עידו גבעוני, אושיית רשת, אומר שהרשתות החברתיות תורמות לפילוג בעם. לדבריו, אינסטגרם פועלת כך שתנסה לרצות את המשתמש, וחושפת אותו בעיקר לתכנים של אנשים שחושבים כמוהו. לעומת זאת, טוויטר מציגה פוסטים של אנשים עם דעות שונות לחלוטין – בכוונה לגרום לו להתרגז.
גבעוני מספר שרבים פנו אליו כדי שיסביר להם את פרשת "קטאר פייק", והוא החליט לא לשתף פעולה עם מה שהוא רואה כפייק ניוז – לא לכתוב על כך כלל, כדי לעצור את הספין. עם זאת, לאחר שיקול דעת, בחר לפרסם פוסטים שמסבירים כיצד לדבריו נולדה הפרשה "יש מאין" – במטרה להפיץ שקר מוחלט.