חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסיקור של פטירת הרב קנייבסקי ב"הארץ" – מסכת של בורות והתנשאות

ב"עיתון לאנשים חושבים", כשזה מגיע לחרדים מפסיקים לחשוב

שתפו :

בערב שבת נודע לנו בצר לנו על פטירתו של אחת מגדולי תלמידי החכמים שבדור, הגאון הרב חיים קנייבסקי זצ"ל. טרם נוגבו הדמעות מעיניהם של המוני בית ישראל, ואף לפני שזכה להגיע למנוחת עולמים, בעיתון "הארץ" היה מי שכבר הספיק להשחיז את הסכינים בקרב על מורשתו של הרב קנייבסקי.

אמש פורסם מאמר בוטה, אשר עיטר את משבצת הכתבה הראשית באתר "הארץ" למשך שעות רבות; כותרתו: "קנייבסקי כיסה על ואקום בהנהגה החרדית, ומותיר אחריו מורשת של שיתוק". כל בוגר תואר שני בהיברו-יוניון קולג' הרפורמי יזכה לתואר "הרב" בעיתון הארץ, אבל אדם שב-94 שנות חייו לא פסק מתלמודו ולו למעט – אפילו לתואר "רב" אינו זכאי אצל העורכים של העיתון לאנשים חושבים.

המאמר הוא כל כולו השתלחות אלימה ברב קנייבסקי ובציבור החרדי, ללא שום צורך לגבות את האמירות הקשות ולו בעובדה אחת. למשל: "הניתוק של קנייבסקי הפך אותו לנוח יותר עבור העסקנים. אבל שיטת ההנהגה הזו נכשלה בהתמודדות עם אתגרי העולם החיצוני, ואינה יכולה להצליח בחברה החרדית של המאה ה-21". לידיעת הכותב: להלווייתו של הרב קנייבסקי היום צפויים להגיע בין 700,000 ל1,000,000 בני אדם, אירוע בסדר גודל שגוש דן לא ידע כמותו. והוא לא מתרחש בתל אביב הסואנת, אלא בבני ברק האפורה. אפשר להתחבר ואפשר שלא, אבל לדבר על הנהגה שנכשלה נשמע קצת מנותק בהינתן הנתונים הללו.

המאמר. צילום מסך מאתר "הארץ".

הכותב החכם מסביר כי: "'שר התורה', הכינוי שנוצר עבורו והודבק לו על ידי עסקנים-יחצ"נים רק בשנים האחרונות, נועד בעיקר כלפי חוץ, להרשים קהלים אחרים, לא-ליטאים, כאלו שאינם תופסים את מעמדו הפנים-קהילתי של קנייבסקי". לא העלה על דעתו הכותב כי הכינוי "שר התורה" ניתן לרב קנייבסקי פשוט בגלל בקיאותו הנפלאה והבלתי-נתפסת בכתבי חז"ל וספרות הראשונים – בקיאות שאין שנייה לה – הרי הכל אצל החרדים זה עסקני, יחצ"ני, מרוקן ממהות ומתוכן. אם תסתובבו בבני ברק תראו עולם שכולו החצנה ויחצ"נות, פרסומות רחוב ענקיות ובוטות, עולם של כסף וכח. בתל-אביב ודאי לא תראו כלום מכל זה, כי כל ההתרחשות היא בפנים, בהיכלי הלימוד, המחשבה והרוח. מה, לא? לא נורא, לכותב זה לא מפריע בשביל מסכת ההשמצות הפרועה שלו.

הכותב מסיים גם בהוראות מעשיות לענייני השעה, ולשם כך הוא מגייס את כל הציניות והארסיות שבו: "והערה אחרונה לגבי הלווייתו הצפויה של קנייבסקי ביום ראשון בבני ברק. העסקנים-יחצ"נים החרדים מתכננים מפגן כוח ומבטיחים את "ההלוויה הגדולה בתולדות המדינה". בדיוק כמו שהבטיחו בהלוויות קודמות של "מרנים". כפי שראינו באירועים המוניים אחרים של הציבור החרדי בשנים האחרונות, המשטרה חוששת להתערב באירועי האוטונומיה החרדית והעסקנים לא בדיוק מתורגלים באכיפת נהלי בטיחות, מלבד ההפרדה החמורה בין גברים ונשים. קיים חשש רב מפני נפגעים בגוף ונפש, כשמאות אלפי אנשים יידחקו במסע ההלוויה דרך הסמטאות של בני ברק ועל המרפסות הרעועות. כדאי מאוד שמישהו בעל סמכות ינסה בכל זאת להשליט שם מעט סדר, כדי שקנייבסקי לא ייקח יחד איתו עוד כמה נשמות אל עולם האמת". שימו לב למשפט האחרון, שמאשים, לא פחות, את הרב קנייבסקי שבהלווייתו שלו יגרום לפגיעה בנפש. דמיינו לכם מאמר כזה בעיתון חרדי שעות לאחר פטירתו של שמעון פרס, הארץ (כולה, לא העיתון) הייתה גועשת.

חובה עלינו להיות ישרים. "הארץ" הוא עיתון טוב, כזה שיודע לראות מורכבות ולהתמודד איתה בדרכים אינטלקטואליות מעמיקות. כך למשל במוסף הארץ של השבת כתבת השער הייתה "כדי להבין את פוטין, צריך להיכנס לראש של אלכסנדר דוגין", ועניינה הוא המחשבה הפילוסופית שמנחה את דרכו של השליט הרוסי. אף אחד לא חושד בכך שב"הארץ" תומכים בפוטין ובדרכו האכזרית, אבל ההתייחסות שניתנה לו היא כזו שלכל הפחות מכבדת את דרכי החשיבה והפעולה שלו, גם אם חולקת עליהן לחלוטין. לכבוד המינימלי הזה לא זוכה הרב קנייבסקי (להבדיל מפוטין אלף אלפי הבדלות) ולא הציבור החרדי בכללותו.

מה קורה ל"הארץ" כאשר הם באים לעסוק בציבור החרדי? למה כל המורכבות והאינטלקטואליות נופלות לרצפה ותמיד מופיעים שם מניפסטים מביכים של שנאה ובורות? אם נבקש לענות על כך בשפה הפרוגרסיבית של "הארץ" עצמו – החרדים הם 'האחר האולטימטיבי' של כותבי וקוראי הארץ. כל אדם זקוק למישהו לשנוא אותו, ולשמאל הנאור בישראל יש את החרדים ברוך השם. עיוורון מוחלט ואפס יכולת לראות מורכבות לגבי ציבור יהודי וישראלי ענק שבחלוף השנים הולך ומתחזק. כל האהבה לעולם כולו: לערביי יהודה ושומרון ועזה, לפליטי אוקראינה ולעניי אפריקה, צריכה להשתחרר איפה שהוא באנטיתזה שלה, ובשביל זה אלוהים ברא את החרדים.

ומילה לסיום: כותב המאמר, אנשיל פפר, הוא בן הציונות הדתית. לא מקרה הוא שדווקא מי שהגיע מהעולם הדתי אל היכל הקודש של החילונים חייב להוכיח את עצמו ביתר שאת בהתבדלות מהעולם החשוך והמכוער ממנו הגיע, רק כך יוכל להתקבל כחבר של אמת במסדר הנאור של בני האור.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חיים
חיים
2 שנים לפני

די מזכיר את רמת הסיקור של החברה החילונית בעיתונות החרדית.

גונן
גונן
2 שנים לפני

גם להלוויה של קים איל סונג הגיעו מיליונים, אז מה ? זו לא הנהגה שנכשלה ?

שושנה
שושנה
2 שנים לפני

כמות הארס ושנאת היהודים בעתון הארץ עולה על פרסומי נאצים נגד יהודים במיוחד שמדובר בעתון כבחכול "ישראלי"….היום פורסם שוב מאמר ארסי נגד הרב קנייבסקי זצ"ל מפי רוגל אלפר. בושה וזוועה

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום