Search
Close this search box.

איך חוזרים למשול? "חתירה למגע תאפשר לנו חיים נורמליים"

אל"מ במיל' גדעון בר און שימש כמפקד יחידת חילוץ והצלה בפיקוד העורף במשך 9 שנים. בראיון הוא מסביר איך ובמה טועים האלופים שטוענים שהעורף לא מוכן למלחמה

תגיות

שתפו :

רבים ממפקדי הצבא לשעבר טוענים כי העורף אינו מוכן למלחמה הבאה בדומה למה שהיה במלחמת לבנון השניה. אל"מ גדעון בר און שהיה  כמפקד יחידת חילוץ והצלה בפיקוד העורף במשך 9 שנים טוען שיש דבר אחד שאותם אלופים במיל' לא מבינים: " משהו השתנה אצלם במחשבה. איך זה קרה?

תפיסת הביטחון אומרת שצריך להעביר את המלחמה לשטח האויב. פתאום במקום שאנחנו נהיה התקפיים כלפי האויב התברר שהאויב יצר אצלנו בעיה. המשימה שלנו היא שהעורף של האויב יסבול הרבה יותר. אסור שהאויב נפתח ואנחנו נגיב. התמרון הוא הניצחון בשדה הקרב. לא מטוסים ולא מל"טים. בזכות זה לא נצטרך לבחון את המוכנות שלנו בעורף".

בר און אומר איך הדבר גם יפתור את בעית המשילות ויש קשר בין הדברים: "אני טוען שברמת הציונות עם ישראל נמצא במצב של הגנה. אפילו אם אנחנו נרים דגל אז הוא יהיה קטן. מספיק. הגיע הזמן לעבור מהגנה להתקפה. אנחנו הריבון.  אני רואה קו ישר בין הגניבות בבונקר בצפון למסע רצח של שלושה אזרחים. המפגע שרואה את החולשה, או הבדואי בדרום מבין שההרעה נחלשה ומרים ראש נגד הריבון".

"צריך להקים משמר לאומי" קובע בר און ומסכם, "חייבים להיות אגרסיביים כי מי שמתמרן הוא זה שמנצח. היוזמה והחתירה למגע רק הן יאפשרו לנו את החיים הנורמליים".

איך באמת חוזרים למשול?

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום