חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

החיסון לכאוס הפוסטמודרני – חלק ב'

כל הכאוס קורס מול הנשמה האלוהית שמבקשת אמת

שתפו :

אורי זהר אביתר בנאי

קיבלתי לא מעט תגובות על המאמר האחרון בו כתבתי על הצורך להתחבר לציבור המסורתי שמייצג כוח בריא באומה, הסברתי שהחיבור אליו מסוגל לתת חיסון לתופעת הפוסטמודרנה המבקשת לטשטש זהויות. הפעם אני רוצה להפגיש אתכם עם מגזר נוסף שמכיל בתוכו כוחות גדולים. למגזר הזה אין ייצוג בפוליטיקה ואין לו מוסדות, הוא אינו מאוגד אלא מפוזר בכל הארץ ונמצא כמעט בכל שכונה בישראל- זהו המגזר של בעלי התשובה.

במוצאי שבת האחרון הייתי בכנס התעוררות לזכרו של הרב אורי זוהר זצ"ל ביום ה30 לפטירתו. לכנס הגיעו כ600 גברים ונשים, רובם בעלי תשובה. על הבמה עלו האומנים אביתר בנאי, שולי רנד, יונתן רזאל וישי ריבו. כל אחד סיפר איך הוא הושפע מהרב אורי- בחברותא קבועה, בעצות לחיים או בהשראה. בנוסף, דיברו שם מארגני הכנס הרב עופר גיסין והרב דן טיומקין מייסדי עמותת "ביחד" שמכווינה בעלי תשובה, הרב אורי ליווה אותם צמוד איך להדריך בגישתו המאירה והמיוחדת. במהלך הכנס הוקרנו קטעים שהרב אורי אמר על החיבור החשוב של עם ישראל לתנועת התשובה. הרב חגי מזור חברו-תלמידו דיבר על אהבת ה' של הרב אורי, והרב דוד כרפס, גם הוא ממארגני הכנס, עשה סיום ש"ס ואמר קדיש לעילוי נשמת הרב ובסוף אמרנו כולנו יחד איתו את המשנה הראשונה במסכת ברכות לעילוי נשמת האומנים שהרב אורי התנדב לומר עליהם קדיש לאחר מותם כי לא היה מי שיאמר.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%9c-%d7%9e%d7%9c%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9e%d7%99%d7%99%d7%9d/

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ישנם בישראל כ300 אלף בעלי תשובה, מן הסתם יש יותר משום שלא כולם מגדירים את עצמם, ויש גם כאלו שהולכים עם 'כיפה שקופה'. זוהי תנועה חרישית שפעולתה מתאפיינת בעיקר כיחידים, כל אחד בדרכו הייחודית בתהליך שהוא עבר בחייו. חלקם הלכו לישיבות וחלקם לומדים בצורה עצמאית, חלקם נהיו רבנים ומחנכים וחלקם התקדמו בעולם המעשה, כל אחד בתחומי החול אותם אהב לפני שחזר בתשובה, כדוגמת אביתר בנאי ושולי רנד שתהליך התשובה אותו הם עברו ברמה האישית הותיר חותם על התרבות הישראלית כולה.

תהליך התשובה של הרב אורי זוהר זצ"ל לא היה פשוט, הוא עבר אותו לפני ש'זה היה באופנה', כאשר לא מעט אנשים בזו לדתיים ולבעלי התשובה. ראו בהם אנשים שלא יודעים להתמודד עם קשיים אז בורחים לדת והתנשאו מעליהם. אבל את הרב אורי זה לא עניין, הוא חיפש אמת ולכן הלעג של אנשי 'התרבות' לא הפריע לו. הוא אהב את עולם הפרסום וחבריו לתרבות, אך האמת הייתה אהובה מכל ולכן הוא בחר לצלול לעומקה של תורה ולשנות את אורחות חייו. ככל שהוא בנה אמת פנימית בתוכו, הם למדו גם להעריך אותו ולכבד אותו, הוא היה סוג של 'נחשון בן עמינדב' שסלל את הדרך ונתן כח לרבים לעזוב את דרכיהם הרעים גם כאשר הם היו שקועים עמוק בעולמות הטומאה, הוא הראה שזה אפשרי.

https://tovnews.co.il/%d7%94%d7%a6%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%94%d7%99%d7%95-%d7%9c%d7%99-%d7%9e%d7%9c%d7%99%d7%90%d7%95%d7%a8-%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%99%d7%9f/

בעולם הפוסטמודרני שסובר שאין אמת בעל התשובה הוא האנטי-תזה, משום שהוא מבקש אמת ושונא את השקר. בעולם שטוען שאין טוב ורע וכל אחד מגדיר לעצמו את עולם המושגים, בעל התשובה שונא את הרע, מנסה לברוח ממנו ואוהב את הטוב ורודף אחריו. בעולם שלא מבדיל בין קדוש לטמא, בעל התשובה בוכה על הטומאה שדבקה בו ומתפלל לקרבת ה' וקדושה וכך כותב הרב קוק: עקירת הטבע של קדושת היהדות היא היא הגורמת לכל בלבולי הדעות. באים להתחכם ולמצוא בסברות והגיונות דבר שצריך למצוא בעצם ההוויה הנפשית ובטבע הרוחני וגם הגופני, של הכלל כולו ושל כל אחד ואחד מישראל בפרט". כל האקדמיה והתיאוריות של "ההבניה החברתית" שעל פי כל אחד יכול להגדיר בשכל שלו מה היא זהותו, הכול קורס מול הנשמה האלוקית שקוראת לאדם מתוכו פנימה לשוב אל ה' ולטבע היהודי שלו.

לפעמים דתיים אומרים על תופעות טומאה "זה מורכב", "צריך להבין ולהכיל", "זה נרטיב שצריך להקשיב לו". בעלי התשובה היו שם, והם רואים עולם הרבה יותר מורכב מהסברות הפוסטמודרנה האלו, הם מכירים את הרע מקרוב ולא משיעורי פילוסופיה, הם התמודדו ומתמודדים מולו כל הזמן. זו אינה שטחיות, אלא תנועה שמבקשת אמת וקרבת אלוהים. אמנם בעלי התשובה זקוקים גם לסיוע של אנשים יראי שמיים, שיכווינו אותם בדרך מאוזנת ויסייעו להם להשתלב, אך חשוב גם ללמוד מהם בתחום בקשת האמת ומהדברים הטובים שהם מביאים מהעולם החילוני. אסיים בדברי הרב אורי זוהר זצ"ל "הגשר הזה נקרא בעלי תשובה בארץ ישראל, זאת תנועה גדולה מאוד, הגוש הזה בפועל קיים והוא יכול לשמש גשר באותם שני חלקי העם".

שנזכה להיות בעלי תשובה.

tal
Author: tal

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום