חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בעקבות הפיגועים בירושלים: בממשלה מקדמים חוק גירוש משפחות מחבלים

בעקבות הפיגועים שאירעו בירושלים גורם מדיני מסר כי יקודמו מספר צעדים: מעבר לתיגבור כוחות בשטח - איטום בתי המחבלים, מעצר של בני משפחה וקרוביהם, זירוז ותקצוב בקשות לקבלת נשק וקידום חוק גירוש משפחות

תגיות

שתפו :

אחרי הפיגוע. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע שני פיגועי הירי בסוף השבוע בירושלים מוסר הערב (מוצאי שבת) השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הצהרה לתקשורת בה הוא טוען כי דרש לאטום את ביתו של המחבל מהפיגוע שאירע אמש, אך היועצת המשפטית של הממשלה גלי בהרב-מיארה לא אפשרה זאת. היועמ"שית אמרה בתגובה ל״חדשות 12״ כי "הפרסום שלו אינו נכון, חוות הדעת הועברה רק לפני שעה (בערב)״.

ב״חדשות 13״ הובהר כי הבקשה לאטום את בתי המחבלים הועברה כבר ב-8:00 בבוקר בשבת ולא כפי שטוענת היועצת המשפטית לממשלה.

בהצהרתו אמר השר איתמר בן גביר כי "כבר בשטח באותן דקות היה ברור שהיה צריך לעשות מעשה. באתי לרה"מ עם שני בג"צים שאני מכיר שאפשר לאטום את הבית, ממש באותו לילה רה"מ הסכים במקום, קבענו דיון עם ראש השב"כ, הרמטכ"ל, המפכ"ל, כל גורמי הביטחון ועם צחי הנגבי ראש המל"ל".

דפנה ליאל הביאה את דבריו של  גורם מדיני  שמפרט את הצעדים שצפויים בעקבות ההסלמה מעבר לתיגבור כוחות בשטח – איטום בתי המחבלים, מעצר של בני משפחה וקרוביהם (כבר קורה), זירוז ותקצוב בקשות לקבל נשק וקידום חוק גירוש משפחות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר הערב: ״דם הנרצחים על ידי החמאס, הרשות הפלסטינית וגם על ידיהם של חברי הכנסת מתוך כנסת ישראל שבמקום לחזק את צה"ל על פועלם בהגנה על המולדת ביקשו בסוף השבוע לשלהב ולעודד את הטרור בגינוים בזויים נגד צבא הגנה לישראל״.

שר הכלכלה ניר ברקת מסר: ״אני קורא לכל לוחם משוחרר או אזרח המחזיק בנשק, לשאת את הנשק עליו, כפי שאני בעצמי עושה, ובמקרה הצורך לחתור למגע ולחסל את המחבלים. עלינו לאפשר ללוחמים המשוחררים להגן על משפחתם ועל הסביבה שלהם בפיגוע הבא״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב:

״התגובה שלנו תהיה חזקה, מהירה ומדויקת. מי שינסה לפגוע בנו אנחנו נפגע בו ובכל מי שמסייע לו. כבר ביצענו מעצרים נרחבים של תומכי טרור, סייענים ומסיתים. אנחנו פורסים כוחות, אנחנו מתגברים כוחות ואנחנו עושים זאת בזירות שונות. נאטום ונהרוס בתי מחבלים בהליך מזורז.

אני אביא הערב בפני הקבינט צעדים נוספים למאבק בטרור. זה כולל זירוז והרחבה באופן משמעותי של רישוי נשק לאזרחים מורשים. כפי שראינו פעם אחר פעם, כולל הבוקר, הדבר הזה מציל חיים. כמו כן, אביא בפני הקבינט שלילת זכויות בביטוח הלאומי ממשפחות תומכות טרור.

אני מודה לנשיא ארה"ב, ידידי ג'ו ביידן, ששוחח איתי והביע זעזוע ותנחומים ממעשה הרצח הנורא הזה. אני מודה גם למנהיגים רבים אחרים, כולל ממדינות ערב, על עמידתם לצד ישראל בשעה זו. כולנו מתפללים לשלום הפצועים בשני הפיגועים״.

הקבינט הבטחוני שהתכנס הערב החליט על הצעדים הבאים:

1. בית המחבל שביצע את פיגוע הטרור בירושלים יאטם מיידית לקראת מימוש הריסתו.

2. שלילת זכויות בביטוח הלאומי והטבות נוספות למשפחות מחבלים תומכות טרור.

3. שלילת תעודות זהות למשפחות מחבלים תומכות טרור.

4. הוספת אלפי אזרחים נושאי נשק באמצעות זירוז והרחבה של רישוי מתן כלי ירייה.

5. צעדים לחיזוק ההתיישבות שיובאו השבוע.

6. תיגבור כוחות משטרה וצבא, מעצרים בהיקף נרחב ומבצעים ממוקדים לאיסוף נשק בלתי חוקי.

שבעה ישראלים נרצחו בפיגוע ירי בליל שבת בבית כנסת בשכונת נווה יעקב בירושלים. שלושה פצועים נוספים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בעיר. בהם, נער כבן 15 במצב בינוני-קשה. המחבל עלקם ח'יירי, תושב א-טור שבמזרח ירושלים, נוטרל – נשקו אותר במקום.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע למקום באמצעות רכב, פתח באש בבית כנסת, ונמלט באמצעות הרכב שעמו הגיע. משם הוא המשיך בנסיעה לכיוון בית חנינא. לאחר מכן, הוא זיהה שני שוטרים שהיו במחסום מאולתר, הוא יצא מרכבו, שלף אקדח והחל לירות עליהם. השניים הבינו שהם בעיצומו של פיגוע, ניהלו עמו קרב יריות והצליחו לגבור עליו. ההיתקלות הסתיימה תוך פחות מ-5 דקות. אז, החלו במשטרה לפרוש אבטחה היקפית ולסרוק אחר סייען נוסף.

המחבל, בן 21, ללא רקע ביטחוני קודם ובעל תעודת זהות כחולה. על פי המשטרה, הוא פעל לבדו ופתח במסע הרג ללא הבחנה.

הנרצחים הם:

אשר נתן בן 14 הי״ד

איליה סוסנסקי בן 25 הי״ד

שאול חי בן 68 הי״ד

אלי מזרחי בן 48 הי״ד ורעייתו נטלי מזרחי בת 45 הי״ד

רפאל בן אליהו בן 56 הי״ד

אירנה קורולובה בת 59 הי״ד

יהי זכרם ברוך

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום