חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדינו העצני: לצד הנשק – גיטרה, מחברת ועט

הוא עלה לארץ לפני שש שנים, התגייס לשירות קרבי בגולני, חולם להיות קצין ושר עם חבריו לשירות על המר והמתוק שבשירות הצבאי ובחייו כעולה חדש

שתפו :

play-rounded-fill

השירות הצבאי הוא חוויה מכוננת בהוויה הישראלית ולא תמיד קלה. על אחת כמה וכמה כשאתה עולה חדש שצריך להסתגל לקיבוץ הגלויות שמתכנס לו באוהל צבאי צפוף. אלי שכטר, לוחם בגדוד 51 בגולני, עלה ארצה לפני שש שנים עם משפחתו, כעת הוא מספר על החוויות שלו כעולה חדש ועל השירות הצבאי.

"המשפחה שלי תמיד רצתה לעלות לארץ, אך זה לא הסתדר. תמיד זה היה החלום שלהם. בסוף הם אמרו שאם לא נעלה לפני שהילד בכיתה ט' בסוף לא נעלה לעולם", מספר שכטר על התהליך שעברה משפחתו לפני שעשו את הצעד האמיץ ועלו ארצה.

המשפחה גרה במודיעין ושכטר הצטרף לבית ספר אמי"ת והשתלב שם מצוין. "למדתי באמי"ת מודיעין, בית ספר מצוין, שבו למדתי גם עברית דרך תוכנית האולפן. במודיעין יש הרבה שמדברים אנגלית, כך שזה מאד עזר והקל עלינו להתאקלם", הוא אומר.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-tov-%d7%94%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%a8-%d7%a9%d7%9e%d7%a8%d7%92%d7%a9-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d/

שכטר נשאל כיצד הוא מתאקלם בשירות הצבאי המאתגר, "יש כמה פערים בתרבות, דברים שלא הכרתי בילדותי או בדיחות שאני לא מבין, אבל לשמחתי יש עוד אנשים בצבא שעלו לארץ, ונחמד לדבר איתם אנגלית מידי פעם"  על השירות הקרבי הוא מספר כי "גולני זה מקום מצוין, שירות מספק מאד. בדיוק עכשיו סיימנו קו בעזה, ולמדתי הרבה מאד מה זה להיות לוחם, וכעת אנחנו באימון ברמת הגולן". הוא משתף כי השאיפה שלו היא לצאת לקורס מכי"ם ובהמשך גם לקורס קצינים.

שכטר גם כותב ומלחין שירים, והצבא מהווה לו גם מקור השראה. "כתבתי שיר על שבוע מלחמה. לטוב וגם לרע. מדי פעם אנחנו מנגנים ביחד ושרים. הראיתי לחיילים את השירים שלי והם אהבו. זה כיף להעביר את הגיטרה בין כולם".

מוזמנים לצפות בראיון המלא, ולשמוע אותו מנגן ושר!

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

לא שומעים מספיק חזק עצוב

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום