חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רה"מ נתניהו: "ידענו סבל ומכאוב, יותר אולי מכל עם אחר אבל מעולם לא נכנענו"

רה"מ בנימין נתניהו נאם הערב (חמישי) בכנסת נאום נוסף לאומה במסגרת מלחמת "חרבות ברזל". בהמשך אושרה ממשלת החירום הלאומית שהוקמה אתמול

מליאת הכנסת התכנסה הערב (חמישי) להצבעה על אישור מינויים של חברי המחנה הממלכתי בני גנץ, גדי איזנקוט, גדעון סער, חילי טרופר ויפעת שאשא-ביטון לשרים ללא תיק. כל זאת במסגרת הקמת ממשלת החירום הלאומית. 

בהמשך הערב צפויים החמישה להשבע אמונים למדינת ישראל. כמו כן, חברי הכנסת יצביעו על אישור מינויו של חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) לשר הבריאות, במקומו של משה ארבל שמכהן גם כשר הפנים.

בכינוס המליאה נשא נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח דבריו תיאר: "אני בא מאוגדה 98 זוהי אחת מאוגדות המחץ של צה"ל. עוד בדרך בכביש שמוליך לבסיס אני רואה טור ארוך של מכוניות. לא על הכביש, על שטח ההפרדה. מכוניות שהוחנו שם על ידי המילואימניקים, שרבים בכלל לא נקראו, הקפיצו את עצמם.  130 אחוזי גיוס אומר לי שם הקצין האחראי. אני נכנס לבסיס, לקרון הפיקוד, צפוף ומאובזר עם מפות של הרצועה, פגשתי שם את מפקד האוגדה".

רה״מ ממשיך ומתאר את אשר ראה: "אש בעיניים, קור רוח ואש הקרב יחדיו. הוא והקצינים שלו שישבו שם סיפרו לי מה עבר עליהם, באו לבסיס, הצטיידו, יצאו מיד, הגיעו ליישובים של העוטף, ספגו מארבים, חברים נפלו, המשיכו להלחם, עוד חברים נפלו, המשיכו להלחם, הסתערו על האויב, חיסלו. פשוט סיפורי גבורה מדהימים. יושב שם קצין בשם יובל. קצין מילואים, אבל הוא חי באוסטרליה, והוא היה בדרך לשם, בחניית ביניים בסינגפור, שמע על הקרבות, הסתובב על מדים וחזר לארץ לקרבות. היו שם אנשים מהגולן, מהרצליה, מכל הארץ ואני שומע את מפקד האוגדה, עם אש בעיניו, קור רוח והוא אומר לי – ראש הממשלה, אנחנו מוכנים. הקצין השני אומר – ראש הממשלה, אנחנו חייבים להלחם. יושבת שם סגן אלוף פאני והיא אומרת לי – אני אם לארבעה ילדים וכדי שהילדים שלי יחיו במדינה הזו אנו חייבים להלחם", הוסיף.

 עוד אמר כי "אפילו במלחמת יום הכיפורים אני לא זוכר אש כזו סוחפת וגורפת, רותחת. זאת הרוח הייחודית שלנו, הרוח הזו מלכדת אותנו לאגרוף ברזל וזהו האגרוף שינפץ את החמאס לרסיסים. אחדות העם היא מכפיל כח, ממשלת החירום שאנו מקימים היום מתוך אחריות לאומית מעבירה מסר של כח עצום, גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. כלפי פנים כי כולנו עומדים במערכה הזו יחד, באחווה פנימית, ובערבות הדדית. אנו מחבקים בעומק ליבנו את המשפחות שאיבדו את יקיריהן, משפחות הנופלים, הנרצחים וגם את משפחות החטופים, הכאב כל כך צורב שנראה לפעמים שהוא כבד מנשוא, והוא מורגש בכל בית, לכל המשפחות אנו שולחים חיבוק תומך ואוהב מעומק הלב, אני מקבל עדכונים שוטפים מגל הירש ,הממונה על החטופים, אנחנו עדיין עובדים על איתור משפחות החטופים, מקבלים סיוע מחו"ל לזהות גופות, לדעת מי חי, מי מת ומי חטוף, לא נרפה מהמאמץ הזה".

רה"מ נתניהו מגדיר יעדים: "לא נרפה מהניסיון להשיב אותם הביתה. אנו מלוכדים באותה נחישות כבירה אל מול האויב הנתעב והרצחני הזה וכמו יובל ולוחמנו הנפלאים בסדיר ובמילואים. הם מתייצבים בהמוניהם לדגל ורבים מגיעים מחו"ל במטוסים מלאים כי הם מבינים שזהו רגע של אמת, זו מלחמה על הבית והיא חייבת להסתיים בדבר אחד, בניצחון מוחלט ובריסוק וחיסול החמאס, החמאס שהוא דאע"ש.

זהו מסר שהוא לא תעמולתי, אלא זו אמת יצוקה. חמאס זה דאעש. העולם כשהיה מזועזע מדאעש ואל קאעידה, נוצרה קואליציה בינלאומית כדי להפטר מהנגע הזה, אף אחד לא אמר בואו נלך להפגש עם נציגי דאעש. לכן אמרתי היום – אין נציגות כזו, לא נפגשים איתם. ואם יש מדינות שמקיימות נוכחות כזו, להקיא אותן ומי שלא עושה את זה, להטיל עליו סנקציות".

"זהו המסר של הכח כלפי חוץ, העמידה המשותפת שמוקרנת מכאן והיא מלמדת את דורשי רעתנו שאין בתוכנו פירוד ואין בתוכנו חולשה. כולנו בלי יוצא מן הכלל מודרכים על ידי מטרה אחת. למחוץ את הרשע, לדרוס את האכזריות, לחסל את הקנאות, ולחסל את דאעש, את החמאס.

העולם כולו היה עד לזוועות המחרידות שביצעו הרוצחים, אותם לוחמי הג'יהאד והחמאס וזוועות שהם ביצעו ביישובינו ובתינו, והעולם מבין את הצורך למגר את מפלצת הדמים. מאז פרוץ המלחמה אני עומד בקשר הדוק עם נשיא ארה"ב ועם מנהיגי עולם נוספים, קנצלר גרמניה, רה"מ איטליה ורבים נוספים, נפגשתי הבוקר עם מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן, מחר אני אפגש עם אוסטין. גייסנו לטובת מדינת ישראל תמיכה וסיוע חסרי תקדים במילים ובמעשים ואלו ילוו אותנו במשך המלחמה. זה כולל נושאת מטוסים אמריקאיות, צעד חשוב שמקרין למרחב ורכבת אווירית של חמושים עליה סיכמנו עם הנשיא ביידן. במקביל גם ביקשתי אם צריך להביא נשק פחות כבד מהרשימה המכובדת. אם צריך, כדי לפתור את הבעיה של כיתות הכוננות. כדי שתהיה הגנה ביישובים, ביו"ש, בכל מדינת ישראל".

רה"מ נתניהו עבר לסקירה היסטורית לאומית: "חברי הכנסת, אזרחי ישראל, העם שלנו הוא מין העמים העתיקים בעולם ובמשך אלפי שנות קיומו עמדנו באינספור מבחנים. ידענו סבל ומכאוב, יותר אולי מכל עם אחר אבל מעולם לא נכנענו. כח הרצון ויכולת העמידה הם שמות נרדפים לעם ישראל, גם במבחן הנוכחי נעמוד, השבת של ה-7 באוקטובר תיחרט כיום שחור בתרבות העמים ועבורנו עם ישראל זהו היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה. קודם כל בגלל הזוועות שמזכירות את אותן זוועות וכן בגלל הכאב שחוצה את כל הציבור, אני עוד לא פגשתי מישהו שלא מכיר מישהו, משפחה, קרובים שאיבדו את יקיריהם, מישהו שנרצח, או נחטף או נעדר", אמר נתניהו.

בהמשך חשף ראש הממשלה כי "אחיין של יועצת שלי נחטף לעזה. יעקב ז"ל שהיה נהג אהוב שלנו במשרד רה"מ וליווה את משפחתי, הילדים שלי ושלו גדלו יחד, שיחקו יחד, הילד שלו יהונתן שהוא קרא על שמו של אחי יוני, הוא בין הנרצחים ואין נחמה. הבן של יעקב נאמן ז"ל, ד"ר איתן נאמן, רופא ילדים אב לשבעה נרצח גם הוא. אני זוכר איך יעקב היה מציג אותו בפניי באיזו גאווה ואיזו אהבה. עד לפני ימים אחדים אמרתי מידיעה אישית שהסבל הנורא ביותר הוא של הורים שקוברים את ילדיהם, אני כבר לא אומר את זה, יש דרגות סבל אחרות בגיהינום הזה, ילדים שמול עיניהם רוצחים את הוריהם והורים שמול עיניהם רוצחים את הילדים שלהם וצעירים שדוחסים לחדר וכריתת הראשים והאונס והרצח. הברירה שלפנינו חדה וברורה – טוב או רוע, חיים או מוות, אור או חושך. ב-75 שנות עצמאותנו הפכנו את המדינה שלנו למגדלור של תקווה. כך גם הפעם אור החיים ייגבר על אפלת המוות והאנושיות תגבר על הקנאות. יש זוועות שמזכירות את ימי השואה, אבל אנחנו לא נמצאים בגטו ורשה, אלא באדמת ישראל. היום אנו עומדים בפני אותו צורר. בכל פעם שהיה פיגוע טרור ומעשה רצח מהחמאס ומהארגונים האחרים, אותו רצח של משפחה במכונית, המקרה הפרטי הזה מלמד על המקרה הכללי, לו רק יוכלו ישמידו וירצחו כל אחד ואחד מאיתנו. היום מול הצורר כשהציווי הקדום 'זכור את אשר עשה לך עמלק' מהדהד באוזנינו, היום אנו מאחדים כוחות כדי להבטיח את נצח ישראל. יש לנו ממשלה חזקה. יש לנו צבא עם דבקות במשימה. יש לנו אמונה בדרך. נילחם במלוא העוצמה באותן חיות טרף, נכריע אותן ונמחק אותן מעל פני האדמה ובבוא הזמן נבנה מחדש את היישובים שחרבו. נשקם את עוטף עזה ונשיב אותו להיות חבל ארץ מפואר ומשגשג. צפויים לנו ימים קשים אבל לא נוותר. יחד נבטיח את הניצחון המוחלט".

כשעה קלה לאחר נאומו בכנסת, אושרה הקמת ממשלת החירום הלאומית ברוב של 66 חברי כנסת.

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
גיל ט
גיל ט
11 חודשים לפני

כדי להכריח אנשים להעיד נגד ביבי, הפרקליטות חוקקה נגד זנות והפעילה בעצמה מכוני ליווי. בין האנשים היה מנדבליט. הועסקו במכונים פושעים ופושעות שהמשטרה תפסה. בין העובדות היתה אחות שלי, חולת נפש, שהמשטרה תפסה אותה שהיא זרקה אנשים מחדרי מדרגות גבוהים.היא רוצחת סדרתית, ורצחה 5 אנשים, בבניין אחד בירושלים, שבו דירה אחת היתה שייכת לתמר ויהודה כדורי.כדי שהפשע שלהם לא יתגלה, השב"כ והפרקליטות לקחו אסיר בטחוני והם משקרים שהוא הרוצח ובית המשפט לא נותן לי להציג במשפט את הראיות. הם עושים משפט דרייפוס זה.תמחקו את הרווחים לראות את הראיות כי לא נותנים לשים לינקים

docdro.id /smwbqzr

גיל ט
גיל ט
11 חודשים לפני

כדי להכריח אנשים להעיד נגד ביבי, הפרקליטות חוקקה נגד זנות והפעילה בעצמה מכוני ליווי. בין האנשים היה מנדבליט. הועסקו במכונים פושעים ופושעות שהמשטרה תפסה. בין העובדות היתה אחות שלי, חולת נפש, שהמשטרה תפסה אותה שהיא זרקה אנשים מחדרי מדרגות גבוהים.היא רוצחת סדרתית, ורצחה 5 אנשים, בבניין אחד בירושלים, שבו דירה אחת היתה שייכת לתמר ויהודה כדורי.כדי שהפשע שלהם לא יתגלה, השב"כ והפרקליטות לקחו אסיר בטחוני והם משקרים שהוא הרוצח ובית המשפט לא נותן לי להציג במשפט את הראיות. הם עושים משפט דרייפוס זה.

docdro.id /smwbqzr

גיל ט
גיל ט
11 חודשים לפני

קשקשניו תעבוד

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום