חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלוף גרשון הכהן: מהו ה"דפקט" של העם היהודי? – בן גוריון – פרק 4

האלוף במיל' גרשון הכהן בשיחה עם אלעזר שטורם על בן גוריון, על השמאל הישראלי, על ההפגנות נגד הרפורמה ועל המחשבות על ירידה מהארץ

שתפו :

יהודים
עולים חדשים. פלאש 90

הרפורמות של שר המשפטים יריב לוין גרמו לשמאל הישראלי להתבטא באופן קשה מאוד: מלחמת אחים, מרי אזרחי, מרד מיסים, ירידה מהארץ.

האלוף במיל' גרשון הכהן בשיחה עם אלעזר שטורם במסגרת סדרת הראיונות על דוד בן גוריון מסביר מהי לדעתו המשמעות של אמירות מסוג זה:  "בלי לשפוט את האנשים שעולמם חרב ויוצאים להפגנות, אם משפחות של טייסים קרביים שואלות "לאן נרד מהארץ ואיך?", עצם זה שסוג של יאוש מההתרחשות בסדר יום של המדינה יכול להביא יהודים לשאלה "האם אני ממשיך לחיות כאן?" בעיני זה דפקט יהודי".

לדבריו של הכהן "נקודת המוצא היא שאנחנו פה ואנחנו במולדת, ובמולדת לא מתנהגים כמו יהודים בגולה. סבא וסבתא שלי עלו לארץ ישראל מרוסיה ובאו לחפש מולדת. לא הבטיחו להם רוב, לא הבטיחו להם להיות ריבוניים אבל הם חיפשו מולדת. מי שהלך לאמריקה הלך כדי לחפש גולה נעימה יותר ולא מולדת. כשיהודים גם בארץ ישראל מתחילים לחשוב האם מקומי עדיין כאן זו מחשבה של דרי בית מלון. כשבית מלון לא מתאים אתה הולך למקום אחר. לסבא שלי יש מעל 300 נכדים ונינים ואף אחד מהם לא עזב ולא יעזוב כי מולדת לא עוזבים".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

"הח"כים הערבים הם המסיתים מספר אחת" – התכנית הבטחונית

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום