חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הנביא התלת עשר?

שר המשפטים לשעבר חיים רמון בסיכום התחזיות מאשתקד על פעילות הקואליציה, על כישלונו של בנט, וגם; האם יחזור לקדנציה נוספת?

שתפו :

play-rounded-fill

סגן ראש הממשלה, שר המשפטים וח"כ לשעבר חיים רמון מסכם את תוצאות הממשלה בשנה האחרונה לאחר התחזית המדויקת שנתן, מסביר מדוע בנט כשל וגם; האם הוא בדרך לקאמבק?

נו, פגעת במדויק, מרגיש מרוצה?

"אני לא שמח על כך, אני שמח על זה שאני הערכתי משהו באופן מושכל והוא התממש, אבל זה לא העיקר. היה לי ברור שהממשלה תיפול מכיוון שאי אפשר להקים ממשלה על 'רק לא ביבי', בסופו של דבר הקצוות הפילו אותה. מי שלא היו כפופות לאמירה הזו – רע"ם וימינה, הם בסוף אלו שהפילו את הממשלה וכך גם הייתה הערכתי לפני כשנה. מרגע שעידית סילמן פרשה היה ברור שהסיפור גמור, רק חבל שכל העסק לקח חודשיים עם פרפורי גסיסה של הממשלה".

רמון מסביר מדוע ראש הממשלה נפתלי בנט נחל כישלון גדול: "כי הוא הפר בריש גלי את כל ההבטחות שלו לבוחרים. דיברתי עם שיקלי ואמרתי לו למה פרשת? אז הוא הסביר לי שהאנשים שהצביעו לו לא רצו שהוא ישב עם לפיד ועם רע"ם והוא לא יכול לאכזב את רצון בוחריו. כך גם לגבי השאר שהנאמנות למפלגה לא הכי קריטית להם, היה די ברור שהם יפרשו מתישהו, מלבד כהנא שהוא ממש הפגין נאמנות. הכישלון שלו נבע בגלל שהוא הפר בצורה כל כך בוטה את מה שהבטיח לבוחריו. ניתן גם לראות את זה בארכיונים מן הזמן הלא רחוק, אגב אני מעדיף לא לעשות זאת ורוצה לתת לו לסיים בכבוד".

הוא אומר את דעתו לגבי סיכויי ביבי להקמת ממשלה: "אם שומעים את אנשי ימינה, לבינתיים היא עוברת את אחוז החסימה. מלבד זאת הם גם לא פוסלים את ביבי ואז אנחנו מגיעים למספר של 62-63 תומכים בו. ברור שבקדנציה הבאה שקד לא תכתיר את לפיד. אבל אני חושב שאם ימינה תרוץ לבד היא לא תעבור את אחוז החסימה". "עוד דבר שאני משוכנע בו", אומר רמון בביטחון "שבנט לא ירוץ בבחירות הבאות. טוב יעשה אם לא ירוץ בבחירות הבאות, זה כדאי מבחינה אישית ופוליטית".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a8%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%aa%d7%a4%d7%a8%d7%95-%d7%9c%d7%99-%d7%aa%d7%99%d7%a7-%d7%9b%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%a1%d7%9c%d7%a7-%d7%90%d7%95%d7%aa%d7%99-%d7%9e%d7%9e%d7%a9/

רמון אומר מדוע מדובר בזמן הטוב ביותר עבור ביבי להקמת ממשלה: "נתניהו עכשיו במצב הכי טוב שהיה מאז שנת 81'. לציונות הדתית ולליכוד יש קרוב ל-61 מנדטים, זה יותר טוב מכל מה שהיה בארבעת מערכות הבחירות האחרונות שאז אפילו עם בנט הוא לא הגיע למספר הזה. יש לו סיכוי להגיע ל-61 בגלל שהקואליציה בטיפשותה במקום להתעסק עם חוק הנאשם, הייתה צריכה להתעסק עם החוק להורדת אחוז החסימה. מכיוון שישנן ארבע-חמש מפלגות של 'רק לא ביבי' שלא עוברות את אחוז החסימה".

מה עוד מפלגות הממשלה עושות באופן בעייתי? "מפלגות הקואליציה עושות עוד דבר שמשרת את נתניהו והוא לדון בחוק הנאשם. לדעתי הוא חוק שהוא 'תועבה'. מציע לך ללכת לקרוא את מה שקרה כשחוקקו את חוק יסוד הממשלה במרץ 2001. אבל עזוב בכלל את זה, אני מדבר ברמה הטקטית, הדבר הזה ישגע את בוחרי הליכוד שלא הלכו להצביע בפעם שעברה, קרי ה'צ'חצ'חים של בחירות 2022".

הוא ממשיך באמירה מפתיעה לגבי חוק הנאשם: "זה באמת יכול להכריע ולהביא בסופו של דבר ל-61 לנתניהו. אם הייתי אחד מאנשי הליכוד הייתי מדבר עליו המון ולבסוף שמח אם היו מצליחים להעביר אותו. כי אם הוא יגיע למספר הזה, הדבר הראשון שהוא יעשה הוא לבטל את החוק. מה הבעיה לחוקק חוקים כמו 'החוק הצרפתי' שאיננו מאפשר משפט נגד ראש ממשלה מכהן, אבל הוא יעשה את זה רטרואקטיבית".

ללפיד יש סיכוי להקמת ממשלה? "הוא צריך שאנשי ימינה היום בסקרים ירצו להיות איתו, זה ממש לא נכון. בלי ימינה ובלי המשותפת אין לו שום סיכוי להגיע ל-61 וזה מחזה שאין סיכוי שיקרה, מימנה לא יכתירו אותו לראש ממשלה תמורת כניסת המשותפת. אם נתניהו לא יגיע ל-61 החרדים יגידו שהם לא מתאבדים פעמיים ויבקשו מהליכוד לבחור מישהו אחר, ברגע שיבחרו מישהו אחר הוא יוכל להקים קואליציה גם עם ימינה וגם עם תקווה חדשה. הדבר השני הוא שהחרדים יגידו תעשה רוטציה עם גנץ, כאשר הוא ראשון במערכת הפוליטית, אלו שתי האפשרויות הריאליות שאני רואה".

https://tovnews.co.il/%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%a8%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%a2%d7%9c-%d7%a4%d7%a8%d7%a9%d7%aa-%d7%90%d7%94%d7%95%d7%91%d7%99%d7%94-%d7%a1%d7%a0%d7%93%d7%a7-%d7%96%d7%9c-%d7%91%d7%aa%d7%a7%d7%95%d7%a4/

מערכת המשפט צריכה להיות מורכבת מאיזה מחנה? "שמאל לא וימין אם זה יהיה נתניהו אז גם לא. הוא היה מגן המערכת הזו בכל תקופותיו, אפילו תוך כדי משפטו הוא לא נגע בשערות ראשה של המערכת הזאת". רמון ממשיך בהצהרה מעניינת ומפתיעה "חושב באופן אובייקטיבי לגמרי שאם יש מישהו שיכול לעשות את הרפורמות הללו בצורה חכמה הוא אני".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
חיים יוסף
חיים יוסף
1 שנה לפני

צודק ב💯

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום