חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חזרה בתשובה משמאל לימין

אילן בן סעדון עשה מהפך ועבר ממפלגת העבודה למפלגת הליכוד. הוא מספר על השינוי הפוליטי ועל פעילויותיו החברתיות

תגיות

שתפו :

 

אילן יאיר בן סעדון היה עד לפני שנה וחצי חבר מפלגת העבודה וכיהן גם כסגן ראש העיר מודיעין. כיום הוא עשה שינוי פוליטי מאוד משמעותי ועבר לליכוד. הוא מכהן גם כחבר מועצת הערים מודיעין מכבים רעות ופעיל חברתי. בן סעדון מתאר את סיפורו הפוליטי: "ראשית, המדינה שלנו נמצאת במצב שזקוקה לאחדות. חשוב לי לספר איך הגעתי למצב שהיום אני במקום שהכי מתאים לי ומרגיש שהלב שלי פועם כמו שצריך". הוא פותח ואומר: "אנחנו 9 אחים, אני הכי קטן וגדלנו עם תמונות של מנחם בגין בבית. כשנבחרתי ליו"ר ועד העובדים הכרתי את עמיר פרץ שהיה אז עם "עם אחד" ואני הייתי ברשימה. פרץ קיבל החלטה שהוא רוצה לחזור למפלגת העבודה. אמרתי לו שקשה לי לבוא ולספר בבית", ומוסיף בחיוך, "בטח אבא שלי יוציא אותי מהירושה ואין שום סיכוי". ואז עמיר ענה 'אני אדבר עם אבא שלך'. "הוא הרים טלפון לאבי ז"ל ואמר לו 'אני צריך את הבן שלך, הוא איש חברתי, אני צריך אותו לידי ואני מבטיח לך שנעשה דברים יפים למען החברה'. אבא שלי השתכנע ואמר 'אילן, אם זה באמת הולך למקום של לעשות טוב תמשיך איתו'. מאז עמיר פרץ הכניס אותי למפלגת העבודה. הכרתי שם אנשים טובים ומדהימים וקידמנו הרבה נושאים חברתיים". על הנושא המדיני אומר בן סעדון: "הם ידעו שיש לי קצת קושי לקבל את כל מה שהם אומרים. בתפיסה החברתית היינו כמעט זהים אחד לשני".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c-%d7%94%d7%97%d7%91%d7%a8%d7%aa%d7%99-%d7%99%d7%92%d7%90%d7%9c-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%a4%d7%a8-%d7%a2%d7%9c-%d7%97%d7%99%d7%93%d7%95%d7%a9-%d7%91%d7%a8/

בן סעדון מדגיש את ההזדהות החברתית שלו למפלגת העבודה: "לא סתם עברו הרבה שנים והייתי איתם, קיבלתי תמיכה והיינו בפעילות מדהימה". אולם היה רגע שבו הרגיש שאינו יכול להמשיך: "החיבור עם מרצ לפני כמה מערכות בחירות. היה קשה לי לקבל אותו אפילו שאמרו שהוא בלוק טכני בלבד. אני לא יכול לתמוך במרצ! אני ציוני שאוהב את המדינה, החיילים ואת בירת ישראל. קשה לי לבוא ולהיות חלק מזוהה עם מישהו שפועל נגד המדינה והחיילים שלנו. הוא ממשיך ואומר בלהט: "מי שתומך בשורים שתיקה ולוקח את הצבא הכי מוסרי בעולם ומבזים אותנו בכל מקום. יש לך בעיה עם החיילים? לך למבקר המדינה! מה מביאים לי את כל שונאי ועוכרי ישראל ומציג את חיילי צבא ההגנה לישראל כעושים פשעים נגד האנושות. מאיפה זה הגיע? בצלם וכל הארגונים הללו פועלים נגד תורת ישראל". בן סעדון מתאר את רגע העזיבה ממפלגת העבודה: "ישבתי עם עמיר פרץ ואמרתי לו- אתה הכנסת אותי ואני מודה לך. הכרתי אנשים מדהימים אבל אני לא יכול להזדהות עם מרצ. היא מבחינתי פעילות שאני לא יכול לקבל". על סערות הדגלים האחרונות אומר בן סעדון בזעזוע: "עכשיו אנחנו צריכים לקבל אישור להניף דגל ישראל בבירת ישראל? אנחנו צריכים להתבייש בכך? וכשהם מניפים דגל פלסטין באוניברסיטת בן גוריון הם רואים את זה כחופש הביטוי. שמעת את זנדברג ועופר כסיף? הם בעיניי חברי הכנסת המסוכנים למדינה, ואני לא מתבייש לומר את זה. לכן אני שמח שאני בליכוד ויש לי את הזכות לבוא ולומר את הדברים שהרבה חושבים .אני גם שמח שבמודיעין במוצאי השבת קבוצה של מאות מתושבי העיר הניפו את הדגל בגאווה מתוך הבנה ואמונה שזה הדגל שלנו, אין לנו מדינה אחרת ואנחנו צריכים להילחם עליה".

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%a9%d7%aa-%d7%94%d7%91%d7%a8%d7%96%d7%9c-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93-%d7%9e%d7%93%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%90%d7%a3-%d7%90%d7%97%d7%93/

בן סעדון נשאל אם ראה במפלגת העבודה חיבור ציוני ומוצק או טכני ומעורער, והשיב: "לצערי כולנו רואים מה קורה עם מפלגת העבודה. זו לא אותה המפלגה שהכרנו בעבר עם המנהיגים שבסופו של דבר הם הקימו את המדינה". הוא ממשיך ואומר נחרצות: "אם היינו צריכים להקים את המדינה היום, בימים שלנו, עם המנהיגים הללו לא הייתה לנו מדינה".

בן סעדון מספק הסבר לערעור הציונות, כאשר רואים לאן המדינה הלכה. "כשאיבדו את האידיאולוגיה. המדינה הזו שייכת לעם היהודי והיא קודם כל יהודית, אחר כך דמוקרטית ולבסוף לכל אזרחיה". הוא ממשיך ואומר על גל הפיגועים האחרון: "ערבי קם ולוקח גרזן, זה דבר שאתה לא יכול לשבת בשקט ולדלג כאילו לא קרה דבר. צריך להעביר מסר שכל אחד שרק מדמיין בלילה פגיעה בנפש יהודית נרדוף אותו בכל מקום בעולם. כרגע לצערי אין הרתעה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%94%d7%a7%d7%93%d7%95%d7%a9-%d7%9e%d7%99%d7%a7%d7%99-%d7%96%d7%95%d7%94%d7%a8-%d7%9e%d7%91%d7%98%d7%99%d7%97-%d7%9b%d7%a9%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9b%d7%95%d7%93/

על מפלגת הליכוד, שהוא חלק ממנה כבר שנה וחצי, נשאל בן סעדון איך הוא רואה את הדברים מתוך המפלגה: "כשעזבתי את מפלגת העבודה הראשון שהזמין אותי להצטרף לליכוד הוא ניר ברקת. בזכותו שבתי לבית ואני כל כך שמח שאני שם. אני ממליץ במקום מלחמות פנימיות בליכוד לבדוק איך מפילים את הממשלה הזו ומקימים ממשלת ימין על מלא". בן סעדון אומר שכל עוד ביבי בראשות הליכוד הם תומכים בו אך הוא מקווה שגם ניר ברקת יוביל בעתיד את הליכוד ועד שיהפוך לראש הממשלה.

בן סעדון מספר על המפעל החברתי עם בני הנוער שהקים במודיעין: "עלתה בחלקי הזכות לטפל בנערים שהמערכת ויתרה עליהם והם גם ויתרו על עצמם". הוא משתף שבתור נער שגדל בעיר לוד: "היו קשיים אבל עשו פעולות למעני. קיבלתי את הכלים להצליח ואז אמרתי אין ילד שלא יכול להצליח. כל אחד רוצה אם רק תיתן לו את הכלים וההכוונה". על אחד הפרויקטים שעשה עם בני נוער הוא מספר: "לקחנו נערים עם תיקים פליליים ופתחנו עבורם סדנה שבה נותנים להם כלים להצלחה. אותם נערים שהצבא לא רצה לגייס הופכים להיות קצינים בצבא". בסיום משתף בן סעדון שאחד מבני הנוער שליווה התקשר אליו וביקש שילווה אותו לקראת הגיוס: "הוא אמר לי 'אילן, בזכותך אני מתגייס'".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
משה בן לולו
משה בן לולו
1 שנה לפני

איש יקר מאוד, שמח שיש אנשים כמוהו בליכוד

מארק שור
מארק שור
1 שנה לפני

האם יש מפלגה שתשחרר את היהודים מן העול הערבי בארץ ישראל ?
*
פג תוקף של מיתוס הישן.
היהודים לא חייבים לערבים אף דונם אחד בארץ,
לא תעסוקה, לא רווחה, לא חינוך, לא רפואה ולא אף שקל קצבאות.
*
הפרדה מעם זר תתחיל רק לאחר שכל הערבים ממערב לירדן
יהפכו לאזרחי מדינה מינוס שלהם.
*
הפרדת שני העמים על בסיס האזרחות זה שלב הכרחי
לשחרור ארצנו גם ביהודה ושומרון.
הפרדה מן הערבים תבוצע בשלושה שלבים:
אזרחות אחידה לכל ערבים פלסטינים >
> ניתוק כלכלי > העברה לערים ללא יהודים עקב חוסר פרנסה בישראל.
*
אין צורך בחילופי שטחים.
בהעדר פרנסה בישראל – הערבים יסתלקו בעצמם.
*
רוב היהודים נגד מדינה משותפת עם הערבים.
הקואליציה שתגשים רצון העם תקבל יותר מ-80 מנדטים.
* *
כך ניפרד מעם זר ללא מלחמה

יניב
יניב
1 שנה לפני

מדבר גבוהה גבוהה על אנשים אמינים בפוליטיקה (וברקת הוא דוגמא גרועה לכך) אבל שכח לספר שהוא התחיל לפקוד אנשים לסניף המקומי של הליכוד כדי להשתלט עליו עוד כשהיה מזכיר הסניף המקומי של מפלגת העבודה וחודשים לפני שהכריז על פרישתו והצטרפותו לליכוד. ואיזה אנשים הוא פקד? עובדי ועובדות עירייה שמרוויחים גרושים ונאלצו בגללו לשלם דמי חבר ללליכוד כי רמז להם שכדאי להם. לא אתפלא אם עבור חלקם הוא שילם את דמי החבר כדי שיעמדו לרשותו ביום ההצבעה לראשות הסניף.
סיפר איך התחבר לעבודה בגלל אידיאולוגיה ושכח לספר שהתחבר בעיקר בגלל הכסף שנתנו לו בריצה למועצת העיר שכן הליכוד כבר היה "תפוס" עם ביבס. וזה לאחר שאילן ניסה להיות הסניף המקומי של גאידמק כשלזה היו שאיפות פוליטיות אבל נשאר בלי שטרות ביד לאחר שגאידמק החליט שפוליטיקה היא לא בשבילו.
יגיע היום שברקת ו\או אילן יבינו שהאינטרסים שלהם מנוגדים. ברקת רוצה שביבס ישאר לנצח במודיעין, ואילן מחכה ליום שביבס ילך מכאן לפוליטיקה הארצית.
בינתיים, אילן ממשיך ללכת אחרי ליבו ומצפונו (כלומר, היכן שהוא רואה כסף והליקוק לברקת הוא דוגמא טובה לכך)

רחל
רחל
1 שנה לפני

👍

רועי
רועי
1 שנה לפני

אין עליך אילן היקר. תמשיך בעשייה החשובה שלך לעיר מודיעין 💪💪💪 עושה הכל מהלב!!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום