חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי זכאי להשתתפות במימון קלנועית מתקפלת?

שתפו :

FREEPIK

אם אתם או הקרובים אליכם זקוקים לקלנועית מתקפלת, כדאי לדעת שלא תמיד תאלצו לשלם על כך בעצמכם. אנשים הזקוקים לקלנועית מתקפלת הם אנשים בעל מוגבלות תנועה, שרוצים להיות עצמאיים ככל האפשר. קלנועית מתקפלת היא פתרון נהדר למי שרוצה וצריך לשמור על חופש התנועה והעצמאות שלו למרות מוגבלות תנועה.

המדינה מודעת לכך, ומעניקה זכויות סוציאליות מיוחדות למי שצריך סיוע בתנועה. במסגרת זאת, היא משתתפת במימון קלנועית מתקפלת.

האם המדינה משתתפת בכל מקרה ובכל מצב במימון קלנועית מתקפלת? לאילו גופים מטעם המדינה יש לפנות? על פי אילו קריטריונים? תשובות בהמשך.

השתתפות של משרד הביטחון – משרד השיקום

אלמנות, הורים שכולים ונכים עד 50% יכולים לפנות למחלקת משפחות באגף השיקום. במקרה זה, יש להציג חשבונית רכישה ומשרד הביטחון מחזיר את הכסף לרוכשים. על הפונים להציג מסמכים רפואיים שמעידים על מגבלות וקושי בהליכה.

הורים שכולים זכאים לקבל החזר אחת לחמש שנים. ההחזר הוא למימון קלנועית מתקפלת ליחיד, עד תקרה של 12500 ₪. אם הם מעוניינים בקלנועית מתקפלת עם מושב זוגי, הם יכולים לקבל החזר עד תקרה של 16000 ₪. אם יש רכב פרטי בבעלות אחד מהם, רק בן הזוג השני זכאי להחזר כספי.

אלמנות חייבות לעמוד באותם תנאים, אך זכאיות להשתתפות עד תקרה של 16670 ₪.

השתתפות של המוסד לביטוח הלאומי באמצעות גמלת ניידות

מוגבלי ניידות יכולים לפנות לביטוח לאומי  לצורך קבלת גמלת ניידות. מוגבלי ניידות הם כל מי שמסוגלים לנוע באופן חלקי, או באמצעות אמצעי עזר לצורך ניידות, ביניהם קלנועית מתקפלת.

זכאים לקבל את הגמלה, תושבי ישראל שהם בני 67-3. מעל גיל 67, ניתן להמשיך את קבלת גמלת הניידות, אך לא לקבל חדשה. עוד צריך  שועדה רפואית בביטוח לאומי או ועדה רפואית לעררים של משרד הבריאות יקבעו להם אחוזי מוגבלות בניידות בגלל ליקויים ברגליים. .

גמלת הניידות מספקת הלוואות עומדות ותגמולים שמאפשרים התניידות ברכב פרטי, בתחבורה ציבורית וגם בקלנועית מתקפלת.

השתתפות לשורדי שואה

אם אתם או קרוביכם שורדי שואה, כדאי לדעת שתוכלו לפנות לקרן לנפגעי השואה ולקבל מימון לקלנועית. הקרן מציעה באופן כללי סיוע רפואי נרחב, ואף עוזרת במסגרת זו ברכישת קלנועית. כדי לקבל את המימון, על הפונה לעמוד בתנאים שונים, למשל להיות בן לפחות 65 ולהגיש תלוש שכר.

מי זכאים להחזר מלא, ללא השתתפות?

אוכלוסיות מסוימות פטורות לגמרי מתשלום על קלנועיות מתקפלות במימון המדינה, בהצגת מסמכים רפואיים המאשרים את המוגבלות בניידות. ראשית, ילדים ובני נוער מתחת לגיל 18. שנית, מקבלי הקצבאות הבאות: עקרת בית שמקבלת קצבת נכות כללית; מקבלי קצבת נכות מלאה, שמקבלים תוספת גם עבור בן או בת הזוג; מקבלי גמלת הבטחת או השלמת הכנסה; ומי שמקבלים תוספת השלמת הכנסת במסגרת קצבת שארים.

מימון קלנועית מתקפלת: מימון לניידות ועצמאות

קלנועית מתקפלת מאפשרת לשמור על עצמאות ועל ניידות בקרב מוגבלי ניידות, באופן שהוא יחסית חופשי וקליל.

לא חייבים להוציא על כך הון תועפות. ניתן לקבל על כך השתתפות חלקית או מלאה מהמדינה. כדאי לפנות ולברר לפני שרוכשים קלנועית, כדי לממש את זכויותכם.

לפרטים נוספת ולמגוון הקלנועיות של חברת א.ש. כסאות גלגלים לחצו כאן .

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום