חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"איתמר, הגיעה השעה, שים את הנשק ורוץ"

ברגעי הלחימה נחשפים סיפורי גבורה של חיילים ושל אזרחים שממלאים את הלב

שתפו :

במחנה

כתב הדרום של ערוץ 13, אלמוג בוקר, מביא את סיפורה של כיתת הכוננות של קיבוץ זיקים, אמש במתקפת הטרור על  תושבי הדרום.

״הוקפצנו כחברי כיתת כוננות ונפרסנו על הגדר (לרוב בצמדים עם קשר) לא לכולם היה קשר. תחת העצים כ- 500 מטרים מערבית לגן השעשועים על הכביש היה בעמדה אחד מחברי הקיבוץ (קובי הגיבור!) לבדו בלי קשר עם רכב. לפתע הוא הבחין בסוואנה שנעצרה לידו וחשב שזה כח צה״ל, אבל אז כיוונו לעברו rpg….. והוא הבין שמדובר במחבלים.  קובי התעשת מהר, פתח בירי לעבר המחבלים ובזכות כך מנע בגופו לבדו את החדירה לקיבוץ. תוך כדי ניהול האש, ירי מקלעים ומטענים שנזרקו עליו, התקדמו לנקודה כוחות מכיתת הכוננות, בזמן הזה הוא הצליח להבריח את המחבלים, 4 נעו לכיוון מערב, ו2 לכיוון השמורה ולאחר מכן הם ניהלו קרב במשך כשעה עם כוחות כיתת הכוננות שכלל ירי וגם מטענים ובזמן הזה נפצעו 2 מחברי הקיבוץ.  לאחר כשעה של קרב כוח של של אחד הבנים בקיבוץ שהוא גם קצין (שבמקרה היה בבית) איגף וסגר על המחבלים וחיסל אותם ליד העצים. קובי וחברי כיתת הכוננות הצילו את הקיבוץ. ברכב שהוא בא איתו יש מזכרת והוכחה לכך שאם הוא היה נישאר בכיסא הנהג הוא לא היה איתנו היום״. 

הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות", יוסי יהושע מספר על גבורתו של אל"מ שנרצח בידי מחבלי חמאס. ‏"אל״מ רועי לוי מי שהיה מפקד גדס״ר גולני ונפצע באורח קשה במבצע צוק איתן, חזר למסלול פיקד על יחידת אגוז, הצטרף אתמול ללחימה כמפקד היחידה הרב מימדית. נהרג אתמול כשחתר למגע בהתקלות עם מחבלים בקיבוץ רעים שבה חוסלו 10 מחבלים.

איזה בחור. יהי זכרו ברוך".

 

 

טלי ואיתמר חדד, אם ובנה מאופקים, שמעו יריות בשבת בבוקר ופשוט פעלו לחתירה למגע. הבן, צוער בקורס קצינים שהיה בחופשה, חתר למגע ופגע במחבלים בגן שעשועים. בין קרב היריות, הוא נפצע. האמא יצאה מהבית, לקחה את רכבה ופשוט פינתה פצועים מהשטח לעבר סניף מד"א שבעיר. ראשון הפצועים היה בנה שפינתה ובהמשך חזרה ברכבה ופינתה עוד ועוד פצועים. 

צפו בעדות שלה למגיש שי גולדן בתוכנית הבוקר של "ערוץ 14": 

 

 

"אנחנו בחיים. הילדות שלנו גיבורות עולם. הן שכבו בשקט בחושך בממ״ד בלי חשמל משך עשר שעות. החיילים שהגיעו בסוף גיבורים. הצילו אותנו. חמישה מחבלים חיכו להם. והכי גיבור אבא שלי, שהגיע במיוחד מתל אביב, הוביל את הכח לבית ועזר להרוג את הרעים. עוד נספר בהמשך. מתפללים על שכנים שנעדרים ונפצעו". כך כתב אמש (שבת) אמיר תיבון, עיתונאי "הארץ", תושב נחל עוז ובנו של האלוף במיל' נועם תיבון – שסייע לחלץ אותו מביתו הנצור תחת אש.

האלוף במיל', נועם תיבון שמע מבנו אמיר על המחבלים שמכתרים את ביתו, הנחה אותו להסתגר בממ"ד עם אשתו ובנותיו – ויצא לדרך מת"א. הוא הצטרף לכח מגלן, חיסל מחבלים ואז חבר לסיירת צנחנים – ונלחם איתם בבית בנו: "היה לי הכבוד". בהמשך השתתף בטיהור הקיבוץ ופינויו", אמר האלוף במיל' תיבון.

 

 

 

 

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום