חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כשערוץ 7 מתייחס להתבוללות בשוויון נפש – אתה יודע שמשהו שם השתבש

בזמן שבחברה הישראלית מתקיים דיון קשה על נושא ההתבוללות - דווקא באגף המתיימר להיות "תורני" אדישים לכך לחלוטין

שתפו :

ערוץ 7

יום הזיכרון תשפ"ב. בשנה האחרונה, לצערנו הרב, נוספו עוד נופלים לרשימה המדממת של חללי מערכות ישראל. אחד מהם, גיבור ללא צל של ספק, הוא השוטר הערבי-נוצרי אמיר חורי הי"ד. חורי פעל בגבורה בפיגוע בבני ברק ולצערנו נרצח על ידי מחבל בן עוולה שירה לעברו.

לצערנו, בעניין אחר לגמרי, לחורי הייתה בת זוג יהודייה. וכאן צריך לומר: ההתבוללות היא בעיה פנים-יהודית, אי אפשר להאשים מוסלמי או נוצרי שבוחר בבת זוג יהודייה, כל עוד אין לה בעיה להתבולל. לצערנו בת זוגו של חורי בחרה להתבולל. אחרי שנרצח בפיגוע, היא דיברה רבות בכלי התקשורת על הקשר שלה לבן זוגה ועל כך שאפשר לחיות ביחד, לאהוב זה את זה וגם להתחתן זה עם זה. בלענו את הרוק ושתקנו. בכל זאת – לא עומדים בפני חללי מערכות ישראל ומעבירים ביקורת, גם אם זה בנושא הכואב ביותר לעם היהודי – ההתבוללות. אני מרשה לעצמי להניח, ללא היכרות אישית, שבת זוגו של חורי הי"ד מגיעה מרקע כזה שיהיה קשה מאוד להסביר לה כמה חמורה ההתבוללות מנקודת מבט יהודית.

ביום הזיכרון אנחנו עומדים בשתיקה אל מול זכר הנופלים גיבורי ישראל, וגם חסידי אומות העולם כאמיר חורי הי"ד. רק לפני שבוע ציינו את יום השואה, והסמיכות בין הימים מייצגת את המעבר מגיא ההריגה לתקומה המדממת, אך המדהימה, של עם ישראל. אבל השואה, יש לומר, עדיין לא מאחורינו. ראש ממשלת ישראל לשעבר גולדה מאיר ז"ל, שלא הייתה אשה דתייה אבל הייתה עם תודעה יהודית היסטורית מפותחת, אמרה פעם: "מבחינתי כל מתבולל מצטרף לרשימת ששת המיליונים". כמה חריף – ככה פשוט. אבל שוב, אני מניח שבת זוגתו של חורי הגיבור לא יודעת, ואין טעם להתפלמס עם מי שמתו מוטל בפניו.

https://tovnews.co.il/%d7%99%d7%93%d7%99%d7%a2%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%a7%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%9c-%d7%94%d7%99%d7%94-%d7%9c%d7%94%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%94/

אבל בערוץ 7 יודעים.

ערוץ 7 שלקח על עצמו את הדגל של כלי תקשורת תורני-לאומי, וכתביו, עורכיו, מנהליו ובעליו הם אנשים דתיים ויראי שמיים, יודע היטב שאין נזק חמור יותר לעם היהודי יותר מאשר התבוללות. הם יודעים כי אנשים תמימים כמו בת זוגתו של חורי הי"ד מביאים עלינו את "השואה השקטה" שבמהלכה עם ישראל עלול ח"ו להצטמצם (בארה"ב זה כבר תהליך שמתרחש בשיאו).

ובכל זאת, ערוץ 7 מעלה כתבה אוהדת (שמקורה בערוץ 12 החילוני) עם בת זוגו של חורי. כותרת המשנה שבחרו היא לא פחות מהטקסט הבא: "בת זוגו סיפרה על התוכניות להינשא: "הבאתי לו טבעת שייקח לי מידה להצעת נישואין. מצאתי אותה בתיק שלו שהובא מזירת הפיגוע"". החתונה שלא הייתה וששוברת לנו את הלב. חתונה בין נוצרי ליהודייה.

כתבת הווידאו, המיובאת מערוץ 12, היא כל כולה שיר הלל להתבוללות. בת הזוג שני מספרת על הקשר הרומנטי והמיוחד שלהם, ועל הכוונה להתחתן ולהביא ילדים. הכתבת מסבירה שלא הייתה בעיה עם העובדה שאמיר ערבי-נוצרי ושני יהודייה, ושני עצמה אומרת "מבחינתנו זה לא היה אישיו". על בעיות הצניעות הקיצוניות אני לא מדבר, ערוץ 7 כבר מזמן ויתר על שמירת ההלכה בכל הנוגע לצניעות. התוכן הפרוץ הוא כבר דבר שבשגרה לצופי הערוץ, שהיו רגילים בעבר לתוכן ויזואלי נקי והלכתי. אבל ככה? התבוללות? מה קורה לכם?

בחברה הישראלית, בעיקר המסורתית והדתית, מתקיים דיון קשה ומורכב על ההתמודדות עם ההתבוללות, שלצערנו הולכת וגוברת בדור הנוכחי. אבל אם לאתר תוכן גדול כמו ערוץ 7 פשוט לא אכפת, ואנחנו מתייחסים לכך בשוויון נפש, אז אין לנו מה לצאת למלחמה בהתבוללות – אנחנו מראש כבר נכנעים.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
שמעון כפר גנים
שמעון כפר גנים
2 שנים לפני

ערוץ 7 שופר של בנט מה הפלא?

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום