Search
Close this search box.

סמנכ"לית מחקר ותכנון בביטוח הלאומי: "צריך לזכור שזו שנה עם מענקי קורונה ולכן אינה מנבאת את העתיד"

מחברי דו"ח העוני של הביטוח הלאומי מותחים קו ישיר עם מדיניות הרווחה ותשלומי הקצבאות של הממשלה הקודמת.

שתפו :

צריך לזכור שזו שנה עם מענקי קורונה ולכן אינה מנבאת את העתיד.

 

בשבוע שעבר פרסם הביטוח הלאומי את דוח העוני. מצד אחד בשנה שחלפה הנתונים מעידים על רמת חיים שעלתה כמעט ב-2 וחצי אחוז. מנגד, מחברי הדוח מחברים קו ישיר עם מדיניות הרווחה ותשלומי הקצבאות של הממשלה הקודמת.

מהו קו העוני המדובר? אולי המספרים יפתיעו אתכם. אם אתם זוג שהכנסתכם עומדת על פחות מ-5,623 שקלים, אתם נמצאים במקום הלא נעים. אם אתם זוג וילד וסכום הכנסתכם פחות מ-7450 שקלים אז אתם שם, באזור העוני. כמה כאלו יש בישראל? 21% מהאוכלוסיה. כמה זה במספרים? קרוב לשני מיליון. ניצה קלינר קסיר, סמנכ"לית מחקר ותכנון בביטוח הלאומי הסבירה בתכניתו של נעם זיגמן בערוץ TOV את משמעות הנתונים.

 

בוא נתחיל בנתונים האופטימיים, יש ירידה במספר הנפשות העניות מ-2019 ?

נכון, יש ירידה במספר הנפשות העניות וצריך לזכור שהירידה עוד מבטאת שיפור יחסית גדול, כיון שהאוכלוסייה גדלה משנה לשנה. גם באחוזים יש ירידה וגם  במספרים המוחלטים של הילדים ושל הקשישים. הירידה משמעותית כי היא גם במספרים מוחלטים וידוע שיש גידול באוכלוסייה. צריך לזכור שזו שנה עם מענקי קורונה ולכן אינה מנבאת את העתיד.

 

את יודעת לתת לי מספרים, לגבי שתי האוכלוסיות האלו, קשישים וילדים?

לגבי נפשות יש ירידה מ – 21.6% ל- 21%, ילדים 29.2% ל- 28.7%, ומשפחות, 21.2% ל- 20.4%.

 

אם בעצם אתם קובעים שמה שהביא לכך היא מדיניות הרווחה של הממשלה הקודמת למה אתם לא ממליצים להכניס את היד לכיס ולהמשיך באותה מדיניות רווחה?

בממשלה הקודמת שמעו את הצורך, הסכומים שהוקצו ב- 2020 וחלק מ- 2021 היו מאוד משמעותיים והתאימו לאותה תקופה. אנחנו עדיין אומרים שיש צורך בשנויים נוספים במיוחד אצל בעלי כושר השתכרות מוגבל או כאלו עם בעיית השתכרות זמנית. ונעשו שינויים בכיוון הזה בחודשים האחרונים.

 

את אומרת שלא שומעים לכם בממשלה הנוכחית?

אמי מניחה שב- 2022 נראה מצב פחות טוב בגלל היקף הקצבאות ובשנה שאחריה נראה שיפור. זה די טבעי כשהמצב מתאושש ויש קיטון בהיקף הקצבאות. כרגע הכיוון הוא שילוב אנשים בתעסוקה משמעותית. אך יש דברים שיישארו כמו השלמת הכנסה לקשישים, קצבאות הנכים ועוד.

 

מה לגבי ישראל מול מדינות העולם?

בשוק העבודה יש שיעור גבוה אך פריון העבודה, ותעסוקה איכותית לא בהלימה. יש אוכלוסיות שצריך להגדיל להם את התמיכות דרך מערכת הרווחה.

היכנסו לצפות בראיון המלא עם ניצה קלינר קסיר.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום