חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לילדים עם צרכים מיוחדים יש אחים, גם להם יש צרכים!

איזה נוער TOV: עמותת "מיוחד זה אחי" היא יוזמה מופלאה של נערה שהתמודדה עם האוטיזם של אחיה, מקושי אישי שלה היא יצרה מענה לעשרות אחים בישראל

[fvplayer id="87"]

עמותת "מיוחד זה אחי", עוסקת באחים של בעלי צרכים מיוחדים, ועוזרת להם להתמודד עם המציאות המורכבת. נפגשנו לשמוע על פעילות העמותה עם נטף נבון ועקיבא קראפ, ועל מה שהביא אותם להתנדב ולתרום.

נטף, מייסדת העמותה, מספרת איך הכל התחיל. "אני בת 20 ויש לי אח בן 9.5 עם אוטיזם. כשהוא נולד לא ידעתי מה המשמעות של הדבר ולא היה לי מושג מה זה אוטיזם". את השירות הלאומי עשתה נטף בעמותת שלווה, שעוסקת בבעלי צרכים מיוחדים, אך זה לא היה מובן מאליו. "בהתחלה התנגדתי לעשות שירות-לאומי עם בעלי צרכים מיוחדים, אמרתי שיש לי מספיק בבית. אבל בסוף הגעתי לשם ובזכות זה גם הבנתי טוב יותר מה זה אוטיזם".

הרעיון להקים עמותה לאחים של בעלי צרכים מיוחדים נולד מתוך צורך אישי. "כאחות בכורה הרגשתי שמשהו בי לא שקט. אנחנו חמישה אחים והוא האח הכי הקטן, ויש איתו המון אתגרים. לפעמים יש המון בושה. חשבתי לעצמי איך אני מתמודדת עם זה ואיך אני עוזרת גם לאחרים", מספרת נטף.

את המחשבות תרגמה נטף למעשים. "לפני שנתיים שלחתי בווטסאפ הודעה "מי שיש לו אח או אחות שיפנה". ניסינו לעשות סרטון ולעלות את המודעות, אך זה לא עבד. החלטתי להתלבש על זה בכל הכוח. בשיחת טלפון עם מישהו מבית שמש בשם מאיר בן הרוש הגדרנו במשך שלוש שעות מטרות, איך אנחנו רוצים לקרוא לעמותה ומה צריך להיות בסרטון". כיום זו עמותה רשומה לכל דבר.

https://tovnews.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%a9%d7%99%d7%9d-tov-%d7%94%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%a8-%d7%a9%d7%9e%d7%a8%d7%92%d7%a9-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%9d/

עקיבא מספר איך נוצר החיבור שלו לפעילות שהחלה ליזום נטף. "אמא שלי הראתה לי את הסרטון שיצרה נטף, ועודדה אותי ללכת לשם. חשבתי לעצמי, מה לשתף עכשיו אנשים בבעיות שלי? אבל אמא שלי התעקשה והתברר שזו הייתה החלטה מאד נכונה, שהוסיפה לי המון לחיים".

לדבריו, המפגשים מתקיימים אחת לשבועיים ומיועדים לחניכים מכיתה ז' עד כיתה יב'. "בדרך כלל אנחנו מדברים יושבים צוחקים. אוכלים משהו. מטיילים. זו לא קבוצת תמיכה שמדברים על כל מה שעצוב. יוצא שמשתפים זה את זה, אבל מתוך פעילות רגילה. בזכות הפעילות יותר קל לי להתמודד ולהמשיך הלאה", הוא אומר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
נועה
נועה
2 שנים לפני

אלופים 💗

כתבות נוספות

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום