חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בלעדי! ישראל זעירא, יו"ר "ראש יהודי", מודיע: מתוך חיזוק הרוח הלאומית והרמת קרן ישראל, השנה לא נקיים את התפילה ברשות הרבים בגן מאיר

ישראל זעירא, יו"ר ראש יהודי, בראיון בלעדי באולפן ערוץ TOV, מודיע כי החליט בהתייעצות עם חברי הקהילה שלא לקיים את תפילת יום הכיפורים בגן מאיר:

אתמול, יום ד', קבע בית המשפט העליון בפסק דין כי עיריית תל אביב אינה רשאית לאסור תפילות המתקיימות על פי מסורת ישראל, ולמעשה ביטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב שהיה לכתם.

ישראל זעירא, יו"ר ראש יהודי, בראיון בלעדי לערוץ TOV, מודיע כי החליט שלא לקיים את תפילת יום הכיפורים בגן מאיר, על אף הפסיקה ההיסטורית של בית המשפט העליון: "החלטנו שהשנה לא נקיים את התפילה ברשות הרבים בגן מאיר, אלא נתכנס לתוך בית הכנסת שלנו ברחוב בר-כוכבא ונקיים את התפילות כמו שהיה לפני הקורונה".

הסיבה להחלטה, לדבריו, היא הרצון להרים את קרן ישראל ואת הרוח הלאומית: "אנחנו נמצאים בזמן מלחמה, בזמן שחיילינו הגיבורים מסכנים את חייהם כדי להשיב חטופים הביתה וכדי להביא ניצחון מזהיר נגד כל אויבינו מסביב. אנחנו מאמינים שהמפתח לניצחון זה הרמת קרן ישראל, הרמת הרוח הלאומית, ואחדות ישראל במובן הכי פשוט של המילה".

עוד הוסיף זעירא כי למרות שמדובר במיעוט אשר רודף את "ראשי יהודי", הוא לא ייתן שהמראות של השנה שעברה יחזרו שוב, וכי "אנחנו לא מעוניינים ליצור שום מתחים בתל אביב למרות שאנחנו לא אשמים במתח הזה. אנחנו נהיה המבוגר האחראי ונלך צעד אחד אחורה. די לנו בפסיקה העקרונית של בית המשפט שמעכשיו ואילך מותר לשים מחיצות ברשות הרבים במדינת ישראל כולה, ונסתפק בזה".

תפילת יום הכיפורים של "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף בשנת תשפ"ג. המונים הצטרפו
תפילת יום הכיפורים של "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף בשנת תשפ"ג. המונים הצטרפו

למרות הקומץ הכוחני, שמנסה להטיל מורא על היהדות ועל היהודים, המהפכה הרוחנית כבר כאן: "בעשר השנים האחרונות יותר ויותר יהודים חילונים מתחברים לתפילות, יותר ויותר יהודים מכל הזרמים מניחים תפילין, נוסעים לכותל לסליחות, לובשים ציצית ולא רק במלחמה בעזה ומקבלים על עצמם מצוות מסוימות", מציין זעירא. "רואים את זה ברשתות החברתיות, אצל האמנים והזמרים, שמתחברים לקדושה כל אחד לפי עניינו ודרכו. יש היום מהפכה רוחנית שקטה בעם ישראל, מהפכה מתוך בחירה חופשית, מתוך אהבה, מתוך אחדות, ויש אנשים שלא מבינים מה קורה פה והם מדברים את השפה של לפני ה-7 באוקטובר".

בהתייחס ליום הכיפורים בשנה שעברה, משתף ישראל מהחוויה הקשה: "זו הייתה חוויה קשה מאוד שאני לא מאחל לאף אחד לעבור אותה. אחרי החוויה הקשה הזאת, ימים ספורים אחריה, עתרנו נגד עיריית תל אביב בעניין הקפות שניות, שהעירייה החליטה בתור עונש לבטל. ולא זכינו לקיים אותן עד עצם היום הזה מפני שפרצה מלחמת חרבות ברזל וקרה אסון נוראי. המאורעות עדיין מהדהדים ואנחנו לא שוכחים אותם כל כך מהר".

קומץ קיצוני גורם להתפזרות המתפללים ביום כיפור תשפ"ד (תומר נאוברג, פלאש 90)
קומץ קיצוני גורם להתפזרות המתפללים ביום כיפור תשפ"ד (תומר נאוברג, פלאש 90)

לסיכום, ישראל זעירא קורא לעם ישראל להתפלל ביום הכיפורים בבתי הכנסת ובאוהלים של הארגונים הדתיים השונים: "נקווה שבזכות התפילות שלנו ובזכות אהבת ישראל והאחדות שלנו, עם ישראל ינצח במלחמה ונזכה לראות את כל החטופים בריאים ושלמים בבית".

ארגון "ראש יהודי" השקיע ממון רב בעתירות לבית המשפט, ומבקש את עזרת הציבור: "אנו כל השנה לומדים ומלמדים תורה, ומאפשרים לציבור חילוני צעיר ומשכיל להיפגש עם התורה הנפלאה, המרוממת והמתוקה על פי משנת הרב קוק. אנחנו מבקשים את עזרת הציבור, זה הזמן לפני יום כיפור לתרום לראש יהודי ולהיות שותפים למען אחדות ישראל".

לתמיכה ב"ראש יהודי"

 

ישראל זעירא הוא הבעלים של ערוץ TOV

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
הילי
הילי
5 ימים לפני

ממש בושה.
"עומדים עלינו לכלותינו…"

רונית אלי
רונית אלי
5 ימים לפני

בתור חילונית שיום כיפור מאד חשוב לי, חבל מאד שניכנעתם עד שבית המשפט היה סוף סוף איתנו , לא זאת הזיה אני גרה במושב בדרום וכל כך רציתי שהתפילה תתקיים כמו שצריך, אם כל הכבוד זאת כניעה לקומץ מטורפים

סמדר
סמדר
5 ימים לפני

טעות גדולה של ראש יהודי שבוודאי בתקופה כזאת היה צריך לדאוג שעם ישראל השפוי ירגיש חזק ומנצח ולא להכנע לאנרכיסטים ובכך לגרום לעוד תוקפנות…לא למדנו כלום מהשנה האחרונה שבה ויתורים " למען אחדות" גרמו רק ליותר ויותר תוקפנות.

אנה
אנה
5 ימים לפני

העיקר שיש "אישור". יש משהו בדחיית האישור של בג"ץ. 1. זה מוזה את בג"ץ. 2. זה מוזה את העבריינים החילוניים, כי זה מראה שלא סומכים עליהם כי הם מופרעים ולא מכבדים את החוק. 3. זה מציל את כבודו של יום כיפור הקדוש. 4. זה מראה שהדתיים מבינים את גודל השעה. 5. תמיד אפשר יהיה בעתיד לעשות שימוש ב "אישור" של בדג"ץ.

רחל
רחל
5 ימים לפני

ומה עם הטיעון שאין מקום לכולם להתפלל בבית כנסת? הרבבות שרוצים להתרומם ביום הקדוש לפי המסורת, מה יהיה איתם כולל העותרות הצדיקות?,רחמנות .

Yoheved Blumenstein
Yoheved Blumenstein
5 ימים לפני

טעות ענקית . משמיים פסקו שיתפללו בציבור ויש צורך לתת לזה הוצאה לפועל על הארץ. לא מוותרים על דבר הנכון לעשות ( זכות יהודית להתפלל בארץ הקודש) בגלל החשש שיהיה התנגדות מהפושעים. עלינו לעשות את הדבר הנכון ולבקש עזרה מהשם בו זמנית. אם הינו מוותרים על כל דבר נכון לעשות בזמן שיש התנגדות מהרוע לא היינו מגיעים לשום מקום

דורון
דורון
4 ימים לפני

ישראל זעירא אינו צודק, ממספר סיבות.

  1. כיצד מונעים מאלה שכן רוצים להתפלל בהפרדה בגן מאיר, שאיתם לא התייעצו (הרוב הדומם), את התפילה? זו, צורה אחרת של פטרוניות כופה.
  2. אלה שכביכול מעוניינים להפגין אחדות עימם, לא "סופרים" אותו כלל ואינם מעריכים כלל את המחווה שלו, כך שבפועל הם מתחזקים ורואים "שכר לפעולתם" ורואים זאת ככניעה לדרישותיהם.
  3. בפעם הבאה שתוגש עתירה לבג"ץ, היא לא תילקח ברצינות, אלא כהטרלה שאין כוונה רצינית מאחריה.

כתבות נוספות

7
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום