חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אכזבה לאופוזיציה: החוק לפיזור הכנסת לא יעלה השבוע להצבעה

למרות הרצון להעלות את החוק לפיזור הכנסת עוד השבוע, באופוזיציה מבינים שהרוב לא מובטח וידחו את ההצבעה לשבוע הבא

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באופוזיציה ממשיכים לפעול על מנת להביא לסיומה של ממשלת בנט-לפיד. על מנת שהחוק לפיזור הכנסת יעבור, צריכים באופוזיציה שח"כ ניר אורבך ימנע מהצבעה או יתמוך בחוק. ולא, לאופוזיציה אין רוב והחוק לא יעבור. היום (ב') מבינים באופוזיציה שאורבך לא צפוי לתמוך בפיזור הכנסת השבוע, וכי הוא פועל במטרה להקים ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית ללא הליכה לבחירות. לכן, הם ידחו את ההצבעה על החוק למועד בו הרוב לתמיכה בחוק יהיה מובטח.

https://tovnews.co.il/%d7%90%d7%95%d7%a8%d7%91%d7%9a-%d7%9e%d7%95%d7%93%d7%99%d7%a2-%d7%a2%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%99%d7%a9%d7%94-%d7%9e%d7%94%d7%a7%d7%95%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%a6%d7%99%d7%94/

באופוזיציה מתחילים לאבד את הסבלנות כלפי אורבך, שנמצא איתם במגעים במשך מספר שבועות אך עדיין לא אזר אומץ לעשות את המעשה שיפיל באופן סופי את הממשלה. כזכור, בשבוע שעבר הודיע ח"כ אורבך כי הוא לא חלק מהקואליציה עד אשר יעבור חוק תקנות יו"ש. אך חברי הכנסת זועבי וגנאים איתנים בדעתם שלא להצביע בעד חוק שמנציח את הכיבוש והחוק עדיין תקוע. בפתח ישיבת הסיעה של מפלגת ישראל ביתנו התייחס שר האוצר ליברמן למשבר עם ניר אורבך ואמר:"השארתי שתי הודעות לניר אורבך. טרם חזר אליי. לא הצלחתי לדבר איתו לא בטלפון ולא פנים מול פנים. אשמח לקבל איתו טלפון ולשוחח איתו אישית".

בתוך כך, אתמול (א') דיווח הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו כי שרת הפנים איילת שקד העבירה מסרים מאיימים לליכוד: אם תעבירו את החוק לפיזור הכנסת, לא תיהיה לי ברירה ואצטרך להביא את חוק הנאשם. ברשימה המשותפת כבר הודיעו בימים האחרונים שהם יתמכו בחוק שאמור למנוע מנתניהו להרכיב ממשלה, ועל פניו יש רוב בכנסת להעברת החוק.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום