חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנשיא הרצוג במסר לאומה: "בואו נשמור על רוח הגבורה, בואו וננהג באחריות"

בזמן נאומו של נשיא המדינה יצחק הרצוג נשמעו שוב אזעקות צבע אדום ביישובי עוטף ישראל והדרום. הנשיא הרצוג במסר מיוחד: "אחיי ואחיותיי: אנחנו במלחמה על הבית. ואנחנו ננצח!"

שתפו :

פלאש 90

הנשיא הרצוג פתח את דבריו ואמר: "אחיותיי ואחיי הישראלים. אני פונה אליכם היום כשאנחנו בעיצומה של מלחמה עזה שהכריז עלינו אויב אכזר. אני פונה אליכם כשכוחות צה"ל לוחמים בחזית רחבה, כשרבים מאיתנו תחת אש ונמצאים בחוסר ודאות, כשמתינו מונחים לפנינו, וכשכוחות החירום, הרפואה וההצלה עושים מאמצים כבירים להצלת חיים, וגופים שונים פועלים לשקף לנו – באופן אמין ומדויק – את תמונת הקרב, הנפגעים והנעדרים. הרגעים האלה קשים מנשוא.

כולנו אבלים ודואבים "עַל זִיו הָעֲלוּמִים וְחֶמְדַּת הַגְּבוּרָה וּקְדֻשַּׁת הָרָצוֹן וּמְסִירוּת הַנֶּפֶשׁ שֶׁל הַנִּסְפִּים בַּמַּעֲרָכָה הַכְּבֵדָה". כולנו ראינו את אויבינו שתוקפים באכזריות לא אנושית – קשישים, נשים, משפחות, תינוקות; מכל רקע, מכל אמונה; בקיבוצים, במושבים, בערים ובעיירות".

את ארגון הטרור חמאס כינה הנשיא הרצוג- "חיות אדם, כן – חיות אדם מפלצתיות, שלא מבחינות בין דם לדם; שטובחות ושובות פעוטות ונשים זקנות; שיוצאות למסע קטל שמטרתו צעירים תמימים במסיבה, שכל חטאם הוא היותם ישראלים שרצו לשמוח, שרצו לחגוג".

עוד הוסיף: "אלה אויביך ישראל – ועליהם אנחנו נגבר, בכח צבא ההגנה לישראל וכוחות הביטחון שלנו ובכוח רוחנו. כפי שכבר נאמר: "זו ברירת חיינו – להיות נכונים וחמושים, חזקים ונוקשים; או כי תישמט מאגרופנו החרב – ויכרתו חיינו". 

מעשה התועבה הזה, שהחל בעיצומם של שבת וחג תוך חציית קו הגבול, והמשיך בתקיפת קו המחרשה, הוא חטא בל יכופר. חטא שמובל לא רק בידי ארגון מחבלים רצחני אלא בידי ציר רשע שבסיסו באיראן וגרורותיו פועלות שוב ושוב לערער אותנו; את רוחנו, את ריבונותנו, את מי שאנו כעם וכמדינה. אחיי ואחיותיי: אנחנו במלחמה על הבית. ואנחנו ננצח!"

נשיא המדינה המשיך  לחזק את אזרחי המדינה ואמר: "מדינתנו נאבקת משחר קיומה על עצם החיים, על עצם הזכות להיות עם חופשי בארצנו. ואל מול כל צר ואויב, פעם אחר פעם, אנחנו מגלים את חוסננו ואת רוחנו הבלתי-שבירה, מתגברים כארי, מוצאים תעצומות נפש, קמים מתוך תהומות האבל והיגון, ומסתערים. מכריעים את האויב ומכים בו עד חורמה. מבהירים שאנחנו פה לתמיד. על אדמתנו. במדינתנו. מנצחים, ובונים עוד ועוד קומות, במקום אלה שחרבו. מאורעות הימים האלה הם חלק ממלחמה רבת פנים ורחבת היקף. מלחמה כזו לא נגמרת כהרף עין. למלחמה כזו יש גם מאפיינים פסיכולוגיים שאני מבקש להדגיש בפניכם. אויבינו עושים כעת מאמצים פסיכולוגיים כבירים, באמצעות מתקפות סייבר והפצת סרטים ודיווחים שקריים – כדי לטעת בלבנו פחד וחרדה. הם מעריכים שזה מה שיחליש אותנו. הם טועים! יש פה עובדה שלא ניתנת לערעור – גם הפעם מדינת ישראל תנצח. אין לנו שום ברירה אחרת. 

אזרחי ישראל היקרים והאהובים, אני יודע כמה קשה. אני יודע כמה כואב. אבל הרוח הישראלית ניצחה תמיד והיא תנצח גם הפעם. ביקרתי לפני שעות אחדות פצועים ומשפחותיהם וראיתי שם גדלות נפש כלל ישראלית. ראיתי, והאמינו לי כשאני אומר זאת: אויבינו טעו מרה באומדן עוצמת הרוח הישראלית. כי גם בתוך הכאב המפלח – אפשר לראות את הכח הישראלי במלוא עוצמתו. בזכות ההרתמות והאחריות. בזכות רוח ההתנדבות והערבות ההדדית המפעימה שאנחנו רואים מכל עבר. בזכות תמיכת יהדות התפוצות וידידינו ברחבי העולם. בזכות האור הגנוז הישראלי שפרץ כאן באחת והוכיח איזה עם נפלא ומופלא יש לנו. בזכות כוחות הביטחון, החירום וההצלה, בסדיר ובמילואים גם יחד. אזרחים ולוחמים מופלאים, מכל החברה הישראלית, שביותר מ-100 אחוזי התייצבות – הניחו את כל המחלוקות בצד, ובפעולות גבורה דמיוניות תוך חירוף נפש ממש, קמו "בְּלִי מָתַי וּבְלִי אָן וְכַמָּה", ויצאו להגנה על הבית".

הנשיא הרצוג ביקש מאזרחי המדינה: "אני מבקש – בואו נשמור על רוח הגבורה הזאת ועל היחד הזה. זה הנשק הכי עוצמתי שלנו. ננהג באחריות. נימנע מהפצת סרטונים ושמועות לא מבוססות שמשרתות את מלחמת התודעה של האויב; נמלא בקפידה אחר הוראות פיקוד העורף; ונזכור – המסע שלנו לניצחון עובר רק בנחישות, רק באמונה בצדקת הדרך, רק יחד, כאיש אחד בלב אחד. בל נשגה באשליות – ימים קשים לפנינו. זה הזמן להתאחד מול האויב – להתאחד – ולפעול כאגרוף נחוש".

הנשיא במסר לראשי המפלגות בישראל: "זה צו השעה, והוא צו חירום – אחדות ישראלית. הן בעם, והן בכנסת והן בממשלת חירום.  אני מבקש, בשם העם כולו: לשלוח תנחומים למשפחות השכולות; לחזק את כוחותינו בשטח ואת המשפחות הדואגות; להתפלל לרפואת הפצועים בגוף ובנפש; לחזק, לחבק ולסייע לכל האוהבות והאוהבים שנמצאים עכשיו בחוסר וודאות בנוגע ליקיריהם ועוברים סבל בל יתואר. כולנו איתם, ונמשיך לפעול בכל הכוח להתרת הספקות, ולהשבת יקיריהן הביתה".

הנשיא סיים בתפילה לביטחון ולשלום עם ישראל : "חַזֵּק אֶת יְדֵי מְגִנֵּי אֶרֶץ קָדְשֵׁנוּ, וְהַנְחִילֵם אֱלֹהֵינוּ יְשׁוּעָה וַעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן תְּעַטְּרֵם, וְנָתַתָּ שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וְשִׂמְחַת עוֹלָם לְיוֹשְׁבֶיהָ".

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רפאל
רפאל
5 חודשים לפני

בדיחה אחת גדולה 😂 חבל על כל שקל שמוצאים על מוסד הנשיא איננו ראוי להיות נשיא , כל שכן שעובד עבור השמאל זה נזק עצום לכלל הציבור
נשיא חייב להיות איש אמת 🌿

שמית
שמית
4 חודשים לפני
הגב ל  רפאל

נכון ..זה נשיא של צד אחד באומה והוא צד השמאל .אם ככה אז תתקפל ותלך ויחד עם זאת לפרק את מוסד הנשיאות ..תתבייש אמרת שההנהגה מפיצה רעל .אתה יכול להוכיח ??!! מי שמפיץ רעל זה השמאל וזו עובדה

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום