חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז ביבי או לא ביבי? בציונות הדתית מתקשים להחליט

מאיר פרייליכמן, איש תקשורת וחינוך על הבעייתיות שבהליכה עם הליכוד; ומדוע הציונות הדתית צריכה לסמוך על עצמה יותר?

שתפו :

צילום: דוד כהן, פלאש 90.
play-rounded-fill

מאיר פרייליכמן, איש תקשורת וחינוך בראיון על הצעדים שהציונות הדתית צריכה בכדי לזכות במספר מנדטים גבוה בבחירות הקרובות; והאם הפתרון הוא בכלל הצטרפות לליכוד?.

למי אתה  הולך להצביע הפעם? "אני מאמין שבסופו של דבר אצביע לציונות הדתית. הם מייצגים אותי את דעתי ועמדתי והם הולכים לעשות פריימריז שזה משהו שלא עשו במערכות בחירות האחרונות. אני מאמין שהם ילכו יותר ימינה, ימין שמעבר לליכוד, אבל הפעם על אמת ולא כמו גניבת הקולות שעשו לנו בפעם הקודמת".

פרייליכמן מסביר מדוע ישנה בעיה לבחור בטקטיקת ההצטרפות לליכוד: "כבר התנסינו בזה במערכות בחירות קודמות ואני אישית התפקדתי לליכוד לאחר הגירוש כי השתכנעתי שצריך לשנות את הדברים מבפנים. בסופו של דבר זה לא עבד, כי ראינו מה עשו לפייגלין וגם אלו שיותר ימין בסוף עברו היום לתקווה חדשה ודומיה, אלקין וסער למשל. אני לא בהכרח יכול לסמוך על אנשי הימין של הליכוד כיוון שחלקם הצביעו בעד גירוש יהודים וחלקם דרך ההצבעות שלהם בממשלה היה ניתן לראות מה הם חושבים בדיוק, וזה לא הכי ימין שיש".

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%94-%d7%9c%d7%9e%d7%a1%d7%95%d7%a8%d7%aa%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%9c%d7%90%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%a1%d7%98-%d7%9e%d7%a8%d7%97%d7%91%d7%99%d7%94/

הוא ממשיך ומדבר על אנשי ה"קצה" בליכוד שגם הם לא הפתרון הנכון באמת: "ברמת המאקרו אתה צודק אבל במיקרו הגענו כבר לנושא הזה בשנת 2004-2005 שהשוליים האלה של הליכוד שהיו קרובים ל-40 מנדטים לקחו את הרשימה ואנחנו יודעים כולנו איך זה הסתיים בסוף. אני חושב שככל שהמפלגה בראשותו של סמוטריץ' ויחד עם בן גביר בשילוב הפריימריז יגיעו למספר דו ספרתי של קולות. כך נתניהו לא יוכל להתעלם מהן ואף יהיו גדולות יותר מאש המפלגות מרכז-שמאל. כך הוא יהיה חייב לבחור בהם, כשמושכים את נתניהו לימין אז הוא נשאר שם".

הוא מסביר מדוע הצינות הדתית לא יכולה לסמוך מפלגות אחרות בנוגע לדרישותיה: "יכול מאוד להיות שהדעות שלנו בענייני התקציבים הן דומות מאוד. אני גם באופן אישי חושב שלהיות זה שמקושש את הכספים בשער, זה לא נעים, לא נחמד וכבר עברנו את הקטע הזה. מצד שני אנחנו רואים שהציבור שלנו בסופו של דבר זקוק גם לדברים הללו. נכון, היום הציבור שלנו נמצא על סקאלה מאוד רחבה, החל ממרצ ועד לאיתמר בן גביר ובסופו של דבר הוא זקוק גם לצרכים האישיים הללו, כיוון שהם לא נמצאים בראש מעייניהם של ציבורים אחרים".

פרייליכמן ממשיך ומסביר על הבעייתיות שבהתחברות לליכוד: "יש לנו ניסיון לא טוב עם הליכוד, אנחנו מתחילים ב-77' עם אותו נאום של 'יש שופטים בירושלים' ועם הסכמי השלום והכרה באוטונומיה פלסטינאית, הסכמי חברון והגירוש. בכל המקרים הללו ראינו שכאשר יש לליכוד כוח הוא נוטה לשכוח מעט מהאידיאולוגיה וגם אם ישנם חברי כנסת שצועקים מהספסלים האחוריים, הם שוליים ולא מתייחסים אליהם ברצינות. יותר מכך, אותם שצעקו בסופו של דבר עזבו את הפוליטיקה וזרקו אותם למעשה".

"יש לי חברים מתפקדי ליכוד שמצביעים לליכוד והם אמרו שאם ביבי יחליט לפנות גבעה כזאת או אחרת או מקום כלשהו הם יהיו לצידו. בדיוק כמו שהיה עם אריאל שרון ומזה אני מפחד בכל הסיפור הזה".

https://tovnews.co.il/%d7%a1%d7%a7%d7%a8-%d7%97%d7%93%d7%a9-%d7%a7%d7%95%d7%91%d7%a2-%d7%9c%d7%a0%d7%aa%d7%a0%d7%99%d7%94%d7%95-%d7%99%d7%a9-%d7%9e%d7%9e%d7%a9%d7%9c%d7%aa-%d7%99%d7%9e%d7%99%d7%9f/

לסיכום, מומלץ לנו להעביר אנשי ציונות דתית לליכוד? "אנחנו מסכימים על זה שיש חשיבות שתהיה קבוצה משלנו בתוך הליכוד אבל יש לנו את הפחד הזה גם לי וגם לחבריי שברגע שהליכוד יעלה לשלטון וראינו זאת בכל מערכות הבחירות הקודמות, יעשה מהלכים שנוגדים את האידיאולוגיה הימנית שלנו. לכן אנחנו צריכים מישהו ימני שימשוך אותו לכיוון שלנו מתוך הליכוד. נכון, הוא יוכל לנפנף אותם אבל עדיין אוכל להיות שלם עם ההצבעה שלי ולא כפי שקרה במערכת הבחירות האחרונה שהרגשתי שנגנב לי הקול ממש".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
עטוואע
עטוואע
1 שנה לפני

מה הטפשות הזו? אלקין וסער הם ימין? במה בדיוק בתמיכה במשותפת וברעם? מי החכם בעיני עצמו הזה ואת מי הוא מייצג בדיוק?

חיים לוי
חיים לוי
1 שנה לפני

בעזרת השם יתברך שמו רק ביבי נתניהו יהיה ראש ממשלה בישראל

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום