Search
Close this search box.

מומחה לגנטיקה טוען: יהדות תימן היא המקור הכי אותנטי של היהדות מימי שלמה המלך"

פרופ' גיל עצמון מאוניברסיטת חיפה מסביר כיצד המחקר שלו מוכיח שלכולנו אב משותף האם אפשר להוכיח בצורה זו יהדות, והאם אפשר לראות על פי הגנטיקה מיהו כהן?

תגיות

שתפו :

המוטיבציה הראשונית של המחקר של פרופ' גיל עצמון מאוניברסיטת חיפה הייתה לראות את הקשר בין מחלות לגנטיקה. בראיון לגילי כהן, הוא מסביר: בין כל היהודים בעולם יש מתאם גנטי של 2%. בין גוי לגוי יש 0.2%. שני האחוזים האלה אולי נראים מעט אבל באמת זה המון. לתאומים זהים זה 100% שני אחים 50% ו-2% זה  בעצם דודנים מדרגה שלישית. זה מוכיח שלכולנו אב קדמון אחד".

פרופ' עצמון מדגיש כי אותם שני אחוזים משתנים לפי ארצות המוצא במיקום שלהם אבל הם קיימים בכל ארץ מוצא של יהודים שנבדקו.

המחקר של פרופ' עצמון מוכיח גם את טענתה של בני העדה התימנית שטוענים כי המסורת שבידם היא הקרובה ביותר לימי בית המקדש: "הקהילה התימנית היא מיוחדת. מצד אחד היא נכללת בתוך 2 האחוזים המשותפים האלה של הזהות היהודית, אבל ממוקמת מבחינה גנטית של העמים שנמצאים במזרח התיכון. למעשה הקהילה הזו לא נטמעה בשטח אלא הביאה את המקור שלה מישראל. המסורת התימנית מדברת על כך שהלכו יחד עם מלכת שבא שכידוע נפגשה עם שלמה והלכו איתה אל המקום שלה שנמצא ליד תימן. למעשה, מבחינת סדר הדברים, תימן מסמלת המקור הכי אוטנטי של את היהדות בישראל, ואנחנו מדברים על תקופת שלמה המלך".

הרב אורי שרקי מרחיב בהסבר רוחני מיוחד על המשמעות של ההליכה לגלות, למה היה צורך לצאת אליה ולהיטמע בגלויות השונות ומה המטרות של עם ישראל כשהוא חוזר לישראל?

צפו בראיונות המלאים עם פרופ' עצמון והרב שרקי

play-rounded-fill

התעדכנו בתוכן היומיומי שלנו רק בערוץ ToV

גנטיקה

גנטיקה

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
Nav
Nav
2 חודשים לפני

אם יש משהו אחד בטוח זה שיהודי תימן הם יהודים. תשאל כל מוסלמי במזרח התיכון. אין לו שום ספק שיהודי תימן הם בני ישראל. וזאת למה? כי ממקור ראשון הם ראו והכירו כי זוהי קבוצת יהודים סגורה לגמרי שלא מאפשרת גיור ואדוקה לדת והמסורת היהודית.
מה גם שיהודי תימן החלו לעלות לארץ ישראל עוד בתחילת המאה ה 18 לפני הציונות. הכמיהה לירושלים והרדיפות גרמו להם לעלות. לאחר קום המדינה החלה העליה הגדולה יותר שלהם. וזאת רק לאחר שרבנים שכנעו אותם שזה חלק מימות ביאת המשיח. עד כדי כך הם מסורים לדת

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום