חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך מתקדמים מהנדסאי למהנדס

ישראלים רבים בכל הגילים לומדים לדיפלומת הנדסאי, ובכך הם רוכשים ידע וכלים המאפשרים להם לצאת לשוק העבודה עם דיפלומה יוקרתית ופותחת דלתות למגוון תפקידים ומשרות, בהתאם לתחום הלימודים.

PIXABAY

ישראלים רבים בכל הגילים לומדים לדיפלומת הנדסאי, ובכך הם רוכשים ידע וכלים המאפשרים להם לצאת לשוק העבודה עם דיפלומה יוקרתית ופותחת דלתות למגוון תפקידים ומשרות, בהתאם לתחום הלימודים. יחד עם זאת, חלק מבוגרי המסלול לדיפלומת הנדסאי מעוניינים לרכוש תואר אקדמי בתחום הנדסי, מאחר שהתואר של מהנדס נחשב ליוקרתי והוא מאפשר לבוגרים להתמודד על תפקידים בכירים יותר, בדגש על תפקידי ניהול, והתואר האקדמי יכול לקדם את הקריירה.

סטודנטים הנמצאים בשנת הלימודים האחרונה ללימודי דיפלומת הנדסאי יכולים להמשיך את הלימודים שלהם לתואר אקדמי באחד מתחומי ההנדסה או במדעי הטבע, אך כדי להתקבל למסלול ההכשרה מהנדסאי למהנדס עליהם לרכוש ידע מתאים במקצועות המתמטיקה והפיזיקה, ובנוסף עליהם לעמוד בתנאי הסף שנקבעו – ציון 80 לפחות במתמטיקה או ממוצע ציונים 75 במסגרת לימודי הנדסאים.

לימודי המשך להנדסאים

המכללה הטכנולוגית להנדסאים מציעה מגוון מסלולים ללימודי המשך להנדסאים, על מנת לאפשר לסטודנטים ולסטודנטיות לרכוש ידע מעמיק ומקיף יותר, ולפתח יכולות וכישורים מקצועיים המבטיחים שפע אפשרויות תעסוקה ואופציה לקידום הקריירה כמהנדסים מוסמכים.

סטודנטים שנמצאים בשנת הלימודים האחרונה יכולים לבחור בלימודי ההמשך הבאים:

  • קורס השלמה לתואר ראשון בתחום ההנדסה. במסלול זה עליהם להשלים את הקורסים הנדרשים כדי להתקבל ללימודי הנדסה, ואחת ממטרות הקורס היא להכין את המועמדים לקראת הלימודים לתואר בהנדסה.
  • לימודים במסלול השלמה לתואר ראשון במקצוע שאינו בתחומי ההנדסה, בדרך כלל תואר ראשון במדעי הטבע בתחומים כמו מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה מולקולרית, כימיה וכו'.
  • לימודי תעודה מעבר לדיפלומה של הנדסאי מטעם מה"ט (הסמכה מקצועית נוספת).

מה השלבים כדי להפוך מהנדסאי למהנדס?

סטודנטים וסטודנטיות שנמצאים בשנת הלימודים האחרונה לדיפלומת הנדסאי במכללה הטכנולוגית המובילה, יכולים להמשיך את הלימודים לתואר אקדמי באחד מתחומי ההנדסה. כדי להפוך מהנדסאי למהנדס עליהם לעמוד בתנאי הסף הבאים במסלול שהם לומדים לדיפלומת הנדסאי:

  • ציון 80 לפחות במקצוע מתמטיקה במסגרת הלימודים לדיפלומת הנדסאי.
  • גיליון ציונים בלימודי הנדסאים בממוצע של 75 לפחות.

סטודנטים שעומדים בתנאי הסף יכולים להירשם לקורס ההשלמה מדיפלומת הנדסאי לתואר אקדמי ראשון של מהנדס. תוכנית הלימודים כוללת קורסי הכנה במתמטיקה ובפיזיקה, בהתאם לדרישות הקבלה ללימודי תואר ראשון בהנדסה באוניברסיטה. כדאי לדעת כי קורס ההשלמה מהנדסאי לתואר מהנדס מתאים גם למועמדים אחרים שעומדים בתנאי הקבלה ללימודי הנדסה, מאחר שתוכנית הלימודים כוללת מקצועות מוגברים לבגרות במתמטיקה ובפיזיקה, לכן הסטודנטים יכולים לרענן ולחדש את הידע שלהם במקצועות הדרושים עבורם כדי להצליח בלימודי הנדסה באוניברסיטה.

למי זה מתאים?

חלק מהסטודנטים במסלולי הלימוד לדיפלומת הנדסאי נרשמים ללימודי הנדסאים מהסיבה שהם אינם עומדים בתנאי הקבלה ללימודי הנדסה. יש סטודנטים אחרים שבוחרים ללמוד לדיפלומת הנדסאי כדי לסיים את הלימודים בתוך כשנתיים בלבד, במסלול יום, במקום להשקיע כארבע שנים באקדמיה, ובנוסף יש סטודנטים שמעדיפים להשלים את הלימודים כדי לצאת לשוק העבודה עם תואר אקדמי הנחשב ליוקרתי יותר.

סטודנטים שמעוניינים לעבור השלמה מדיפלומת הנדסאי לתואר אקדמי של מהנדס חייבים להירשם לקורס הייעודי בעודם סטודנטים פעילים לדיפלומת הנדסאים, כלומר במהלך השנה השנייה ללימודיהם.

למה זה כדאי?

קורס השלמה מהנדסאי למהנדס מאפשר לסטודנטים שלומדים במכללה הטכנולוגית להנדסאים להמשיך ללימודים לתואר ראשון באוניברסיטה, באחד ממסלול הלימוד לתואר אקדמי בהנדסה או במדעי הטבע. ההכשרה של מהנדס כוללת ידע מקיף ומעמיק יותר והתואר הראשון ההנדסי הינו יוקרתי ופותח דלתות. מהנדסים יכולים להשתלב בתפקידים בכירים יותר וליהנות מעניין רב בעבודה, מאופק מהיר לקידום הקריירה ומשכר גבוה יותר מהשכר הממוצע של הנדסאים.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום