חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ׳ אפרים ענבר: האם תם עידן ההכלה?

האם מדיניות ההכלה שהתחוללה לאורך שנים תסתיים בעקבות המלחמה או שמא נחזור להכיל שריפות וטפטופי טילים? ראיון עם פרופ׳ אפרים ענבר

שתפו :

במהלך ראיון עם פרופ' אפרים ענבר, נשיא מכון ירושלים לאסטרטגיה וביטחון, העלה אלעזר שטורם את סוגיית ההכלה הבלתי נגמרת לאורך השנים של מדינת ישראל כלפי האויבים מצפון ומדרום.

שטורם הוכיח בכך שהחמאס במשך שנים שרפו שדות וירו טילים גם במחזורים קטנים ועל כולם הבלגנו ולכן האם נכון לומר ש'מת עידן ההכלה'? ובעקבות המלחמה הנוכחית לא נכיר עוד את המושג הזה ונודיע להם ש'יותר לא נכיל כלום'.

ענבר השיב ואמר "אני לא חושב שמת עידן ההכלה" והסביר כי ההכלה מאוד בעייתית ו"צריך לזכור שאנחנו מדינת קטנה ולא תמיד יש לנו חופש פעולה ואנחנו רואים את זה במלחמה הזאת".

פרופ׳ ענבר הציג דוגמא לכפיית הכלה בכך שהאמריקאים מכתיבים לנו צעדים. הוא התייחס לבריחה של מדינאים ממלחמות ואמר "יתר על כן זאת אופציה מאוד מושכת למדינאים לצאת למבצע רחב היקף, יש בו סיכון והימור שלא תמיד המדינאים רוצים ליטול אותו ולכן הם הרבה פעמים מעדיפים תגובות קצרות ומתונות שלא מעוררות מלחמה".

שטורם אמר כי הוא "לא קורא להם מדינאים כי הם פוליטיקאים, מכיוון שהם מכילים בגלל שהם מפחדים ולא רוצים לפתוח במלחמה" לדעת שטורם צריך לתת תגובה לכל התגרות קטנה מצד האויב ולא לקבל את ההכלה הקטנה ביותר.

ענבר: "אני לא ציני כלפי ההכלה וכבר כתבתי על הצורך לפתוח במתקפת מנע בצפון". לדבריו, ההכלה בגזרת עזה הביאה אותנו לטבח בשבעה באוקטובר והיא בעייתית ולמרות זאת פוליטיקאים השתמשו בה: "ההכלה בעייתית ומכרסמת בהרתעה, ישראל אכן צריכה להסלים את המאבק הכוחני כדי לייצר הרתעה ולתת סטירה ללא סיבה כדי לתחזק את ההרתעה".

 

*חסר לכם אוויר? Z Medic Air הכנסו לקישור:*
https://bit.ly/ZMedicAirTov

 

הצטרפו למועדון ״היחידה״

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
פנחס קרנגל
3 חודשים לפני

אצל אלכס מיכאל מסביר: בערב שמחת תורה הגיעה התראה ובהמשך הגיעה התראה חמה מאד. לא נעשה כלום, למעט שליחת צוות מצומצם של השב"כ. להזכיר שראש אמ"ן היה מוטרד רק מהתחממות גלובאלית של כדור הארץ. הם לא עדכנו את הדרג המדיני ואפילו לא העלו כוננות בגבול והתוצאות ידועות. לחיילים היה בונקר אם הציוד הדרוש שכלל מקלעים ורימונים. סגן מפקד האוגדה שהבין שאין זמן התארגנות אמר בקשר: כל אחד הגנה בגזרתכם בהצלחה סוף. ההחלטה של הרמטכ"ל לא להודיע למטה ולמעלה גרמה לחיילים להפתעה. הקרב נערך בבסיסים ולא על הגדר. לפני בוא הטרקטורים, יש יתרון למגן. רצף הכישלונות, לפני ואחרי מראה על כוונה ומכוון ולא טעות בודדת ואקראית. להזכיר שראש אמ"ן היה מוטרד רק מהתחממות גלובאלית של כדור הארץ. יתכן ונתניהו לא עודכן, כי נתניהו היה יכול להחליט על מכה מקדימה והיה הורס להם התכנון. ב-7 באוקטובר המזימה הייתה לאפשר לחמאס הישג קטן שהתגלגל לקטסטרופה כדי לסלק את נתניהו מן השלטון.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום