חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איטום גגות – כל השיטות

איטום טל

שיטות האיטום השונות יכולות להיות מבלבלות עבור כל לקוח. אנחנו לא באמת יודעים להבדיל בין יריעות ביטומניות, זפת, חומרים אקריליים ופוליאוריטניים. תחת המונחים האלה קיימים עוד סוגים שונים של שיטות איטום: איטום בהתזה, איטום במריחה, הלחמה וכן הלאה. אנחנו כאן כדי להרחיב על שיטות האיטום השונות, לאילו סוגי גגות הן מתאימות ומה כדאי לכם לבחור.

איטום גגות – יריעות ביטומניות

איטום גגות ביריעות ביטומניות נחשבת לאחת השיטות המובילות כיום, היא בהחלט עושה את העבודה בצורה מדויקת. חשוב להדגיש שאיטום ביריעות ביטומניות מתאים לגגות בהיקף רחב, בדרך כלל של כמה עשרות מ"ר לכל הפחות. יש שני סוגים של יריעות ביטומניות והשוני ביניהן נקבע בהתאם לעובי היריעה. העובי מתחלק ליריעות בעובי של 4 מ"מ ו-5 מ"מ. תהליך התקנת יריעות ביטומניות מתחיל בהכנת הגג, הוא חייב להיות נקי לחלוטין ושלא יהיו עליו שום אובייקטים כמו מזגנים, דודי שמש וכד'. תהליך הסרת האובייקטים בדרך כלל לא כלול בעבודה של קבלן איטום ולכן, אתם חייבים לקחת בחשבון שגם זה עשוי להשפיע על המחיר.

 

היריעות מגיעות בצבעים שונים, אם אתם מתכננים לרצף את הגג לאחר יישום היריעות זה לא אמור להשפיע על הבחירה שלכם. אם אתם לא מעוניינים לרצף את הגג תוכלו לבחור בצבעים פחות בולטים לעין. עבור יריעות ביטומנית תקבלו לרוב אחריות של כ-10 שנים.

זיפות גגות

תהליך זיפות גגות היא השיטה המסורתית שרובנו מכירים. יש הרבה יתרונות לזיפות גגות, יש גם חסרונות ולעיתים גם אין ברירה מאשר לבחור בזיפות הגג. הזפת היא בצבע שחור, היא נחשבת לשיטה יעילה לטווח קצר. צריך לתחזק את האיטום בדרך כלל כל שנה עד שנתיים. עם זאת, כאשר הגג שלכם עמוס בחומרים שונים ואובייקטים שונים, כנראה שהבחירה המשתלמת ביותר תהיה איטום בזפת. עלות זיפות גגות נמוכה בשיעור של כמעט 50% בהשוואה ליריעות ביטומניות ולרוב תקבלו עליה אחריות של 5 שנים. בכל קיץ יש לסייד את הזפת אחרת היא עשויה להיסדק. נסו לקזז את כל עלויות התחזוק של זפת ועלות יישום השכבה על הגג שלכם בהתאם לעלויות שתבצעו ליריעות ביטומניות ובדקו מה השיטה המתאימה. ניתן לאטום ביריעות ביטומניות גם על גגות שהיו בזפת לפני כן.

איטום גגות בחומרים פוליאוריטניים

עלות השימוש בחומרים פוליאוריטניים היה מעט מעל השימוש ביריעות ביטומניות. יש מגוון יתרונות, אך גם לא מעט חסרונות. שיטת האיטום הזאת מתאימה בעיקר לגגות שקשה מאוד להיות עם גישה מלאה לכל שטח הגג. אנחנו נעדיף חומרים פוליאוריטניים כאשר אין לנו גישה ליריעות ביטומניות מכל סיבה שהיא. שימו לב, השיטה הזאת מתאימה לגגות מוצלים בעיקר מכיוון שהחומרים יכולים להיסדק עם חשיפה קבועה לשמש. אין לכם ברירה אחרת? וודאו שבעל המקצוע גם מיישם שכבה נוספת על הגנה על שכבת האיטום.

איטום גגות בחומרים אקריליים

חומרים אקריליים נחשבים לחומרים שמאוד קל לעבוד איטום, הם גמישים וניתן ליישם את השכבה בהתזה או במריחה. איטום בחומרים אקריליים מתאים לגגות קטנים, גגות בטון חדשים וניתן גם למצוא מחיר אטרקטיבי. בדרך כלל המחירים יהיו בשיעור של כ-10% פחות מיריעות ביטומניות. חשוב להדגיש שאיטום בחומרים אקריליים רגיש למים עומדים, זאת אומרת שאם הניקוז שלכם בגג לא מספיק איכותי, האיטום לא יעבוד כמו שצריך. אם מדובר על גג חדש, אנחנו ממליצים לשקול בכובד ראש מהו חומר האיטום הראשון שתיישמו – זה משפיע על ההמשך.

להזמנת שירות איטום גגות – לחצו כאן

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום