפטים, כי הביטוי "הרפורמה המשפטית", מפחיד את הציבור, ולדעתו, הרפורמה אינה הדבר המהותי, כי אם בחירת השופטים. הוא הוסיף שבארבעים שנותיו כמרצה למשפטים, תמיד אמר לתלמידיו, שאם הם יגידו לו מהו הרכב השופטים במשפט, הוא יידע מה יהיה פסק הדין, ומעולם הוא לא טעה.

ד"ר שיין קובע שלא קיימת תופעה כזאת בשום מקום בעולם, שבה אנשים יכולים לדעת מראש מה תהיה תוצאת המשפט, וזאת רק על פי שמות השופטים היושבים בדין.

עו"ד יסכה בינה מסכימה עם ד"ר חיים שיין, שבבחירת השופטים באים לידי ביטוי הערכים של הבוחרים אותם, ולכן כלל הציבור צריך לבחור את השופטים. היא מזכירה פסק דין שערורייתי, שניתן בשבוע שעבר בנושא מימון ברית מילה, שלא על פי מערך הגיור הממלכתי.

"לב הרפורמה", מסכמת עו"ד יסכה בינה, "הוא אכן הוועדה לבחירת השופטים", אולם, "עדיין נשאר כח בלתי פרופורציונאלי בידי היועצים המשפטיים, שאינם נבחרים בידי הציבור, אי אפשר להחליפם בבחירות, אין ביקורת על העמדות שלהם, והם אף קובעים דברים עוד טרם הדיון בבג"ץ".

עוד בראיון:

מדוע פנתה התנועה למשילות ולדמוקרטיה לשר הפנים משה ארבל כדי שידחה את הבחירות המוניציפאליות?

ומה דעתה של עו"ד יסכה בינה על הקמפיין "משתמטים ובוזזים" שעלה לאחרונה?

צפו בראיון המלא.

 

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום