Search
Close this search box.

די להיות צדקנים!

אם זה אמא ישראלית אחת בוכה או אלף אימהות פלסטיניות אז מבחינת תא"ל פוגל הבחירה היא אלף אימהות פלסטיניות

תגיות

שתפו :

 

עם האמירה כי במידה ויהיה מבצע נראה בערים המעורבות ערבים מסתובבים עם נשק חם, תא"ל (במיל') צביקה פוגל מסכים. הוא מוסיף כי כאשר היה ראש מועצה באחד היישובים הערבים, ראש מועצה ממונה מטעם מדינת ישראל, ירו עליו.

בעקבות המקרה הוא קרא והזהיר "אמרתי כבר אז, חברים הנשק הזה עכשיו ירה בתוך היישוב הערבי אבל הנשק הזה עלול לצאת יום אחד לרחובותינו. זה קרה בשומר החומות ואני מזהיר על זה מאז. אני כל הזמן מדבר על החשיבות של המשמר הלאומי והמעבר מבית לבית בחברה הערבית ביישובים הערביים כדי לבדוק איפה יש נשק לא חוקי ולהחרים אותו. כי אחרת הוא יפגע בנו. אבל זה רק חלק אחד מהעניין והקדימון לצד של ערביי ישראל".

פוגל אומר שהוא חייב להגיד שמה שהוא רואה באופן בכללי, ומה שהוא רואה בשבועות האחרונים בפרט הוא לא יכול להשתחרר מהתחושה שהצד השני לא רק למד אותנו אלא גם למד לנצל את מה שהוא מתרגם חולשה. "את כל אותם קודם מוסריים וערכים שעל פיהם אנחנו חיים לאורם ועל פיהם. דברים כמו מידתיות ואי פגיעה בבלתי מעורבים. כל הדברים האלה מנוצלים נהדר על ידי הצד השני וזה מתחיל לעלות לנו ביוקר" הוא מוסיף.

פוגל ראה את הסרטונים מהעיר לוד, ואומר על כך כי אנחנו לא צריכים לחיות עם התופעה הזאת. "אנחנו חיים תחת קונספציה שקיימת אצלנו שנים רבות שבה על פיה אנחנו יכולים לקנות שקט במחוות או בפשרות. גם את זה הצד השני מנצל לרעה בכל רגע נתון שהוא יכול. אנחנו צריכים להיות חד משמעיים ולהפנות את הכוחות המתאימים. הניסיון להגיד שהמשטרה או הצבא יטפלו בהם זה בריחה מלקחת אחריות. המשטרה זה לא תפקידה והיא לא יכולה לנהל קרב מחלקתי. הצבא לא צריך להתעסק בעניינים אזרחיים. זה בדיוק הדבר שלשמו היה צריך לקום המשמר הלאומי".

https://tovnews.co.il/%d7%91%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%91%d7%95%d7%aa-%d7%94%d7%94%d7%a1%d7%93%d7%a8-%d7%99%d7%a9%d7%a0%d7%9d-%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%90%d7%95%d7%aa-%d7%a0%d7%a2%d7%9d-%d7%a8%d7%96%d7%99%d7%9d-%d7%a9/

פוגל מחדש כי הנושא של משמר לאומי היה כבר על השולחן לפני למעלה מ20 שנה. אלוף פיקוד המרכז שם את זה על השולחן וזה נפל על פוליטיקה, לאיזה משרד יהיה שייך המשמר הלאומי. על זה זה נפל לדבריו. הוא צוחק בעצב "אלוף הפיקוד אמר להם 'אולי הכי טוב לשים את זה במשרד הדתות, כי אם זה לא יהיה קיים רק אלוקים יוכל לעזור לנו'".

בעיניו האירוע בג'נין היה יכול להימנע. הוא מסביר כי האירוע מעיד על שני דברים "אנחנו לא יוזמים אלא נגררים. היה מידע התראתי על כך שיכול להיות שם מישהו שיצא לעשות פיגוע. זאת לא יוזמה, זאת תגובה. אם היינו פועלים מראש מול הכוונות ולא לחכות להתראות. כמו בחומת מגן היינו מגיעים לג'נין עם הרבה כוחות, עם ממד גובה, מטוסים, מל"טים ומזל"טים. אבל כשאתה רץ מהר לכבות שריפה אתה לוקח בחשבון שיכול להיות שתקבל כוויה. ואחרי שכבר רצת לשם, רגע חברים, עצרו, אולי נירה טיל לתוך הבית לפני שאנחנו נכנסים? אולי נעשה משהו שיקטין את הסיכון של האנשים שלנו?. אבל יקומו צדקנים ויגידו יכול להיות  שיש אזרחים בלתי מעורבים בתוך הבית, אז שלא יהיו בבתים האלו".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%98%d7%a8%d7%95%d7%a8-%d7%94%d7%99%d7%95%d7%9e%d7%99%d7%95%d7%9e%d7%99-%d7%91%d7%a9%d7%95%d7%9e%d7%a8%d7%95%d7%9f-%d7%9e%d7%a0%d7%92%d7%a0%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%a7%d7%aa-%d7%94/

על המקרה בו לוחם הימ"מ נועם רז הי"ד מטופל בבית החולים ולצידו מטופל המחבל ממשפחת זביידי הוא אומר "זה בלתי אפשרי, די להיות צדקנים! בואו קודם כל נשרת את האינטרסים שלנו ולא את האינטרסים של הבין לאומיים".

פוגל מוסיף על האירוע בג'נין ואומר כי כנראה לא היה מספיק לחיילים מספיק חיפוי. הוא מסביר "היה צריך להיות ממד מהאוויר, להגיד אם יש מחבלים על הגגות ומאיפה מתארגנים כוחות נוספים ומאיפה נורית אש לזירה הזאת. כי הרי האש ממנה נועם נהרג נורתה ממקום אחר, לא מתוך האירוע והזירה עצמה אלא ממקום אחר. ואם היה חיפוי והיינו יודעים מה קורה מסביב במידע מדויק היה ניתן למנוע את זה".

לסיום, פוגל אומר כי אין דבר כזה סיכון חיילים לשווא במלחמת קיום ובמלחמת עצמאות ובמלחמת אין ברירה כמו שאנחנו נלחמים בה היום, אין דבר כזה. הוא אומר כי "יש לעיתים קרובות שאנחנו לוקחים סיכונים לא מחושבים, זה אסור לנו לעשות. איך עושים את זה? נותנים למפקדים בשטח חופש פעולה, חיפוי וגיבוי על הפעולות שלהם כדי להקטין את הסיכון. יש לנו מפקדים וחיילים נהדרים כל מה שמעניין אותם בסוף זה לבצע את המשימה אני רוצה לתת להם יותר כלים כדי שיבצעו את משימתם ללא נפגעים או לפחות כמה שפחות".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום