חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משרד הבריאות: מרבית החולים באבעבועות הקוף – גברים להטב"ים

מקרה ראשון בישראל דווח במוצאי שבת בבית החולים איכילוב, גבר בשנות ה-30 שחזר מטיול באירופה. הבוקר - חשד למקרה שני בברזילי

שתפו :

אבעבועות הקוף
משרד הבריאות: מרבית החולים באבעבועות הקוף-גברים הומוסקסואלים

ביום שישי עדכן בית החולים איכילוב על חשד למקרה ראשון של הנגיף בארץ. החולה הוא גבר ישראלי שחזר מטיול במערב אירופה, ונחשף שם לחולה. לאחר מכן הגיע למיון עם נגעים החשודים כשייכים לנגיף המדובר. במוצאי שבת מסרו מבית החולים כי הוא אכן נדבק בנגיף. הגבר נמצא במצב קל ומאושפז לצורך הערכה והשגחה בחדר בידוד. משרד הבריאות מבצע חקירה אפידמיולוגית ומתאם עם בית החולים איכילוב העברה של דגימה קלינית לאישור האבחנה במכון הביולוגי.

בתוך כך, משרד הבריאות מעדכן הבוקר (א') כי ישנו אדם נוסף החשוד כחולה באבעבועות הקוף ומאושפז בבית החולים ברזילי. מדוברות בית החולים נמסר "אתמול אושפז במרכז הרפואי ברזילי גבר בן 27 עם חשד לאבעבועות הקוף. הגבר הינו מלח בספינת משא, שעגנה בנמל אשדוד, משם הועבר לברזילי. לדבריו, הוא לא היה במגע עם חולים אחרים. מצבו קל ביותר. בשל החשד לאבעבועות נשלחו בדיקות למכון הביולוגי בנס ציונה. הוא מאושפז בבידוד מוחלט. דיווח נמסר למשרד הבריאות".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a7%d7%94%d7%99%d7%9c%d7%94-%d7%94%d7%92%d7%90%d7%94-%d7%9e%d7%97%d7%a4%d7%a9%d7%aa-%d7%96%d7%9b%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%99%d7%aa%d7%a8-%d7%95%d7%a4%d7%a8%d7%95%d7%91%d7%95%d7%a7%d7%a6/

הצוות לטיפול במגפות (צט"מ) של משרד הבריאות התכנס אתמול לדיון בנגיף אבעבועות הקוף, לאחר הגילוי הראשון של מקרה מאומת בישראל.בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "בדיון הוצגה המחלה ומגוון הטיפולים האפשריים בה והתמונה העולמית ביחס להתפשטות התחלואה." במשרד מרגיעים את הציבור ואומרים כי מדובר במגיפה קלה יותר מהקורונה. "המחלה היא מחלה קלה בדרך כלל ומעטים מאוד המקרים בהם היא מתפתחת למחלה קשה ומוות. יחד עם זאת חשוב לאבחן אותה ולמנוע חשיפה של הסביבה הקרובה של החולה".

צילום: אבשלום ששוני, פלאש90

על מאפייני החולים נכתב בהודעה: "על פי הדיווחים מאירופה, נראה כי חולים רבים הינם גברים הומוסקסואלים שנדבקו במספר מסיבות במערב אירופה. אולם בדיון הודגש כי זו בשום פנים ואופן לא מחלה הקשורה להעדפה מינית או שהינה ייחודית לאוכלוסייה הזו".

בסיכום הדיון נכתב: "משרד הבריאות בוחן את ההצטיידות בחיסונים ותרופות רלבנטיות ונערך להסדרת האיבחון ככל שיעלה מספר הנדבקים במדינת ישראל." כזכור, ארגון הבריאות העולמי קיים אתמול דיון חירום בהתפרצות אבעבועות הקוף, אחרי שיותר מ-100 מקרים שלה התגלו באירופה. עד כה המחלה הייתה נפוצה רק במרכז ובמערב אפריקה.

רשויות הבריאות בגרמניה הגדירו זאת בתור ההתפרצות הגדולה ביותר אי פעם של המחלה באירופה. מקרים נמצאו עד כה בלפחות תשע מדינות ביבשת: בלגיה, צרפת, גרמניה, איטליה, הולנד פורטוגל, ספרד, שבדיה ובריטניה. בנוסף לכך אובחנו חולים בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה.

ההמלצה כרגע היא כי כל מי שחזר מחו"ל ופיתח חום ופריחה שלפוחיתית לפנות לרופא.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום