חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראיון עם פרופ' טליה איינהורן על משמעויות ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג מיום 26/1/2024

פרופ' טליה איינהורן, חברה קבועה באקדמיה הבינ״ל למשפט השוואתי, מבארת תחילה כי מדובר בבית דין שהוקם לצד ארגון האו"ם וסמכותו, המוגבלת למדינות שהסכימו עליה, נובעת מחוקתו הנספחת למגילת האו"ם. לענייננו, הסכמת ישראל ניתנה באמנת הג'נוסייד המקנה לבית הדין סמכות שיפוט לגבי השמדת עם (ג'נוסייד) בלבד

שתפו :

בכתב התביעה טענה דרום אפריקה כי ביום 7/10/2024 ישראל פלשה לרצועת עזה ומאז ועד היום היא מבצעת שם ג'נוסייד.
ישראל מצידה טענה שאין לבית הדין סמכות. מדובר במלחמת הגנה נגד חמאס על קיומה של ישראל ופשעי חמאס הם שהובילו למלחמה. ישראל גם הציגה ראיות שאיננה מבצעת ג'נוסייד, המחייב הוכחת כוונה מיוחדת להשמדת עם. כשמתכוונים להשמיד, לא פותחים מסדרון הומניטארי ולא קוראים לאזרחים לברוח אל איזור מוגן מהלחימה, כפי שעשתה ישראל. באין ג'נוסייד אין סמכות כלל, גם לא לתת סעדי ביניים.
חמישה עשר משופטי בית הדין קבעו בהחלטתם שסמכותם מוגבלת אך ורק למקרה שבו הוכח שישראל מבצעת ג'נוסייד. ללא הוכחה אף לכאורה גם אין להם סמכות לתת סעדי ביניים. עם זאת, בהסתמך בין היתר על אונר"א, קבעו שהוכח לכאורה כי אפשר שישראל מבצעת ג'נוסייד ועל כן הורו לישראל, בין היתר, להגיש בעוד חודש דו"ח על פעילותה בעזה ולהעמיד לדין אנשים המסיתים לג'נוסייד, כשהם מצטטים אמירות של השר יואב גלנט, הנשיא יצחק הרצוג והשר ישראל כ"ץ על הצורך למגר את חמאס.
השופט אהרן ברק, שמונה כשופט אד-הוק מטעם ישראל, קבע שישראל איננה מבצעת ג'נוסייד וכי עצם ההאשמה היא זילות של מושג הג'נוסייד. למרות זאת, מאחר שלטעמו יש לכבד את דיני המלחמה הכללים, הוא הצטרף, ללא הנמקה מבוססת בדין הבינלאומי, לשניים מהסעדים הזמניים שקבע בית הדין.
רק השופטת ג'וליה סבוטינדה מאוגנדה קבעה שבאין אף בדל של הוכחה לג'נוסייד, ומאחר שמדובר במלחמה ולא בג'נוסייד, אין לבית הדין סמכות כלל, גם לא לתת סעדי ביניים. גם אין מקום לתת צווים כנגד צד אחד למלחמה כאשר חמאס אינו מנוע מלהמשיך להילחם בישראל. בהיותו ארגון טרור אין לבית הדין סמכות לגביו והוא איננו כלל צד לדיון.
חשוב מכל – פרופסור איינהורן קוראת לישראל להודיע כי, לאחר שבית הדין דחה את טענותיה בדבר חוסר סמכותו, היא לא תמשיך לשתף פעולה עם ההליך, אשר בו, תוך שימוש שלא כדין באיצטלה של אמנת הגנוסייד, בית הדין דורש לפקח בפועל על ישראל בלבד במלחמתה בחמאס.

 

dvir
Author: dvir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המשיח
המשיח
3 חודשים לפני

הפרקליטות הוציאה תעודת חסיון ואיסור פרסום בנושא רצח הזוג כדורי כדי להסתיר שהרצח בוצע על ידי עובדת שב"כ חולת נפש קניבלית.
תעודת חיסיון אומרת שהשופטים לא יכולים לראות את הראיות.

אולה
אולה
3 חודשים לפני

מה,אנחנו פלשנו בשביעי לאוקטובר? הכניסה לעזה היתה שבועיים יקרים אחרי!!! למה עונים בכלל ומתרצים בהמון מילים שקר מטורף

המשיח
המשיח
3 חודשים לפני

אלשיך והשב"כ השתגעו מחומרים פסיכיאטרים שסייענית נתנה להם בלי שידעו. היא רצחה את בני הזוג כדורי ועוד שלושה אנשים בבניין של ההורים של תמר כדורי, והם משקרים שמחבל ערבי רצח. הם מסתירים וידאו שלה הולכת לבית באמצעות תעודת חסיון. תעודה שהוציאו על פצצות האטום של ישראל.

המשיח
המשיח
3 חודשים לפני

הפרקליטות מסתירה שעובדת של אלשיך רצחה את הזוג כדורי, כי הוא העסיק אותה במכוני ליווי למטרת סחיטה פוליטית. כתוצאה מכך רוצחת סדרתית קניבלית חופשיה כבר 4 שנים. הפרקליטות הוציאה תעודת חיסיון כך שהשופטים לא יכולים לדון בראיות.
https://smallpdf.com/file#s=9e53380c-e73f-4d05-914a-49e7a920a399

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום