חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אם תרצה לראות פילוג תסתכל על סוריה, עם ישראל לא מפולג

הרב שלמה אבינר מדבר על פועלו של הרב קוק בתחיית האומה ואומר כי "הוא היה שליח אלוקי מיוחד"; ואיך היה הרב מתייחס לקיטוב בעם?

שתפו :

play-rounded-fill

ג' אלול, 87 שנים לפטירתו של הרב קוק, והרב שלמה אבינר שליט"א ראש ישיבת עטרת כהנים מספר על רוחו הגדולה של הרב. על הבקשה לסקור בקצרה את תורתו ופעולותיו של הרב קוק, הרב אבינר אומר בחיוך שלא ניתן לתמצת את חייו של אדם. "אפילו שכל אדם הוא יקר, כל אדם מכיל עולמות אינסוף, קל וחומר הרב קוק. אפשר להגדיר בהגדרה קולעת שהוא היה שליח אלוקי מיוחד לתחייה הרוחנית של האומה. יש לאומה תחייה לאומית ויש תחייה רוחנית. התחייה הלאומית התחילה לפני בערך 140 שנה – שיבת ציון, מלחמות ישראל והקמת המדינה. אבל אומה היא לא רק כלכלה ובטחון, אומה היא גם נשמה, רוח פנימית, קדושה, אידיאל". לדבריו, כל זה היה סגור במשך אלפיים שנה. לא היינו אומה במובן הלאומי ולא במובן הרוחני, ואז הרב קוק נשלח כדי להזריק נשמה לכל תהליך שיבת ציון ובניין הארץ.

על השאלה האם תורת הרב רלוונטית גם בדורנו, הוא משיב כי "אם עניינו של הרב הוא נשמת האומה בארצה, הרי שכיום האומה בארצה עדיין צריכה עמל רב כדי לגלות את נשמתה. אנחנו שמחים על כל מה שיש ומודים אבל עוד ארוכה הדרך".  לדבריו, תורת הרב אינה אוסף של פרטים, שהוא יכול להצביע על משהו ספציפי ולומר שאליו הוא קשור יותר, אצל הרב הכל היה חטיבה אחת, נשמה אחת.

https://tovnews.co.il/%d7%9e%d7%95%d7%aa%d7%94-%d7%a9%d7%9c-%d7%94%d7%90%d7%9e%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%a8%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%90%d7%97%d7%95%d7%a8%d7%99-%d7%a1%d7%a8%d7%98%d7%95-%d7%a9%d7%9c-%d7%94/

"כשהייתי צעיר מאד", מספר הרב אבינר איך התוודע לתורת הרב קוק, "למדתי אמונה מפי ספרים ומפי סופרים, עד שיום אחד מישהו הודיע לי שיש רב בשם הרב צבי יהודה והוא לימד אותי את תורת הרב. ראיתי שכל הדברים האחרים שלמדתי לא מגיעים לאותו שיעור קומה. אחר-כך כשעליתי לארץ הלכתי ללמוד בישיבת מרכז הרב. אודה על האמת, היו שיעורים שלא הבנתי מאומה, אבל הייתי רושם את הדברים ולאט לאט הם התבררו".

חסרונו של הרב קוק מורגש במיוחד ברגעי מחלוקת ופילוג, ובמיוחד בתקופת בחירות. "הציבור לא מפולג", מתנגד הרב אבינר לדברים ואפשר לחוש הד מרוחו של הרב קוק בדבריו. "יש חילוקי דעות, גם במשנה יש חילוקי דעות, אבל היא לא מפולגת. מה שמפריע אלו לא חילוקי הדעות אלא חילוקי הלבבות, אבל בעם ישראל כולם אוהבים את כולם".

הרב אבינר מגבה את דבריו במספרים, "כשלמדתי סטטיסטיקה אמרו לי שפחות מ10% זה לא קיים. כמה אנשים אוהבים להפיץ שנאה בעם? פחות מאחוז אולי פחות מאלפית, אבל כמובן זה מה שהתקשורת אוהבת לציין. מי שרוצה לדעת מה זה עם מפולג שיסתכל על השכנים שלנו בסוריה. רצחו חצי מיליון ברחו שלושה מיליון. אצלנו יש אהבת ישראל. אבל אני מודה אסור להירדם בשמירה, כי עשבים רעים צומחים מהר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
טל חי
טל חי
1 שנה לפני

מדהים!!
שנזכה ללכת בדרכיו הנשגבות.

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום