חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להוציא את התפילין מהארון

לאלון מליק נמאס מההסתה נגד היהדות, בתגובה להסתה הוא התחיל להניח את התפילין שאביו ירש מסבו ושכבו בארון שנים רבות; כדי להניח אותן - נעזר בגוגל

שתפו :

play-rounded-fill

 

בכל פעם שאלון קרא ברשת פוסט נגד היהדות, הוא ניגש לדוכן של חב"ד כדי להניח תפילין. הוא חילוני, הוא לא מניח תפילין בעצמו, אבל לא יכול לסבול שמציגים את היהדות שלנו כדבר לא לגיטימי שיש להחביאו ולהסתייג ממנו. הוא מגיב ברשת בקביעות נגד האווירה המנסה להציג את היהדות כעניין שלילי, ושאל את עצמו, איפה אני בסיפור הזה, היהודי. "המשפחה שלי עברה דברים, ולא משנה כרגע למה, התפילין היו הרבה שנים בארון". כבר שנתיים הוא שוקל להתחיל להניח תפילין בקביעות, ואם הנושא לא היה מדובר בצורה שלילית בפומבי, הוא לא היה משתף עם כולם את קיום המצווה, כי זה עניין מאוד אישי. אך אלון הרגיש שיש משמעות ציבורית לומר בקול שהוא מניח תפילין, ולכן צייץ בטוויטר את הציוץ הבא:

 

הציוץ שהסעיר את הרשת

 

הבוקר, אלון לקח את התפילין ששכבו במשך שנים בארון אצל אביו, תפילין אותן ירש האב מסבו, חיפש בגוגל הוראות כיצד להניחן, והניח את התפילין בפעם הראשונה בעצמו ללא עזרת חב"דניק. 

"האנשים שמדברים נגד הדת בלי סוף, הם אלו שבעצם דחפו אותי לעשות את זה. אם לא הם, הייתי יכול להעביר את כל חיי בלי לאמץ מסורות ובטח לא להתחיל להניח תפילין. אבל כל פוסט בפייסבוק וכל ציוץ בטוויטר נגד הדת, גרמו לי להתקרב יותר למסורת שהיא שלי, ללכת לדוכני חב"ד שאותם אני מאוד אוהב ולהניח תפילין.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%9c-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9d/

השבת הייתי אצל ההורים, ביקשתי מאבא שלי את התפילין שיש לו בארון, אמרו לי כבר שהן צריכות בדיקה אבל הבוקר לא יכולתי לחכות, פשוט חיפשתי בגוגל איך עושים את זה והנחתי תפילין. אחרי הציוץ בטוויטר שעשה הרבה רעש ברשת, אמרו לי שצריך לשלוח אותן לבדיקה ואכן זה מה שעשיתי. מחר הן יחזרו מהבדיקה ואניח אותן שוב כמו שצריך. זה מנהג שאני מתכוון להמשיך איתו," אומר אלון, "קצת מביך להודות שאני לא יודע לעשות כזה דבר, אבל ביררתי הכל, באיזו יד מניחים, איך עושים בראש, איך מגלגלים, אבל הצלחתי! 

עוד אין לי ילדים, אבל אני מקווה שהבן שלי כבר לא יצטרך גוגל כדי לדעת איך להניח תפילין, ועוד יותר אני מקווה, שזה לא יהיה נושא חדשותי שיהודי מניח תפילין, כי זה צריך להיות הכי טבעי שיש, שאנחנו ממשיכים את המסורת"

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום