חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

השר סמוטריץ׳: ״מבחינתכם אם אתם לא בשלטון – שתשרף המדינה״

שר האוצר הגיב להחלטתה של חברת ההיי טק הישראלית פאפאיה גלובל להוציא את כספיה מישראל בשל הרפורמה המשפטית הצפויה

שתפו :

מנכ"לית פאפאיה גלובל הודיעה כי החברה תוציא את כספיה מישראל. הנימוק שניתן היה חשש מפני נחישותו של ראש הממשלה נתניהו להעביר את הרפורמה המשפטית.

ניתן היה לחשוב כי מדובר בחברה זרה אשר לא מיטיבה להכיר את הצעדים הצפויים ואת משמעותם וכן לא חשה מחוייבת במיוחד לישראל, או אז הסתבר כי מדובר בחברה בבעלות ישראלית.

המייסדת והמנכ"לית עינת גז אף נאמה במוצאי שבת בהפגנה בתל אביב, כך צייצה: ״בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמורקטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל. זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".

גז אף התראיינה ואמרה: "נתניהו נחוש, אבל הוא גם מבין שאנחנו מדינה קטנה שתלויה מאד בעולם החיצוני. עם כל הכבוד לביבי, הנחישות הזו תתקע בקיר במהירות כשמשקיעים יתחילו להוציא את כספם מישראל".

מדובר בחברת תוכנה ישראלית שמפתחת מערכות מחשוב מבוססות ענן לניהול עובדים ולחישובי שכר. נוסדה ב-2016 ולה כ-500 עובדים ברחבי העולם שמספקים שירותים לאינטל, מקדונלד'ס, מייקרוסופט, ג'נרל אלקטריק ועוד מאות חברות. משרדיה פרושים ביבשות שונות. שוויה מוערך בכ-3.7 מיליארד דולר.

ניתן, אם כן, להבין כי צעד כזה עלול להתפרסם במהירות בקרב חברות זרות ברחבי העולם ולפגוע פגיעה משמעותית בשוק ההיי טק הישראלי.

לא קשה להבין כי הצעד הוא פוליטי ולא כלכלי, שכן כפי שהוסבר במסיבת העיתונאים שערכו ראש הממשלה, שר האוצר סמוטריץ׳, שר הכלכלה ברקת ושר החוץ אלי כהן – אין שום חשש מפני פגיעה כלכלית בעקבות הרפורמה המשפטית, להיפך.

השרים אף ציינו כי הם נמצאים בקשר עם מדינות בכל רחבי העולם ולא הובע מצידן שום רצון להפסיק להשקיע בחברות בישראל או להפחית את שיתוף הפעולה.

מדהים ומאכזב כאחד לראות כי דוקא חברה ישראלית בחרה לעשות כן.

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד כתב: "פאפאיה גלובל. שווי חברה מוערך: 3.7 מיליארד דולר, עובדים בישראל: 500. נתניהו חלש ומוביל אותנו לאסון כלכלי".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב: "לא, יאיר, בעזרת השם לא יהיה אסון כלכלי, כי הכלכלה הישראלית חזקה ומשתלמת והמשקיעים חכמים, והכל יחד ינצח את השקרים ואת חוסר האחריות שלכם. מה שכן יש זה נסיונות מכוונים שלכם לדחוף את ישראל לאסון כלכלי, כי מבחינתכם אם אתם לא בשלטון – אז שתשרף המדינה. אבל האחריות והציונות ואהבת הארץ ינצחו".

ח״כ בני גנץ אמר: "אנחנו נאבקים על הדמוקרטיה שלנו וזה מאבק חשוב בקנה מידה היסטורי למדינת ישראל. נצא לרחובות, נתריע, נזעק ונציע אלטרנטיבות. אנחנו לעולם לא נעודד חרמות ואני קורא לכל החברות וראשי המשק – הישארו כאן והשמיעו את קולכם. המאבק הזה רק בתחילתו – ואנחנו ננצח ביחד".

העיתונאי עמית סגל כתב: "ברוח אמיצה ודיסידנטית זו, אך מתבקש שפפאיה גלובל גם תסגור את סניפיה בפולין (קרמליצ׳קה 27 קראקוב), הונג קונג וסינגפור, שלושה מוקדים בינלאומיים של פוליטיקה סמכותנית ובתי משפט מוחלשים. הרי לא יעלה על הדעת שמדובר בעצם בצעד נגד ביבי וסמוטריץ ולא בדאגה כנה למצבה של מערכת המשפט".

התגובה שמשכה תשומת לב רבה היתה של דובי פרנסס, מייסד קרן ההון סיכון Group 11 המושקעת בפאפאיה ומשמש גם כמשקיף בדירקטוריון החברה:

״הכסף לא שלה אלא של הישראלים שהשקיעו בחברה. אם היא רוצה לעסוק בפוליטיקה, אז שתסיים את תפקידה בפאפאיה גלובל.

הנה קטעים מתוך פוסט שהעלה בלינקדאין:

״29 הודעות מחברים וכתבים שמבקשים תגובה – אתה מושקע בפאפאיה גלובל אז מה דעתך על מה שעינת צייצה בטוויטר? אתם המשקיעים מסכימים לזה?

אני הודף את השאלות. שלא לציטוט. מנסה שלא להכנס לאמירות פוליטיות שהרי בנושאים הללו אתה תמיד מדבר לבייס של אנשים שדעותיהם בהלימה לשלך ואתה תמיד משניא עצמך עוד יותר על החצי השני של האנשים שאינם מחזיקים בדעותייך הפוליטיות.

אני לא איש פוליטי, אני משקיע הון סכון שיושב בארה״ב ומשקיע כ-70% מכספי הקרן בחברות ישראליות שפועלות בשווקים גלובליים.

פאפאיה גלובל היא השקעה טקטית שלנו. השקעתי בחברה 5 מיליון דולר במהלך הקורונה דרך עסקת סקונדרי בה קניתי משקיעים קיימים החוצה. זו היתה עסקה פיננסית מעולה עד כה על הנייר. הצטרפתי לחברה כמשקיע ול-Board כמשקיף.

עינת יזמת מוכשרת והתוצאות הפיננסיות של החברה הן בסה״כ טובות. אני מאמין שבהנתן עבודה קשה ורכוז מצדה ומצד צוות הנהול נכונות לפאפאיה שנים ארוכות של צמיחה.

מבלי לשרבב את עצמי ואת Group 11 לפוליטיקה ולפופוליזם ובגלל שאני ער גם ככה אתייחס לגופו של דבר ולא לגופו של דובר:

אנחנו כמשקיעי הון סכון אמונים על כספי משקיעים מוסדיים ופרטיים. בGroup 11 מושקעות חברות הבטוח והפנסיה הגדולות בישראל ובעולם ואלו מנהלות את כספי המשקיעים של כ ו ל ם, מכל קצוות הקשת הפוליטית, מכל המינים וכל הגוונים.

תפקידי להשקיע את הכסף בחברות תוכנה מגדירות קטגוריה מעולות. יש כאלו בשפע בישראל והאמינו לי: עוד תהיינה רבות כאלו שתיולדנה בשנים הקרובות. אני יודע – אני מושקע ברבות מהן ולרוב בתור המשקיע הגדול בחברה.

לעתים משקיעי הון סכון ומנהלי חברות שוכחים מי בעל הבית אז אני רוצה להזכיר לכולנו – בעל הבית שלנו הוא האדם הפרטי, בעל פוליסת הפנסיה.

זה הכסף שלהם, לא שלי,
לא של Group 11,
לא של קרן הפנסיה
ולא של חברת הפורטפוליו.

זה נכון שלמנכ״ל/ית זכות מלאה לנהל את כספי החברה באיזה בנק שימצאו לנכון. ה-Board לרוב לא נדרש במעורבות בהחלטה כזו. אבל זה לא אומר שאפשר להשתמש בחשבון בנק ככלי מקח נגוח ואמירה פוליטי.

אז בקצרה אני אישית מלא הערכה מקצועית לעינת ומלא הערכה אישית לרצונה להביע את עמדתה הפוליטית. אבל אני ממש לא תומך במהלך הזה, זו בעיני לא הדרך להביע עמדה פוליטית אישית, זה בעיני רק מוביל להמשך הפלוג בעם.

תפקידה של תעשית ההייטק (שלרוב מנותקת) הוא לגשר בין כולם ולתת הזדמנות אדירה לרווחה כלכלית לכל מי שחפץ בכך.

זו לא הצהרה פוליטית זו הצהרה עסקית שמייצגת את האינטרסים של כלל המשקיעים שלי – אני לגמרי אופטימי לגבי ישראל, עוד יותר אופטימי לגבי תעשיית ההייטק בישראל ואעשה ככל שאוכל להביא ע ו ד כסף מארה"ב לישראל. מעבר ל-610 מיליון הדולרים שכבר השקעתי בישראל״.

נקווה לראות אנשים עסקים רבים שינהגו כמו פרנסס וימנעו מצעדים חסרי אחריות וחסרי ביסוס כלכלי שעלולים לפגוע פגיעות של ממש בשוק ההיי טק הישראלי ובכלכלה הישראלית בכללותה.

 

 

 

orna
Author: orna

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
1 שנה לפני

ממליץ לכולם לברוח מהחברה הזו כי כנראה תפשוט הרגל בקרוב

יוסף
יוסף
1 שנה לפני

שכחו שהקדוש ברוך הוא מנהל את העולם וכל מי שפוגע בישראל יפגע בצורה קשה

קזימודו
קזימודו
1 שנה לפני

לא סמוטריץ' כאילו אתם הייתם אחרים ? כאילו הייתם ממלכתיים ? אני משתייך לזרם הימני על מלא ולא כמו הביבי שלך השמאלני שכבש את הליכוד . הוא מביא אג'נדות ודפוסי התנהגות מהשמאל כולל גנבו לי שתו לי והשתנקרויות על בסיס יומי גם לליכוד . הוא הרס את.מהפלגה הזו מבפנים . מה גם שהם מעולם לא היו ימין . הם בסך הכל פיצול שיצא מהשמאל הישראלי רק על בסיס של מלחמות יהודים שלטון וכח הזרוע. הרצון לשלוט ולהנהיג . ובעניין הזה אין כל הבדל . בשערה אחת של בן גוריון ואני לא מחסידיו. יש יותר ימין מאשר כל הגוף המכוער של בנימין השמאלני המעשן .

זיקרי
זיקרי
1 שנה לפני

היא יכולה לפרוש
נגמר לה הסיכוי להצליח בהייטק
אולי תקבל תפקיד במטה אין עתיד

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום