חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רה"מ בפתיחת מושב הכנסת: "יצאנו למלחמה וננצח במלחמה ולא נעצור עד לניצחון"

מליאת הכנסת פתחה היום (שני) את כנס החורף, זאת על רקע המלחמה שהחלה לאחר הטבח הרצחני של מחבלי חמאס ביישובי עוטף ישראל והדרום

שתפו :

דני שם טוב, דוברות הכנסת

במושב השני של הכנסת ה-25, נפתח כנס החורף בצל מלחמת "חרבות ברזל". במשכן הכנסת הונחו נרות זיכרון, וחברי הכנסת עמדו בדקת דומיה שהתקיימה לזכר הנרצחים. מי שנעדרו מטקס דקת הדומיה הם מספר חברי כנסת מהמפלגות הערביות שיצאו מהמליאה במכוון כאשר היא החלה.

ח"כ לימור סון-הר מלך ממפלגת "עוצמה יהודית" הודיעה בתגובה: "אנו מצפים מכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה להיות שותפות בהדחת המזדהים עם מחבלי החמאס מהפרלמנט הישראלי ולתמוך במהלך".

 

 

גיבור ישראל והשר לשעבר אביגדור קהלני נשא בפני המליאה את התפילה לשלום חיילי צה"ל.

 

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה פתח את כנס החורף באומרו: "אפילו מדינת ישראל למודת המלחמות ומוכת הטרור לא התמודדה מעולם עם מכה כל כך כואבת בהיקפה, בעוצמתה, ברשעותה ובאכזריותה כלפי חיילים ואזרחים כאחד, נשים, קשישים, צעירים, ילדים, תינוקות וגברים חפים מפשע".

אחריו עלה נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "אנחנו עם הנצח, ואנחנו ננצח! יש לנו עם נפלא ומופלא, פשוט כך. עם שיודע שאין לו ברירה אחרת, שאין לו שום ארץ אחרת". עוד הוסיף: ‏"יש עם שיודע לצמוח מתוך חורבן – זה העם שלנו, ואנחנו נוכיח את זה לעולם כולו. אנחנו ננצח ונוכיח שהחיטה יכולה לצמוח שוב, ושוב, ושוב. אנחנו ננצח ונוכיח שהדרום יכול להיות מוגן ולשוב לפרוח".

רה"מ בנימין נתניהו, עלה לדוכן והתייחס למלחמת "חרבות ברזל" ולמתקפה של חמאס על תושבי הדרום ועוטף ישראל: "גם בחלוף 75 שנים לכינונה של עצמאות ישראל, מלחמת העצמאות טרם הסתיימה. הקמת המדינה הייתה אירוע חד פעמי, אבל המערכה על קיום המדינה נמשכת ברציפות", אמר נתניהו. "זוהי שעה של עמידה איתנה כנגד כוחות פראיים וברבריים של הרס וחורבן. זה רגע של מאבק נחוש נגד מי שקמו עלינו לכלותינו". לדבריו, "היעד שלנו הוא ניצחון מוחץ על החמאס, מיטוט שלטונו והסרת האיום שלו על ישראל אחת ולתמיד. התנאים לניצחון הם אחדות ונחישות. העם מאוחד והנהגת המדינה מאוחדת בממשלת החירום הלאומית שהקמנו. אני רוצה להודות לחברי הכנסת באופוזיציה ובקואליציה שתורמים למאמץ הלחמתי. אני מברך את אזרחי ישראל הנפלאים, יהודים ולא יהודים, שמתאחדים בהתמדה ובגבורה. במערכה הלאומית הזו כולנו יחד, במערכה הזו כל ישראל ערבים זה לזה".

לאחר מכן התייחס רה"מ נתניהו לביקורת על הנסיבות שהובילו למתקפת הפתע בשמחת תורה. "יש הרבה שאלות על האסון שאירע לנו. נחקור הכל עד תום. התחלנו ליישם לקחים מיידים", הבהיר. "עכשיו אנו ממוקדים במטרה אחת – לאחד כוחות ולחתור קדימה לניצחון. הניצחון ייקח זמן, יהיו רגעים קשים ונדרשת הקרבה. ננצח כי מדובר בעצם קיומנו במרחב הזה. חמאס הוא חלק מציר הרשע של איראן וחיזבאללה. הרצון שלהם הוא להשמיד את ישראל ולרצוח את כולנו", הוסיף. "זהו מאבק בין בני האור לבני החושך. בין אנושיות לחייתיות. ראינו זאת בזוועות המחרידות שבוצעו ביישובי העוטף, בגיא ההריגה של הצעירים והצעירות במסיבה ברעים. רבים בעולם מבינים כעת מול מי עומדת ישראל – הם מבינים שחמאס זה דאעש וגרסה חדשה של הנאציזם. אני אומר לידידנו בעולם הנאור – המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם. אם לא נתייצב יחד בחזית אחת – זה יגיע גם אליכם".

רה"מ נתניהו המשיך ופנה הפעם לעבר הזירה הצפונית- לחיזבאללה: "אל תבחנו אותנו בצפון, כבר עשיתם זאת פעם אחת. המחיר שתשלמו היום יהיה הרבה יותר כבד. היזהרו. מדינת ישראל מוקירה את תמיכת הנשיא ביידן והעם האמריקני ותמיכת מדינות נוספות כמו בריטניה וצרפת. אנו נערכים להמשך המלחמה בדרום וערוכים בצפון. כולנו מאוחדים מאחורי צה"ל. זה צריך להתבטא גם במעשים. אנו מאוחדים מאחורי החיילים והחיילות, הלוחמים והלוחמות. בליבם של לוחמנו העזים מפעמת רוח הקרב של גיבורי ישראל לדורותיהם. לוחמנו מוכנים להמשך ויהיה המשך – עד להכרעה מוחלטת של אויבנו".

בסיום נאומו אמר : "כגודל הזוועה כך גדולה הגבורה. לאורך תולדותינו היו אין ספור ניסיונות להשמיד אותנו. בהיותנו חסרי מגן שילמנו מחירים שאף עם אחר בעולם לא שילם. גם לאחר הקמת המדינה קמו צוררים חדשים. ההבדל הוא שהיום יש לנו מדינה חזקה, עם חזק וצבא חזק צריך להשיב מלחמה שערה. יצאנו למלחמה וננצח במלחמה, ולא נעצור עד לניצחון".

לאחר נאומו, לחצו ידיים רה"מ נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שעלה לדוכן ותמך גם הוא במלחמה: "זה ייקח זמן, זה יצריך שימוש בכח רב. אם העולם לא יאהב את זה – שלא יאהב. לא הילדים של העולם נרצחו, הילדים שלנו נרצחו".

כשעה לאחר פתיחת כנס החורף, אזעקת צבע אדום הפסיקה את פעילות הכנסת.

 

בין הנואמים היו גם ראשי הסיעות הערביות בכנסת. יו"ר רע"מ מנסור עבאס ניסה לשדר כלפי חוץ הזדהות בניגוד לעמיתו יו"ר חד"ש תע"ל איימן עודה שיצא נגד המושג "נקמה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
trackback

[…] במיל׳ טליה לנקרי בראיון על המחירים שאנחנו משלמים בתמורה למיגור חמאס ועסקת החטופים המתהווה בימים האחרונים: "העניין הזה שונה מכל דילמה […]

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום