האלוף יצחק בריק, מי ששימש כנציב קבילות החיילים, מציג בראיון ביקורת חריפה ונוקבת על מוכנות צה”ל למלחמה ועל התנהלות הדרג הפיקודי הבכיר לאורך השנים. בריק טוען כי הרמטכ”ל לשעבר גדי איזנקוט הותיר אחריו עם סיום תפקידו אדמה חרוכה, וכי הצבא תחת פיקודו לא היה ערוך למערכה צבאית משמעותית.
לדברי בריק, המידע על הליקויים אינו סודי ומופיע במסמכים רשמיים בארכיון צה”ל, בדוחות נציב קבילות החיילים ובדוחות מבקר המדינה ומערכת הביטחון. הוא מדגיש כי לא מדובר רק בתחושות אישיות, אלא בעדויות של עשרות קצינים וחיילים המצביעים על כשלים עמוקים.
בריק ממשיך ומבקר גם את יורשיו של איזנקוט בתפקיד. הוא מציין כי הרמטכ”ל לשעבר אביב כוכבי הכיר תחילה בצדקת טענותיו ובחומרת המצב, אך בחר בסופו של דבר לא להתמודד עם שורש הבעיות. לטענתו, כוכבי חשש שהצפת הליקויים תתפרש כאשמה אישית שלו, ולכן העדיף להציג פתרונות טכנולוגיים או חזות של חדשנות שלא נתנו מענה אמיתי לכשלים המבניים והלוגיסטיים בצבא היבשה.


















כמי ששרת תחת ועם איזנקוט, אני בהחלט מסכים עם דבריו של בריק. איזנקוט היה קצין בינוני שהתקדם בשל קונפורמיסטיות ערכית ובהתאם לחוק הפיטרי. בסופו של דבר כרמטכ״ל, הוא היה אחד הכושלים שהיו אי פעם.