חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ הר מלך: "בג"ץ הוביל אותנו לבטל את חוק ההתנתקות"

ח"כ לימור סון הר מלך שאיבדה את בעלה הראשון שנתיים לפני הגירוש מחומש מדברת על רגעי המשבר ועל המאמצים להחזיר את ההתיישבות במקום

שתפו :

פנינת ינאי
צילום: הדס פרוש, פלאש90

לאחר שהמדינה הודיעה לבג"ץ כי בכוונתה להסדיר את הישיבה בחומש, בית המשפט העליון הוציא בשבוע שעבר צו על תנאי ובו הודיע למדינה כי עליה להשיב בתוך 90 יום מדוע לא לפנות את הישיבה בחומש.

מוקדם יותר, הודיעו שר הביטחון יואב גלנט, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' כי בכוונת הדרג המדיני "לשנות כיוון" ולפעול לתיקון ההוראות הנוגעות לשהות ישראלים במאחז חומש ובכך להביא להסדרה שלו. מכיוון שהשינויים ישפיעו ישירות על מצב העתירה, המדינה ביקשה זמן נוסף שבמהלכו יעדכנו על ההתקדמות. במסגרת התשובה הבהירו השרים כי בכוונת הממשלה לבצע תיקוני חקיקה ולגבש מתווה שיאפשר את המשך לימוד התורה במקום בהתאם לחוק.

ח"כ סון הר מלך שאיבדה את בעלה הראשון, שולי הי"ד, בפיגוע שנתיים לפני הגירוש פועלת מאז להחזרת ההתישבות במקום. בראיון לאורנה ישר היא רואה דווקא ברכה בדרישה של בג"ץ: "ניסינו לבוא דרך תיקון של חוק ההתנתקות וזה לא מספק את בג"ץ והאמת, שדי בצדק. כי התיקון לא מדבר על החזרת ההתיישבות אז למה בעצם לתקן את החוק?

בג"ץ הוביל אותנו לסיטואציה שנצטרך לא לתקן אלא לבטל את חוק ההתנתקות. וזו הזדמנות לבטל את הפשע דווקא מתוך הקושי. אין מציאות רעה שיורדת מלמעלה. אפילו הממשלה הרעה הזו גילתה מתוך הייסורים, הסבל והזעקה כוחות בעם ישראל שפגשנו בבחירות האחרונות שעם ישראל נרתם, את ההבנה שכבר לא ניתן היה לשאת את השקר ואת חוסר האמון. עם ישראל רוצה מנהיגים שמבטיחים ומקיימים".

בנוסף, היא מספרת מה היא נוהגת לעשות בזמן הדיונים המשעממים ומבטלי הזמן בכנסת?

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום