חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר החוץ ייפגש ביום חמישי עם מקבילו הטורקי באיסטנבול

שר החוץ יאיר לפיד ימריא לטורקיה ביום חמישי בעקבות החשש מפגיעה איראנית בתיירים ישראלים

שתפו :

צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד צפוי לצאת ביום חמישי הקרוב לביקור בזק מדיני בטורקיה, שם ייפגש עם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו. הפגישה צפויה להתקיים בצל הנסיונות תאי טרור איראנים לפגוע בתיירים ישראלים השוהים באיסטנבול ולאחר שכוחות הביטחון הטורקים והישראלים סיכלו פיגועים ביעדי תיירות ישראלים במדינה.

בשבוע שעבר התייחס שר החוץ לאזהרת המסע לטורקיה ואמר: "ארגוני הביטחון הישראלים, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, כולנו שותפים בשבועות האחרונים למאמץ אדיר שהציל חיי ישראלים. חלק מהם חזרו לארץ ומסתובבים בינינו בלי לדעת שחייהם ניצלו. אירועי הטרור האלה הם כלפי ישראלים שנסעו לחופש. הם בוחרים באופן מכוון אזרחים ישראלים כדי לחטוף אותם או לרצוח אותם. זה יכול ליפול על כל אחד. זו סכנה אמיתית ומידית". עוד הוסיף לפיד: "אם תכננתם טיסה לאיסטנבול- תבטלו. אין חופשה ששווה את החיים שלכם, ואת החיים של היקרים לכם". בנוסף, שר החוץ שלח מסר תקיף לאיראנים: "מי שיפגע בישראלים לא ינקה. ידה הארוכה של ישראל תשיג אותו לא משנה איפה הוא יהיה".

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%95%d7%aa%d7%a8-%d7%9c%d7%a4%d7%a8%d7%a1%d7%95%d7%9d-%d7%a1%d7%95%d7%9b%d7%9c-%d7%a4%d7%99%d7%92%d7%95%d7%a2-%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%a0%d7%99-%d7%a0%d7%92%d7%93-%d7%99%d7%a9%d7%a8%d7%90/

כאמור, דווח היום (א') כי שר החוץ הטורקי צ'בושולו שוחח בטלפון עם שר החוץ האיראני חוסיין עבדולחיאן. השיחה ביניהם מגיעה על רקע מתיחות גבוהה בין המדינות בשל ניסיונות איראן לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה. לפי הדיווח, "הם שוחחו על אינטרסים משותפים והתפתחויות אזוריות". צ'בושולו חזר והזמין את עבדולחיאן לבקר בטורקיה והביע תקווה לחזק את היחסים בין המדינות.

כזכור, הועלתה בסוף השבוע אזהרת המסע לטורקיה לרמה הגבוהה ביותר. בתוך כך מסר ראש הממשלה נפתלי בנט היום (א') במהלך ישיבת הממשלה: "אנו עדים גם לניסיונות של איראן לפגוע בישראלים. זרועות הביטחון עובדות על סיכול פיגועים עוד טרם ביצועם. נמשיך לפגוע בשולחי המחבלים ושולחי שולחיהם. הכלל – מי ששולח משלם. אנחנו ממשיכים להזהיר מטיסה לטורקיה אם זה לא הכרחי, בדגש על איסטנבול. הסכנה שם גבוהה, אני קורא לאזרחים לגלות אחריות ולשמור על ביטחונם".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום