חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אמנות ישראלית שמפיצה אנטישמיות

הרב ראובן פיירמן, מרצה לשעבר באקדמיית "בצלאל", בראיון לגילי כהן על הקריקטורות האנטישמיות שמתנוססות בעיתונות השמאל

שתפו :

צילום מסך מיוטיוב, TOV

בתחילת הראיון מציג הרב ראובן פיירמן לגילי כהן מספר דוגמאות לקריקטורות מעיתון "כלכליסט" אשר מותחות ביקורת על החרדים ועל נתניהו ודרעי.

המלכודת בקריקטורה, מסביר הרב פיירמן, היא שנוטים לקשר אותה עם הומור ועם חביבות, אך זהו רק מסווה שתחתיו מסתתר רצח אופי היכול להביא אף לרצח ממשי. העם היהודי מכיר זאת היטב מעברו המדמם: לאורך ההיסטוריה השתמשו האנטישמיים בקריקטורות תמימות ומצחיקות לכאורה, אך החדירו עמוק את השנאה. הן באו לידי ביטוי אפילו באלמנטים יומיומיים כמו מלחיה, פקק יין וראש של מקל הליכה – כולם מעוצבים בצורת דמות יהודי מגוחכת.

הרב פיירמן מדגיש, אם כן, כי השואה לא החלה ביום אחד מהחלטה של מטורף נאצי, אלא קדמה לה תשתית עמוקה ששורשיה נעוצים באותן קריקטורות.

עוד מבהיר הרב את הנזק הבינלאומי של היצירה האנטי ישראלית אשר נוצרת כאן בארץ. עובדה מעניינת היא שהתיאטרון הישראלי הוא התיאטרון העסוק ביותר שטס להופיע בארצות אחרות. הסיבה לכך, אומר הרב, היא שמדובר בהצגות אנטי ישראליות, וזוהי דרך מצוינת מצד העולם להפיץ אנטישמיות מבלי "ללכלך את הידיים". גם קריקטורות שמופיעות בעיתונים ישראליים, המציגות חרדים וימנים כדוחים וכמושחתים, מוסיפות לשנאה כלפינו בעולם.

נקודה חשובה שמעלה הרב פיירמן היא שאותם עיתונים לא היו מעזים לפרסם קריקטורות דומות על ערבים – וזאת מתוך פחד. האוכלוסיות שמוצגות בקריקטורות, לעומת זאת, הן "טרף קל" משום שידוע שהן לא ישיבו מלחמה.

מה היה קורה אילו השמאל היה מוצג באור דומה בעיתון חרדי? זו כבר שאלה אחרת.

צפו בראיון המלא

 

לא נקבע בחוק שהחלטת יועץ משפטי היא מחייבת – פרופ' אסף מידני – חלק ג'

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אברהם יוסף
אברהם יוסף
1 שנה לפני

כל שמלאני הוא בוגד תומך טרור אויבי העם והמדינה.אויבי עדות המיזרח .הם לא יהודים הם גויים נוצרים.חייבים להיתנגד להם בכח וחייבים להרתיע אותם בהיתנגדות מוחצת שירגישו שיש שילטון שיודע לשלוט ושמוכיח את שלטונו נגד העריצים המתקוממים המושחתים מהשורש משופטי העליון ועד המפגין והשוטר שברחוב

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום