חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד״ר משה ברנט: ישראל לא צריכה להתחשב בדעתם של יהודי ארה״ב

ד״ר משה ברנט טוען כי יהודי ארצות הברית אוחזים בדעות השונות מהיהודים בישראל אך הממשל האמריקאי חושב שהם מייצגים את כלל עם ישראל

שתפו :

ד"ר משה ברנט, חוקר תולדות הציונות ולאומיות ישראלית, טוען כי התפיסה של יהודי ארצות הברית כאילו הם מייצגים את היהודים בישראל – היא שגויה. יהודי ארצות הברית מניחים כך כי כרגע יש זהות אינטרסים בין מה שאנחנו עושים, הצרכים שלנו בישראל, לבין הצרכים שלהם כיהודי ארה"ב: "אני לא מתלונן על זה, אבל אם הזהות הזאת לא מתקיימת והם (יהודי ארה"ב) לא מרוצים מההתנהגות שלנו במישור המוסרי אני לא צריך להתחשב בהם". לטענת ד״ר ברנט, יהודי ארה"ב הם לא אזרחים ישראלים ואותנו צריך לעניין רק הישראלים ומה שאנחנו מחליטים.

ברנט מציג דוגמאות לחילוקי הדעות בין הציבור בישראל ליהודי ארה"ב ואמר כי אם היה מתבצע משאל עם בקרב יהודי ארה"ב לגבי הרפורמה המשפטית רובם היו מתנגדים, להבדיל מהתמיכה הציבורית בישראל.

ברנט מציג גם דוגמאות מההיסטוריה שמתחברת לימינו בכך שהממשל האמריקני מייחס חשיבות לבעלי דעות יהודים כאילו היו ישראלים: "כשהממשל מקשיב לתומס פרידמן, הוא מקשיב לו כיהודי כי הוא חושב שהוא מייצג אותנו" אמר ד״ר ברנט וטען כי בממשל האמריקני חושבים שכל יהודי מייצג את הרוב היהודי.

 

הצטרפו למועדון ״היחידה״

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום