חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תא"ל במיל' אפי איתם: זו ההתרעה הקריטית שאהוד ברק התעלם ממנה

ראיון ראשון בסדרה על לבנון עם תא"ל במיל' והשר לשעבר אפי איתם שמכיר את גזרת לבנון היטב. איתם: "צריך פעולה מקדימה בלבנון בתנאים שלנו"

שתפו :

דורון
תמונת נסראללה ברחובות עזה. צילום: Ahmad Khateib /Flash 90

יותר מ-22 שנים חלפו מאז החליט ראש הממשלה דאז אהוד ברק להסיג את כוחות צה"ל מרצועת הביטחון בלבנון. היום יותר ויותר ברור לדעתו של תא"ל במיל' אפי איתם שזעק על הנושא גם בזמן אמת כי היה מדובר באיוולת, כדבריו: "אמרתי לאהוד ברק שאם אנחנו יוצאים מלבנון, לבנון תכנס אלינו אבל הוא היה נחוש בדעתו. בצורה פשוטה, כשברחנו מלבנון עמדו מולנו 800 לוחמים מארגון חיזבאללה שנלחמו על חייהם יום יום וידינו הייתה על העליונה, לא בלי מחיר, אבל באופן ברור. היום עומד מולנו צבא אשר יש לו עשרות אלפי טילים, נסיון לחימתי רב ובמידה רבה מאוד הוא מהווה יריב בעל משמעויות אסטרטגיות במשוואה הבטחונית".

בשנים 1997–1999 פיקד איתם על עוצבת הגליל שהייתה אחראית על כוחות צה"ל בדרום לבנון. איתם הוביל את האוגדה להישגים מבצעיים רבים כנגד החיזבאללה. היום, לנוכח מאות אלפי הטילים שבידי חיזבאללה, הוא סבור שיש להקדים תרופה למכה ולצאת למבצע יזום מול חיזבאללה : "צריך פעולה מקדימה בלבנון בתנאים שלנו. הצלחנו במבצע קדש כי יזמנו, במלחמת ששת הימים הצלחנו כי יזמנו, בחומת מגן הצלחנו כי יזמנו. נכשלנו ביום הכיפורים, נכשלנו במלחמת לבנון השניה כי הופתענו או יצאנו למלחמה בגלל אירוע חטיפת החיילים. במלחמת לבנון הראשונה הצלחנו הצלחה מסחררת".

צפו בראיון המלא במסגרת התכנית הבטחונית עם אלעזר שטורם

 

״החוצפה של הגרמנים לבוא ולסדר אותנו מחדש״

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום