חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אנחנו לא חיים בדמוקרטיה אלא במדינה שאפשר לקרוא לה משפטיסטן"

ח"כ אמיר אוחנה על הרחבת אישורי נשיאת נשק, ומדוע הם אינם הגורמים לירי המוני ולרצח במשפחה?

שתפו :

 

חבר הכנסת והשר לשעבר אמיר אוחנה דיבר בכנס החירות על הרחבת אישורי נשיאת נשק, ומסביר: "אני נושא נשק כבר כמעט 30 שנה. נכנסתי לכנסת בשבוע שמחבל שלף פלקון ברחוב דיזנגוף, צל אביב ביום שישי בצהריים. הוא רצח שני מבלים ופצע אחרים, לאחר מכן הוא חטף ורצח נהג מונית ונמלט. במשך שבוע המדינה הייתה כפקעת עצבים והורים פחדו לשלוח את ילדיהם לבית הספר ולגנים כי לא ידעו מה יקרה. לא היה אף אחד שיעצור אותו, אף אחד בלב תל אביב ביום שישי בצהריים". אוחנה אומר: "הודעתי בו ביום שאקים בכנסת את שדולת הנשק, וכך עשיתי. פעלנו להרחבת מעגל נושאי כלי הנשק. לשמחתי היה שר שהיה קשוב וזה גלעד ארדן לנושא הזה. לראשונה מאז שנות ה90 המגמה התהפכה. המגמה שהייתה לקחת עוד נשק מהאזרחים ולצמצם את הזכות להגנה עצמית. הצלחנו להוסיף תבחינים כמו תבחין חקלאי ומורה דרך".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%99%d7%99%d7%91%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a9%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%aa%d7%a4%d7%99%d7%a1%d7%94-%d7%91%d7%9b%d7%9c-%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%a7%d7%a9%d7%95%d7%a8-%d7%9c%d7%a9%d7%99/

לשאלה האם הוא מזהה את הדעות בעד מימין והנגד משמאל, ענה אוחנה: "חד משמעית כן. נכון שגם בשמאל יש תומכים ובימין יש מתנגדים, אבל בגדול ההתנגדות מגיעה מהכיוון האולטרה פמיניסטי והארגון "האקדח על שולחן המטבח". גם חברות הכנסת של מרצ שבאו לשדולה הביעו את התנגדותן". הוא מספר כי: "בדקנו לאורך 20 שנה את כל מקרי הרצח בתוך המשפחה ומצאנו ש-98% מהמקרים הללו – שכל אחד זה טרגדיה, מקרה מצער וצריך להילחם בכך – לא קרו בנשק שהוחזק ברישיון אלא ברוב אמצעים אחרים או נשק שהוחזק שלא כחוק".

אוחנה ממשיך ואומר: "רצוי שהמדינה תהיה זו שמחזיקה בכוח ומפעילה אותו ולא האזרחים, אבל אנחנו חיים במקום שבו האזרחים מתמודדים עם אתגר משמעותי לא רק בפשיעה אלא גם בטרור. ולכן, אזרחים יצטרכו תמיד להיות מסוגלים להגן על עצמם. סטטיסטית יש 30 אלף שוטרים מול תשעה מיליון אזרחים ומי שיהיה במקום הפיגוע זה אזרח. הסיכוי שיקרה מה שקרה בפיגוע בחדרה שחוליית מסתערבים יושבת במקרה במסעדה הסמוכה, שומעת יריות, ניגשת, מסכלת את הפיגוע ומחסלת את המחבל- קלוש. ולכן אזרחים חמושים מיומנים יכולים לסכל את הפיגוע".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%a9%d7%a7%d7%a8%d7%94-%d7%91%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%96%d7%94-%d7%a9%d7%97%d7%95%d7%98%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%93/

אוחנה על אירועי הירי בארה"ב: "בארה"ב הסיבה לאירועי הירי ההמוני הללו אינם זמינות הנשק". ומספר מהי הסיבה: "כיוון שיש בעולם מקומות נוספים בהם זמינות הנשק דומה ולא מתרחשים שם אירועים מהסוג הזה. לדוגמה שוויץ, שבה יש חוק גיוס חובה. אבל להבדיל מאצלנו, כשאתה משתחרר הנשק נשאר אצלך. גם בקנדה יש זמינות נשק גבוהה וגם במדינת ישראל". אוחנה מוסיף: "כל אחד שמגיע לגיל 18 מקבל לידיו נשק אוטומטי, אם לא מטוס או טנק ואתה לא רואה פה מקרי רצח המוני כפי שקיימים בארה"ב".

הממשלה שבה אוחנה היה שר לביטחון פנים הייתה ממשלת ימין באמת ולא התקדמנו. אוחנה מתקן: "זו הייתה ממשלה פריטטית ואי אפשר להגיד עליה שהיית ממשלת ימין באמת, לצערי. בשנים האחרונות בהחלט התקדמנו. כשמסתכלים על המעגל תבחין חקלאי, מורי דרך ותבחין רובאי 07, שבעקבותיו הוגשה עתירה על ידי הארגונים שמנינו את שמם לפני כן לבג"ץ. בג"ץ ביקשה לקבוע שהשר לביטחון פנים איננו הסמכות להרחבת התבחינים אלא צריך לעבור גם אישור של ועדה בכנסת, מה שלא היה קיים מקום המדינה ועד היום". אוחנה מציין כי התנגד לעתירה: "התנגדתי וביקשתי מהיועמ"ש לייצג את עמדתי כדי שאוכל להמשיך לפעול בהתאם למדיניות ולהרחיב את מעגל נושאי כלי הירייה, היועץ התנגד. אמרתי לו: 'אם אתה מתנגד, כנראה סבור שהעמדה שלי לא נכונה 100%. אין בעיה' וביקשתי שייתן לי ייצוג חיצוני, כי אני כשר בממשלה ונבחר ציבור מבקש להציג את העמדה, ובית המשפט יחליט מה שיחליט. תשובתו הייתה לא, עד כדי כך האוליגרכיה הזאת של המוסד היועמ"ש. אנחנו לצערי איננו חיים בדמוקרטיה אלא במדינה שאפשר לקרוא לה משפטיסטן. אנחנו לא שלטון החוק אלא שלטון המשפטנים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אלי אוקנין
אלי אוקנין
1 שנה לפני

עדיף שלטון משפטנים מאשר שלטון פוליטיקאים ללא מגבלות משפטיות
מי שרוצה למלך שיסע למרוקו

דוד
דוד
1 שנה לפני

הליכוד והימין התעוררו בעקבות המשפט של ביבי כי זה מה שמעניין אותו. אפשר לעשות תיקונים / שינויים אבל מהפכה תגרום לקריסת מערכת החוק. ראינו כבר מה קורה כשנותנים לח"כים לשמור על החלב.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום